Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor copywriter en licht gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:28

CR1691

Hero of Time

Topicstarter
Beste Tweakers. Op dit moment gebruik ik een Macbook Pro late 2013 en zit volledig in het Apple ecosysteem. Qua computer wil ik best de overstap naar Windows maken, ik ben er al jaren bekend mee (thuissituatie ouders vroeger/werk) en ik vind persoonlijk de Apple prijzen te hoog geworden. De prijs kwaliteit is naar mijn mening op laptop gebied uit verhouding. Daarnaast ben ik toe aan een nieuwe laptop dus ik ben benieuwd welke het best bij mij past!

Wat ga je met je laptop doen?
Zoals gezegd ben ik bereid om de overstap naar Windows te maken hoewel ik Mac OS ook prettig vind.

Als copywriter is een goed keyboard erg belangrijk. De toetsen moeten een goede travel hebben en verlicht zijn. Daarnaast geen tot heel weinig keyboard flex.

Ik zal voornamelijk office/google docs programma's gebruiken om mijn werk mee te kunnen doen. Daarnaast wil ik er licht op kunnen gamen zoals Age of Empires en Football Manager. Voor 'zware' games gebruik ik een console.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt tussen de 1.000 tot maximaal 1.350 euro. Meer dan het max bedrag wil ik eigenlijk niet uitgeven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet de laptop makkelijk mee kunnen nemen. In principe zal de laptop op een docking aangesloten moeten worden zodat ik op twee schermen kan werken. Maar ik wil wel flexibel kunnen zijn om hem naar werk mee te kunnen nemen. Daarnaast zal mijn vriendin het ook kunnen waarderen als ik naast haar op de bank kan zitten :D

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet bepaalde voorkeuren. Apple is een favoriet merk maar alleen de Air komt in de buurt van mijn max prijs. Dan zit je toch vast aan een slappe processor en een mogelijk probleem met het toetsenbord. Daar heb ik niet zoveel trek in.

Qua laptops heb ik wel gekeken wat ik zou willen hebben: Dell XPS 13 2019, Lenovo Thinkpad X1 Carbon, de nieuwe Zenbooks van Asus (met MX150 kaart) en de Lenovo Thinkpad E490 (met dedicated kaart). Het voordeel van die laatste is dat de RAM ook uitbreidbaar is, iets dat bij de anderen niet kan.

Wat zijn jullie ideeën/adviezen?

Bedankt alvast!

PSN: Finally_Chris

Alle reacties

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Toetsenbord goed? Dan heb je maar 1 optie, een thinkpad,

Kijk naar een willekeurige thinkpad, en je word blij!

Bijzonder blij moet je van deze: https://www.lenovo.com/nl...lse&transMessageFlag=true Worden

16gb ram, 128gb pcie ssd, 500gb vaste hdd en een extra grote batterij, dan haal je makkelijk de 14 uur! De laptopmAg benchmark haalde de 17 uur met de grote batterij! https://www.laptopmag.com...tops/lenovo-thinkpad-t480

Of met dediated graphics https://www.lenovo.com/nl...20L5CTO1WWNLNL2/customize?

Kost 1350.45, alles geoptimaliseerd (webcam en resolutie omlaag) 1080p scherm is beter voor de batterij, webcam zonder ir met thinkshutter, i7 8550u , 8gb ram, 500gb hdd, win 10 home i.p.v. pro want daar heb je geen drol aan.
Met backlit keyboard
Geen NFC, niet dat je dat ooit gerbruikt...
Geen smartcard.
Geen 4g

Wel een grote batterij, je kunt ook de 48Wh kiezen, voor 10 euro minder,
De ram is single channel, want dan kun je later één 8gb stickie bij prikken, en dan heb je 16gb

[ Voor 111% gewijzigd door dec0de op 01-02-2019 20:55 ]

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Topicstarter
Bedankt voor je bericht! Had me nog niet erg in de T-serie verdiept. Ziet er erg interessant uit, zeker de configuratie opties en de mogelijkheid tot later upgraden van de ram en ssd.

Hoe zit het met de service vanuit lenovo? Heb je daar ervaring mee?

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
CR1691 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:52:
Bedankt voor je bericht! Had me nog niet erg in de T-serie verdiept. Ziet er erg interessant uit, zeker de configuratie opties en de mogelijkheid tot later upgraden van de ram en ssd.

Hoe zit het met de service vanuit lenovo? Heb je daar ervaring mee?
Nee, gelukkig niet. (Niet dat het slecht is, maar dat het een kwaliteits product is!
Alles is makkelijk user replaceble, de forums zijn goed, en veel onderdelen zijn zo te koop.

YouTube: Lenovo vs. Apple service featuring a liquid damaged Thinkpad. Volgens Louis rossman wel!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Topicstarter
Bedankt voor je reacties. Ik ga komende week kijken welke configuratie ik ga bestellen. Thanks voor de hulp!