Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thernastaff57
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
Hallo mensen,
Ik heb na 30 jaar geleden de laatste PC gebouwd te hebben besloten me weer eens aan het zelf bouwen te wagen aangezien ik een PC nodig heb voor Photoshop en de laptops die aangeboden worden niet echt "op maat" zijn.
Ik dácht dat het een appeltje-eitje zou zijn maar ik ben dus compleet vastgelopen op de "bergen" meegeleverde kabels.
Uiteraard heb ik hier veel meegelezen en uiteindelijk een lijst gemaakt en inmiddels de onderdelen bij elkaar gesprokkeld om dat ding te kunnen bouwen.
De bijgeleverde onderdelen van het moederbord en de kabels daarvan plus de kabels vd voeding zijn echter voor mij dermate slecht beschreven danwel zelfs onbeschreven dat ik hier niet uitkom.
Het liefst zou ik dit laten doen door iemand die wel de expertise heeft, maar die kan ik niet vinden, dus hoop ik middels deze weg op gang geholpen te worden.

Voor alle volledigheid een lijst van de componenten die ik aangeschaft heb.
Gigabyte Aorus extreme mobo
i9-9900K CPU
PNY P4000 GPU
Skill Trident 2933 4x16Gb memory
Samsung Pro 970 NVME 2x1Tb
NZXT Kraken X72 AIO (wilde eigenlijk een Noctua 15Ds maar deze werd dringend aanbevolen)
Corsair Air Carbide 540 case
Corsair HX850i voeding

Welnu mijn vragen...
Het mobo heeft een 24 pins ATX aansluiting plus 2x8 connectors voor de CPU moet ik deze laatste beide aansluiten? of maar eentje?

Hoe sluit ik de bijgeleverde fan en RGB module aan?
Sluit ik de bij de cast geleverde 3 fans aan op deze module?
Sluit ik ook de 3 fans van de AIO aan op deze module
De bijgeleverde kabels (8 stuks) zijn voorzien van een connector die in de module gaat en 3 connectors aan het uiteinde waarvan 2 zijn afgedopt met een rubber kapje en een 4 polig vrouwtje.
Steek ik de 3 polige fanconnector in deze stekker? (ik heb geen RGB-fans)
Moet ik dat ook individueel met de fans van de AIO doen? of moet ik de "verzamelkabel" gebruiken die de 3 fans onderling doorverbindt en die laatste inpluggen op de fancommander module?

Dan zit er een one touch GC-OC Tough printplaatje bij MOET ik dat aansluiten? ik begrijp dat dat voor OC is? (wat ik niet ga doen) en indien dat moet hoe sluit ik dan de fans aan?
Wat moet ik dan met alle jumpers op dat plaatje?

Laatste vraag voor de lezer die zich zover geworsteld heeft..
Begrijp ik het goed als ik zoals ik nu gemonteerd heb de fans op de AIO naar binnen laat blazen (radiator tegen de kast fans aan binnenzijde) en de fans onder de bovenkant naar buiten laat blazen?

Sorry voor de vele vragen en ik hoop dat ik het topic in de juiste subforum geplaatst heb anders bij voorbaat mijn excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:09

-36-

Trust me. I'm an amateur

Misschien een open deur maar in de manual staan een hoop van je vragen beantwoord: http://download.gigabyte....-xtreme_1003_181211_e.pdf

ps. je topictitel is niet heel duidelijk, deze misschien wat feitelijker maken voor meer/betere reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Mijn hemel wat een specificaties, is deze PC niet enorm overpowered? 64GB intern geheugen, dat mogen wel hele deftige superprofessionele Photoshops worden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:45
Ik was begonnen met wat vragen te beantwoorden, maar het zijn er wel veel. Begin zoals @-36- zegt eens met de manual door te lezen. Of kijk op Youtube eens wat filmpjes.

