Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Die hebben dan een verbinding met een een lage upload snelheid.
Bij lage snelheden wissel ik van downloadsite/gebruiker, vaak ook sites waar bijna tot geen traffic is! Heb nog nooit een snelheid boven de 7 gehaald. Ik vind het verschil zo groot..... te groot!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
met het verschil dat ik met Casema zit, dus voor mij is dat retesnel
Verwijderd
Ik heb @home btw..
Volgens mij wordt er nu in verschillende maten gemeten.... KB bij mxstream is anders dan Kb bij kabel! Bit en bytes verschil?Op maandag 23 juli 2001 22:41 schreef mbitnl het volgende:bla bla bla Napster, vaak snelheden van boven de 100 kb/s..
Ik heb @home btw..
Verwijderd
Ik haal met kabel downloads van boven de 500 kbyte/seconde
Hoeveel Kbit is een Kbyte? Factor 8? 1Kbit = 8Kbyte....[b]Op maandag 23 juli 2001 23:22 schreef mbitnl het volgende: Ik haal met kabel downloads van boven de 500 byte/seconde
Verwijderd
Trouwens: weet je dat je bij Morpheus de bandbreedte in kunt stellen van diegenen die bij je downloaden? En je download dus misschien aan de andere kant van de lijn begrensd kan zijn?
Concrete Loop Watercooling
Heb jij in Morpheus wel eens KB gezien ?Op maandag 23 juli 2001 23:47 schreef Merely het volgende:
KB of Kb ?? That's the question....
Tis heel simpel :Op maandag 23 juli 2001 23:57 schreef Merely het volgende:
Ik zou het echt niet weten... ben een beetje aan het uitpluisen hoe dat nou precies zit met KB en Kb. Snap er gewoon niks meer van; net zoals DAp soms snelheden aangeeft die absoluut nooit haalbaar zijn ivm bandbreedte. Een kamaraad van mij heeft kabel en die heeft het over snelheden die 4 tot 5x sneller zijn dan de mijne.... Ik weet dat kabel iets sneller is (Kabel=sneller, ADSL=stabieler) Dus... spreekwoordelijke bomen en bos van toepassing.
een bit is een 0 of een 1
een byte is een serie van 8 bits (waarmee een teken aangegeven wordt)
De snelheden bij de verbindingen:
Modem 14k4 = 14400 bit = max 1,8 KB/sec
Modem 28k8 = 28800 bit = max 3,6 KB/sec
Modem 56K = 56000 bit = max 7 KB/sec
ISDN = 64000 bit = max 8 KB/sec
Dual ISDN = 128000 bit = max 16 KB/sec
Kabel/DSL 512.000 bit = 64 KB/sec
Kabel/DSL 1536.000 bit (= 1,536 mbit) = 192 KB/sec
Ik heb die laatste, en haal met morpheus dus 80-90 Kb = 10-11.25 KB/sec .. is dus nog niet eens 6 procent van de maximale snelheid.
DAP klopt niet altijd, piekt vaak als je schijf effe ratelt of zo, als je een echt betrouwbaar metertje zoekt moet je effe NetStat Live! van www.analogx.com harken, die klopt precies. Kan je meteen kijken hoe snel je nou precies download met Morpheus.
/toevoeging: net zelf effe geprobeerd, conclusie : Morpheus (v 1.2) klopt niet ! er staat Kb terwijl het KB moet zijn ! De waarden in nsl zijn hetzelfde als in Morpheus, dus die 6 % klopt ook niet. Moet dan in het geval van 1,5 Mbit 41-47 % zijn...
Vaaag
Max is nu: 110,3 KB
rechtstreekse koppiepastaactie uit FAQ Internet en TelefonieWat is nu precies het verschil tussen kiloBYTE, kiloBIT, megaBIT en megaBYTE?
kb = kilobit = KBit
kB = kilobyte = Kbyte
1 KByte = 1024 bytes= 8*1024 bits= 8 Kbit
voorbeelden:
downstream ADSL Basic 512 Kbit/s = 64 Kbyte (=kB)
upstream ADSL Basic 64 kbit/s = 8 Kbyte
Single ISDN is dus 64 kbit/s = 8 Kbyte
nu naar Mbit en Mbyte:
we nemen weer ADSL Basic downstream als voorbeeld:
64kB/s = 512kb/s (64*8)
512kb/s = 0.5Mbit/s (512/1024)
0.5Mbit/s = 0.0625Mbyte/s (0.5/8)
Het bovenstaande geldt overigens voor datastorage, in netwerken wordt vaak wel 'gewoon' met 1000 gewerkt.
(Met dank aan Jotti, ook voor de laatste opmerking)
Wat zijn T1-T2-T3 en E1-E2-E3?
T-x en E-x zijn respectievelijk Amerikaanse en Europese verbindingsstandaarden. Er zijn ook nóg snellere varianten, die universteiten vaak hebben. De snelheden:
Amerikaanse standaarden
T1: 1.544 Mbps
T2: 6.312 Mbps
T3: 44.736 Mbps
Europese standaarden
E1: 2.048 Mpbs
E2: 8.448Mpbs
E3: 34.368 Mbps
Universiteiten e.a.
OC-3: 155 Mbit/s (in principe STM-1 = OC-3)
STM-1: 155 Mbit/s (STM-x staat voor Synchronous Transport Module)
STM-4: 622 Mbit/s
STM-16: 2488 Mbit/s
@home almelo
wat wel helpt, als ie aan het downloadn is, rechetrmuisknop op de download en "find more sources for downlaod" aanvinken.
dat helpt soms echt heeel veel.
(van 20KB/sec naar de 200 ofzo
succes
cutebrit
sjello gelderland
WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u
Verwijderd
En heb al eens 75 kb/s gehaald wat dus eigenlijk helemaal niet kan.
Maar gemiddeld haal ik 20 kb/s ligt er natuurlijk helemaal aan bij wie je wat weghaald.
Ik hoop altijd op uitschieters van 40 a 50 kb/s maar die kom ik niet zo vaak tegen
XBL: theArthurrrr
ik zit nogal errug vaak gewoon op 53k
met adsl basic met planet
morpheus is trouwens kazaa dus he
Verwijderd
En dan vind ik 20 kb/s lekker snel
XBL: theArthurrrr
2.5MB/sec ??Op dinsdag 24 juli 2001 16:43 schreef Kev0867 het volgende:
ik heb adsl en heb 1x 2,56MB per/sec gehad, en daarna nog wat keren 1MB/sec(1024KB) is wel leuk..en heb weleens afen toe dat ik 200KB heb..maar meestal is het 50-60KB met planet..
ga weg, dat KAN gewoon niet.
ff rekensommetje: 2.5MBx8 = 20Mbit/sec
Hoe jammer nou dat ADSL NOOIT sneller kan dan 8Mbit/sec, en dat ALLEEN als je niet verder dan 100METER van de telefooncentrale afzit...
(en als je provider NIET afknijpt, en in NL doen ze dat ALLEMAAL)
het zal wel een foutje van de software zijn geweest, want dat kan echt NIET.
mzzl