Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 14:14
Mijn vraag:

... Kan ik mijn G skill Ram gewoon RMA via retailer of beter via G.Skill zelf?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Gisteren speelde ik pubg, maar na elke 5 minuten crashde ik random.

Ik heb na het crashen gewoon op stock settings gezet, maar de spel bleef maar crashen. Ik heb dan me ram zitten testen met memtest64. Ik ben dus achter gekomen dat het maar een fout heeft. betekend dat de ram een defect heeft of kan deze 1 fout in de ram geen kwaad?https://drive.google.com/...Phtb_hMN/view?usp=sharing

|:(

Beste antwoord (via Gupster op 01-02-2019 15:23)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon even de garantie-voorwaarden van de verkoper erbij pakken en daar navragen wat een eventuele RMA-procedure is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon even de garantie-voorwaarden van de verkoper erbij pakken en daar navragen wat een eventuele RMA-procedure is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gupster schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:46:
Mijn vraag:

... Kan ik mijn G skill Ram gewoon RMA via retailer of beter via G.Skill zelf?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Gisteren speelde ik pubg, maar na elke 5 minuten crashde ik random.

Ik heb na het crashen gewoon op stock settings gezet, maar de spel bleef maar crashen. Ik heb dan me ram zitten testen met memtest64. Ik ben dus achter gekomen dat het maar een fout heeft. betekend dat de ram een defect heeft of kan deze 1 fout in de ram geen kwaad?https://drive.google.com/...Phtb_hMN/view?usp=sharing

|:(
Welk RAM heb je exact en wat is de rest van je systeem ?

Dit RAM op welk moederbord en CPU ? (in bankje 2en4 drukken vanaf de CPU, en in BIOS instellen op max2933 bij Ryzen)
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 01-02-2019 14:10 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:58
HCI memtest vond bij mij meestal sneller de fouten.

Misschien zou je met 1 dimm tegelijk kunnen testen. Als maar 1 van de 2 problemen geeft dan ben je er vrij zeker van dat de hardware defect is.

Dan idd rma aanvragen en de set terugsturen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:38

Nemesizz

Untouchable

Wat Hackus en Haarbal zeggen, eerst even wat meer dingen uitsluiten.

RAM fouten kan ook komen door een foute instelling, default settings wil ook niet altijd zeggen dat het goed staat (hoort wel, maar sommige moederborden/ BIOS versies doen dat ook niet altijd goed, met factory overclock modes en dergelijke).

Gezien de corecount in je screenshot ga ik er vanuit dat het een Ryzen systeem betreft (daarom is het verstandig om uitgebreider je specs te posten, nu is het allemaal giswerk). Die willen nog wel eens gevoelig zijn voor (verkeerde) RAM instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
Beste,

bedankt allemaal voor het beantwoorden.

Het gaat om een Ryzen 2700x met een Gigabyte auros x470 gaming mobo met combinatie van een G.skill 3200 mhz dual kit 2x8gb.

er was wel een bug in de mobo waardoor ik me XMP profiel op 1 moest zetten ofzo anders had ik geen dualchannel op 3200 mhz anders stond het op 2666.

ik had volgens mij de nieuwste bios op staan. zijn er nog meer andere memtest programmas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Gupster Welk RAM exact ? => Hier kun je nakijken of het compatible is met je MB.

Eerder advies ook gedaan ?

als je hulp wilt, is de juiste info en handelingen van belang. Zomaar RMA, iets terugsturen heb je niets aan, zonder dat je weet of alles goed is geplaatst en up-to-date etc. Gebeurt zo vaak dat men zgn telkens DOA RAM heeft, en dat het niet goed is installeert.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
Hackus schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:01:
@Gupster Welk RAM exact ? => Hier kun je nakijken of het compatible is met je MB.

Eerder advies ook gedaan ?

als je hulp wilt, is de juiste info en handelingen van belang. Zomaar RMA, iets terugsturen heb je niets aan, zonder dat je weet of alles goed is geplaatst en up-to-date etc. Gebeurt zo vaak dat men zgn telkens DOA RAM heeft, en dat het niet goed is installeert.
het gaat om deze https://tweakers.net/pric...v-f4-3200c16d-16gvkb.html

zag hem gewoon tussen staan in de eerste tabel. hij is wel compatible denk ik.

Ik weet dat zomaar terug sturen wat gek is. normaal gesproken als ik ram teste kreeg ik altid heel veel errors. maar dit keer was maar een error. daarom vroeg ik of dat kwaad kon of niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Gupster op 01-02-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Gupster Die geeft vaker problemen, net als Gigabyte op AM4. wie heeft je dat advies gegeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
Hackus schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:10:
@Gupster Die geeft vaker problemen, net als Gigabyte op AM4. wie heeft je dat advies gegeven ?
niemand had me advies gegeven. ik dacht G.skill was algemeen wel goede RAM modules en RMA ging ook altijd goed via G.skill. ik had eerder nooit problemen gehad met Gskill en gigabyte.

maar je raad dus aan andere te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gupster schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:12:
[...]

niemand had me advies gegeven. ik dacht G.skill was algemeen wel goede RAM modules en RMA ging ook altijd goed via G.skill. ik had eerder nooit problemen gehad met Gskill en gigabyte.

maar je raad dus aan andere te halen?
Vanuit welke situatie kom je ?

Nieuwe OS ?
Zet je RAM eerst eens op 2133 en lees in je handleiding hoe of wat. en lees het eerder advies hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het bios bijgewerkt?
Let daarbij goed op de opmerking over de drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gupster schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:07:
[...]

Ik weet dat zomaar terug sturen wat gek is. normaal gesproken als ik ram teste kreeg ik altid heel veel errors. maar dit keer was maar een error. daarom vroeg ik of dat kwaad kon of niet.
Je hoort geen enkele error te krijgen. Als je veel fouten krijgt maar de RAM module werkt verder goed en de PC is stabiel dan is de testutility gewoon niet goed.
Is mij ook wel eens overkomen dat een RAM module veel fouten gaf terwijl het systeem verder stabiel was. Nadat er een nieuwe versie van de testutility uitkwam, met betere support voor mijn chipset, werd er opeens geen enkele fout meer gevonden. Het RAM was dus al die tijd al goed.

Maar als jij maar 1 fout krijgt dan is de kans dat de utility niet goed werkt klein en kun je ervan uitgaan dat het RAM echt defect is. En 1 fout is 1 teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
Ok heb vandaag weer precies zelfde model kits gehaald en getest. het tweede paar geeft geen fout aan. dus het waren defecte ram.

zoals downtime zei 1 fout hebben is 1 teveel.
de bios update van F4 naar F6 had niet geholpen sommige games heb ik nu meer last van fps drops. ik hoop dat in de toekomst een betere bios zijn.

iemand enige idee of ik weer kan downgraden naar mijn oude F4 bios?
Pagina: 1