Het klinkt alsof je je even wat verder moet inlezen voor je begint te bouwen, of zoek iemand die het voor je doet. Hier op Tweakers (Vraag & Aanbod) kun je het ook proberen.
De wereld qua PC bouwen is heel wat anders dan 30 jaar geleden :+

Edit: wat @FirePuma142 zegt ook trouwens: het klinkt haast alsof de lokale PC boer je fijn een hoop dure componenten heeft aangesmeerd.

[ Voor 31% gewijzigd door Luckei op 01-02-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@thernastaff57 Ben je zelf bij een pc winkeltje geweest, en heb je je CC afgegeven ?
Lees de gebruikshandleiding eens door. maar ik vraag me ook af wat de reden is van deze(extreme) set.
Lijkt me eerder geschikt voor 4K + Premiere-pro gebruik. 2 NMVe SSD's is sowieso overdreven en helemaal deze dure 970 pro

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thernastaff57
-36- schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:02:
Misschien een open deur maar in de manual staan een hoop van je vragen beantwoord: http://download.gigabyte....-xtreme_1003_181211_e.pdf

ps. je topictitel is niet heel duidelijk, deze misschien wat feitelijker maken voor meer/betere reacties
Het manual (heb uiteraard een hardcopy) is absoluut niet duidelijk anders zou ik daar wel uitkomen.

Topictitel kan ik niet aanpassen, maar bedankt voor uw tip.
Luckei schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:14:
Ik was begonnen met wat vragen te beantwoorden, maar het zijn er wel veel. Begin zoals @-36- zegt eens met de manual door te lezen. Of kijk op Youtube eens wat filmpjes.

Het klinkt alsof je je even wat verder moet inlezen voor je begint te bouwen, of zoek iemand die het voor je doet. Hier op Tweakers (Vraag & Aanbod) kun je het ook proberen.
De wereld qua PC bouwen is heel wat anders dan 30 jaar geleden :+
Ik had het graag zelf gedaan en zoals ik in de reactie op Noline reeds aangaf de manual is niet duidelijk.
Edit: wat @FirePuma142 zegt ook trouwens: het klinkt haast alsof de lokale PC boer je fijn een hoop dure componenten heeft aangesmeerd.
Ik heb voor deze componenten gekozen omdat ik met 300Mb grote Tiffs werk en dienaangaande wel wat power kan gebruiken.
Overigens levert mijn autootje ook ruim 400pk wellicht overpowered om ermee naar de supermarkt te rijden en die 8-10 vakantieritten per jaar maar het rijdt wél super.
De enige keuze die niet mijn eigen keuze was is de AIO.

/edit
Vergeef me als ik brutaal klink, hetgeen niet mijn bedoeling is, maar volgens mij staat mijn weloverwogen keuze voor de samenstelling van dit systeem niet ter discussie, vraag ik echter om uw expertise ten aanzien van de vragen die ik heb met betrekking tot o.a. het aansluiten van de diverse kabels.
Dank u.

[ Voor 8% gewijzigd door thernastaff57 op 01-02-2019 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:09

-36-

Trust me. I'm an amateur

Dit materiaal ligt een beetje buiten het budget van het spul waar ik normaliter mee werk, maar om dan toch een poging te wagen: die 2e 8 pin connector voor de cpu is waarschijnlijk niet nodig, maar als je PSU die 2e aansluiting toch heeft zou ik hem wel gebruiken. De rest van het verhaal kom ik niet helemaal uit, maar fans plug je in principe direct op het moederbord. Het pompje van de AIO zou ik mee uitkijken aangezien deze waarschijnlijk wat meer vermogen gebruikt en liever direct op de PSU aansluiten. Fans van de radiator kunnen idd op de verzamelkabel aangezien deze hetzelfde onderdeel koelen en ook hetzelfde type zijn. Dat 4 polige vrouwtje sluit je dan aan op een 4pin header. de casefans zou ik los op het MoBo aansluiten aangezien deze op verschillende plekken zitten en je die dus los wil kunnen reguleren. Dat GC-OC Tough printplaatje heb je waarschijnlijk niet nodig maar ook hiervoor geldt; als je die toch hebt waarom zou je die dan achterwege laten? Nog 1 algemene tip: zorg dat je ook wat airflow rondom je CPU hebt de voltageregulators kunnen ook behoorlijk warm worden en zijn niet gekoeld met je waterkoeling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Als ik zo het topic lees kan ik mij het volgende voorstellen:
thernastaff57: Ik snap niks van PC's, maar het moet krachtig zijn!
PC Boer: Dit zijn mijn duurste spullen.
thernastaff57: DEAL!

Naar mijn idee ben je beide armen kwijt en een hoop oren rijker.
Je opmerking over je auto bekrachtigt dit alleen maar.

Zonde dan ook dat je achteraf met allerlei vragen komt met componenten die teveel van het goede zijn.
Harder dan hard kun je niet, net als je auto 200PK of 400PK. Als je in beide gevallen vol gas gaat slippen de banden...

Het beste is niet meer het duurste, de duurste is of overpriced, of heeft een specifiek doel voor een (meestal) klein publiek.

En waar je van alles op aansluit zoals fans, die kun je inderdaad allemaal terug vinden in het (digitale) boekje van je moederbord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
thernastaff57 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:11:
Het mobo heeft een 24 pins ATX aansluiting plus 2x8 connectors voor de CPU moet ik deze laatste beide aansluiten? of maar eentje?
Beide. De dubbele aansluiting is bedoeld om meer koper beschikbaar te hebben voor de transport van veel elektriciteit (hoge stroom). Een enkele aansluiting kan wel werken, maar dat is tamelijk onverstandig, er is geen goede reden voor te bedenken.
Hoe sluit ik de bijgeleverde fan en RGB module aan?
De handleidingen leggen het uit. Die zijn te downloaden vanaf de Gigabyte site (Edit: Z390 versie).
Sluit ik de bij de cast geleverde 3 fans aan op deze module?
Overweeg die te vervangen door 4 pin PWM fans. Meegeleverde fans zijn meestal niet zo goed en PWM fans kunnen via de Gigabyte software worden ingesteld. Gebruik wel fans die zowel een hoog als laag rpm (of zelfs nul) kunnen draaien en stil zijn. Dat scheelt in de hoeveelheid lawaai. Grote fans kunnen stiller zijn dan kleine fans.
Sluit ik ook de 3 fans van de AIO aan op deze module
Handleiding zegt: er zijn 2 sys_fans_pump headers.
De bijgeleverde kabels (8 stuks) zijn voorzien van een connector die in de module gaat en 3 connectors aan het uiteinde waarvan 2 zijn afgedopt met een rubber kapje en een 4 polig vrouwtje.
Steek ik de 3 polige fanconnector in deze stekker? (ik heb geen RGB-fans)
Ik weet niet welke kabels je bedoelt. Gaat het over kabels bij de kast of kabels bij het moederbord of bij een koeler? Kun je een foto maken?
Moet ik dat ook individueel met de fans van de AIO doen? of moet ik de "verzamelkabel" gebruiken die de 3 fans onderling doorverbindt en die laatste inpluggen op de fancommander module?
Het moederbord heeft voldoende aansluitingen op het moederbord: 6 stuks, waarvan 2 bedoelt voor een pump cooler.
Dan zit er een one touch GC-OC Tough printplaatje bij MOET ik dat aansluiten?
Ik heb geen idee wat dat is. Zit dat bij het moederbord?

Edit: ik zie dat @Malantur heeft gepost wat het is.

Ik denk dat je dit niet hoeft aan te sluiten, het is inderdaad gericht op overclocking (OC) en niet voor "normaal" gebruik.
ik begrijp dat dat voor OC is? (wat ik niet ga doen) en indien dat moet hoe sluit ik dan de fans aan?
Wat moet ik dan met alle jumpers op dat plaatje?
Heb je een link naar een beschrijving?
Begrijp ik het goed als ik zoals ik nu gemonteerd heb de fans op de AIO naar binnen laat blazen (radiator tegen de kast fans aan binnenzijde) en de fans onder de bovenkant naar buiten laat blazen?
Onder in en boven uit is op zich een goede opzet, want de warmte lucht stijgt. De koeling fans voor de pomp zou ik wel naar buiten willen laten blazen, want anders voer je warme lucht in de kast.

Een grote, scherpe foto van de kast kan helpen om probleempunten te spotten.

[ Voor 4% gewijzigd door mrmrmr op 01-02-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thernastaff57
Dank voor uw hulp, de eerste constructieve reactie

[ Voor 41% gewijzigd door thernastaff57 op 01-02-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 21:43
Het is dat je zo ver woont anders was ik graag langsgekomen, mits je eventueel iets ziet in een Skype gesprek met video kan ik meekijken en helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:35
Gigabyte OC touch:
https://www.gigabyte.com/...6/images/oc-features.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0Ydsdp4HIZFvj2YfJLZd0GOf/full.jpg
Overclocken is uiteraard niet verplicht maar met dergelijk systeem is het eenvoudig uit te voeren en gratis extra power.

Printplaat zelf is dus ook niet verplicht maar waarom zou je hem er niet opzetten? Weggooien is ook zonde moest de pc ooit een tweede leven krijgen en iemand wel wil OC’en.

[ Voor 50% gewijzigd door Malantur op 01-02-2019 16:29 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:45
@thernastaff57 De keuze wordt binnen tweakers eigenlijk altijd ter sprake gesteld. Dat is tweakers eigen heb ik het idee. ;) Denk dat mensen dat doen omdat ze het idee hebben dat je veel te veel geld hebt uitgegeven aan je keuze en het voor bijna de helft minder wellicht ook had kunnen doen en er niet minder goed mee zou kunnen werken.

Ik weet niet waar je woont (alhoewel je dan via V&A een advertentie moet maken), maar er zijn zat tweakers die willen helpen. Vorige jaar nog voor een neefje een pc in elkaar gezet.
Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit iets gedaan heb met waterkoeling oid. Maar er is de afgelopen jaren niet super veel veranderd op pc gebied. Kabeltjes zijn er iets anders uit gaan zien, maar wat je hebt aangeschaft is wel een unicum qua hardware met allerlei aparte spullen.

Even je lijst makkelijker gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-9900K Boxed€ 527,99€ 527,99
1Gigabyte Z390 Aorus Xtreme (rev. 1.0)€ 555,05€ 555,05
1PNY Quadro P4000€ 797,94€ 797,94
1Corsair Carbide Air 540 Zwart€ 121,91€ 121,91
1NZXT Kraken X72€ 192,90€ 192,90
1G.Skill Trident Z F4-3200C16Q-64GTZSK€ 516,75€ 516,75
1Corsair HX850i€ 156,92€ 156,92
2Samsung 970 Pro 1TB€ 323,-€ 646,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.515,46

Let op, het geheugen kon ik in de pricewatch niet vinden, dus ander gelijkend geheugen gekozen. Maakt het voor de anderen even makkelijker om te kijken.

[ Voor 77% gewijzigd door Arunia op 01-02-2019 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tearow
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-06 08:58
Uhm ik wil niet veel zeggen

Socket TR4 • EATX • AMD X399 chipset
i9-9900K CPU

die gaan niet samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Tearow Als de TS dat echt gekocht heeft, dan moet hij die iig ruilen. Goed dat je dat gezien hebt idd.
Heb ook meteen de RML lijst in mijn post daar op aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tearow
Ja ik zag een advertentie en wou al naar hem toe gaan na mijn werk maar de pc zal niet lopen op het moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt ook Z390 Extreme ! @Arunia

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 01-02-2019 16:45 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tearow
Klopt maar die heeft hij dus niet gekocht. hij heeft een Moederboard gekocht met AMD socket en een processor van Intel 1511 socket. dat gaat niet passen.

Sorry verwijder deze reactie. ligt eraan of die de Z390 heeft

[ Voor 11% gewijzigd door Tearow op 01-02-2019 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Hackus Daarom heb ik ook een lijstje gemaakt. De Aeorus Extreme is er voor zover ik kan vinden alleen in AMD versie. Het is dan wel handig om te weten wat TS precies in bezit heeft.
Nvm, gevonden onderaan de lijst van Aeorus. Thanks @Tearow

alleen het geheugen geen idee wat hij nu precies heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 01-02-2019 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tearow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arunia schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:52:
@Hackus Daarom heb ik ook een lijstje gemaakt. De Aeorus Extreme is er voor zover ik kan vinden alleen in AMD versie. Het is dan wel handig om te weten wat TS precies in bezit heeft.
https://www.gigabyte.com/...90-AORUS-XTREME-rev-10#kf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thernastaff57
Arunia schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:26:
@thernastaff57 De keuze wordt binnen tweakers eigenlijk altijd ter sprake gesteld. Dat is tweakers eigen heb ik het idee. ;) Denk dat mensen dat doen omdat ze het idee hebben dat je veel te veel geld hebt uitgegeven aan je keuze en het voor bijna de helft minder wellicht ook had kunnen doen en er niet minder goed mee zou kunnen werken.

Ik weet niet waar je woont (alhoewel je dan via V&A een advertentie moet maken), maar er zijn zat tweakers die willen helpen. Vorige jaar nog voor een neefje een pc in elkaar gezet.
Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit iets gedaan heb met waterkoeling oid. Maar er is de afgelopen jaren niet super veel veranderd op pc gebied. Kabeltjes zijn er iets anders uit gaan zien, maar wat je hebt aangeschaft is wel een unicum qua hardware met allerlei aparte spullen.

Even je lijst makkelijker gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-9900K Boxed€ 527,99€ 527,99
1Gigabyte Aorus X399 XTREME€ 460,28€ 460,28
1PNY Quadro P4000€ 797,94€ 797,94
1Corsair Carbide Air 540 Zwart€ 121,91€ 121,91
1NZXT Kraken X72€ 192,90€ 192,90
1G.Skill Trident Z F4-3200C16Q-64GTZSK€ 516,75€ 516,75
1Corsair HX850i€ 156,92€ 156,92
2Samsung 970 Pro 1TB€ 323,-€ 646,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.420,69

Let op, het geheugen kon ik in de pricewatch niet vinden, dus ander gelijkend geheugen gekozen. Maakt het voor de anderen even makkelijker om te kijken.
Niels, my bad ik heb een Z390 mobo dus socket 1151
Ik woon overigens in het zuidelijkste zuiden van Nederland.
Wat mijn keuze betreft die is simpelweg ingegeven door het feit dat ik met een 32Gb laptop soms meemaak dat CS mijn trage cache aanspreekt.
Daarenboven als je bv een pano stitched met 12 beelden die elk 16bit 300Mb groot zijn dan wil je tenzij je een coffeeaddict bent graag een systeem met power
De NVME schijven zijn als tussenopslag voor grote hoeveelheden bestanden uitermate geschikt (worden automatisch gebackupped naar een 16Tb NAS)
De PNY GPU heb ik nodig om 10 bit edits mogelijk te maken
Last but not least mijn huidige camera heeft een resolutie van 100mp en wellicht dat er in de nabije toekomst een nog hogere resolutie achterwand of complete body komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@thernastaff57 Denk dat mijn lijstje zo'n beetje klopt met wat je hebt?
Denk dat het niet perse om het geheugen e.d. gaat, maar eerder om een overpowered CPU en overclockbaar wat je wellicht niet gaat doen.

Qua wat je er mee doet en het geheugen en kaart had ik zeker al begrepen. ;)
Hoef je van mij iig niet allemaal uit te leggen en daarnaast gaat het er in mijn ogen om dat je er zelf tevreden mee bent (nah ja, gaat zijn zodra hij werkt).

De lijst heb ik gemaakt zodat we weten waarover gepraat wordt. Is ook makkelijker om dan handreikingen te doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tearow
Ik ga wel even langs om de beste man te helpen woon een stad naast mij. misschien komen we er samen wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thernastaff57
Tearow schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:02:
Ik ga wel even langs om de beste man te helpen woon een stad naast mij. misschien komen we er samen wel uit.
Super!

@Arunia
Het geheugen heet voluit
G.skill TridentZ RGB F-2933C14D-32GTZRX
Hopelijk heb je hier wat aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thernastaff57
Nou ik ben geholpen, het systeem draait zonder Overklokkaart en RGB commander en ik heb een hele doos kabels over hahaha.
Superbedankt Tearow fijn om iemand te spreken die inzicht had en wél begreep waarom ik een dergelijk systeem wilde hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

thernastaff57 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:31:
Nou ik ben geholpen, het systeem draait zonder Overklokkaart en RGB commander en ik heb een hele doos kabels over hahaha.
Superbedankt Tearow fijn om iemand te spreken die inzicht had en wél begreep waarom ik een dergelijk systeem wilde hebben.
Het onbegrip volgt vooral uit het gebrek aan context en inzicht dat je geeft in je openingspost. Je koopt voor een dikke 3K aan losse apparatuur en geeft geen enkele blijk van kennis over die apparatuur of de beweegredenen van aanschaf. Het is een dusdanig exclusief systeem dat er bij vermoeden van gebrek aan kennis logischerwijs meteen vraagtekens ontstaan. Een beetje Photoshoppen met een filtertje hier en een laagje daar kan met heel veel minder af.
*aub* niet op de man

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 02-02-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thernastaff57
Modbreak:*knip* doe even normaal. Jij gedraagt je nu als een enorm klein kind...

[ Voor 85% gewijzigd door br00ky op 02-02-2019 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Goed, daar komt blijkbaar de ware aard naar boven. Als je hier al van uit je vel springt? Jammer.

[ Voor 47% gewijzigd door br00ky op 02-02-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thernastaff57
True, jammer dat er van die zielepootjes op fora rond lopen die ongeremd door enig inlevingsvermogen of enige intelligentie ongevraagd van alles menen te mogen zeggen.
TIP! Als iemand om hulp vraagt en je weet dat je niet in staat bent om een constructieve bijdrage te leveren, klik dan verder, vindt uiteindelijk iedereen Killerd véél aardiger.

Doe verder geen moeite meer om te reageren ,hoewel je duidelijk iemand bent die het laatste woord moet en zál hebben, ik zal in ieder geval niet meer op je pathetisch aandoende gebral reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

thernastaff57 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:58:
True, jammer dat er van die zielepootjes op fora rond lopen die ongeremd door enig inlevingsvermogen of enige intelligentie ongevraagd van alles menen te mogen zeggen.
TIP! Als iemand om hulp vraagt en je weet dat je niet in staat bent om een constructieve bijdrage te leveren, klik dan verder, vindt uiteindelijk iedereen Killerd véél aardiger.

Doe verder geen moeite meer om te reageren ,hoewel je duidelijk iemand bent die het laatste woord moet en zál hebben, ik zal in ieder geval niet meer op je pathetisch aandoende gebral reageren.
Ik kom hier niet om aardig gevonden te worden, dat hebben we blijkbaar met elkaar gemeen ;) Even mijn op een na laatste post teruglezen, daar staat voor de goed verstaander precies in waar het misverstand is ontstaan. Meer is het namelijk niet, het is echt nergens voor nodig om je zo enorm op te winden.

Oftewel, ik ook van jou *; Biertje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thernastaff57
Hahaha okay kerel, sta bekend als sportief.
Zal maar zeggen verkeerde start.
Zand er over.
(maar eh dat biertje? ... mijn motto is als het maar veel is, lekker boeit minder...)
Pagina: 1