Wie gebruikt er Morpheus......en welke snelheid ?

Pagina: 1
Acties:

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort ADSL. Als ik iets download van internet haal ik in combinatie met DAp een snelheid van +/- 55 KB/s..... maar met Morpheus maar 5 tot 7 KB/s :? Waar ligt dit aan, en hebben hier meer mensen last van?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08
Ligt aan de snelheid van de andere users.

Die hebben dan een verbinding met een een lage upload snelheid.

• Han
  • Niet online
Mmmm... zit wel wat in maar:

Bij lage snelheden wissel ik van downloadsite/gebruiker, vaak ook sites waar bijna tot geen traffic is! Heb nog nooit een snelheid boven de 7 gehaald. Ik vind het verschil zo groot..... te groot! :'(

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik haal ook ong. 7 kb

met het verschil dat ik met Casema zit, dus voor mij is dat retesnel

Verwijderd

Bij mij is Morpheus juist sneller dan bv. Napster, vaak snelheden van boven de 100 kb/s..

Ik heb @home btw..

• Han
  • Niet online
Op maandag 23 juli 2001 22:41 schreef mbitnl het volgende:bla bla bla Napster, vaak snelheden van boven de 100 kb/s..

Ik heb @home btw..
Volgens mij wordt er nu in verschillende maten gemeten.... KB bij mxstream is anders dan Kb bij kabel! Bit en bytes verschil?

Verwijderd

Met 100 kb/s bedoel ik kbyte/seconde..

Ik haal met kabel downloads van boven de 500 kbyte/seconde

• Han
  • Niet online
[b]Op maandag 23 juli 2001 23:22 schreef mbitnl het volgende: Ik haal met kabel downloads van boven de 500 byte/seconde
Hoeveel Kbit is een Kbyte? Factor 8? 1Kbit = 8Kbyte.... :? of andersom? Kweetnie meer!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

Dat komt omdat je deel uit maakt van het p2p netwerk. Zet in options de optie do not function as a supernode aan. Mxstream heeft als nadeel dat je downl. snelh. dramatisch zakt als je upload. :(

Verwijderd

Ik haal met Morpheus ook wel eens pieken van 10 Kbyte/s ,gemiddeld 7a8, dit is dus erg snel aangezien ik een Casema slachtoffer ben... >:)

Trouwens: weet je dat je bij Morpheus de bandbreedte in kunt stellen van diegenen die bij je downloaden? En je download dus misschien aan de andere kant van de lijn begrensd kan zijn?

• Han
  • Niet online
IvoB; thanx for the tip! Heb hem meteen uitgeschakeld!

• Han
  • Niet online
Euhhhhhh..... k'weenie hoor, maar dit gaat nu wel heel snel: 15-17KB/s! Kan dat? :9~

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hoogste ooit gezien was iets van 80-90 Kb/sec Ook niet om over naar huis te schrijven....

Concrete Loop Watercooling

• Han
  • Niet online
KB of Kb ?? That's the question....

• FreeRider
Op maandag 23 juli 2001 23:47 schreef Merely het volgende:
KB of Kb ?? That's the question....
Heb jij in Morpheus wel eens KB gezien ?

• Han
  • Niet online
Ik zou het echt niet weten... ben een beetje aan het uitpluisen hoe dat nou precies zit met KB en Kb. Snap er gewoon niks meer van; net zoals DAp soms snelheden aangeeft die absoluut nooit haalbaar zijn ivm bandbreedte. Een kamaraad van mij heeft kabel en die heeft het over snelheden die 4 tot 5x sneller zijn dan de mijne.... Ik weet dat kabel iets sneller is (Kabel=sneller, ADSL=stabieler) Dus... spreekwoordelijke bomen en bos van toepassing.

• FreeRider
Op maandag 23 juli 2001 23:57 schreef Merely het volgende:
Ik zou het echt niet weten... ben een beetje aan het uitpluisen hoe dat nou precies zit met KB en Kb. Snap er gewoon niks meer van; net zoals DAp soms snelheden aangeeft die absoluut nooit haalbaar zijn ivm bandbreedte. Een kamaraad van mij heeft kabel en die heeft het over snelheden die 4 tot 5x sneller zijn dan de mijne.... Ik weet dat kabel iets sneller is (Kabel=sneller, ADSL=stabieler) Dus... spreekwoordelijke bomen en bos van toepassing.
Tis heel simpel :

een bit is een 0 of een 1
een byte is een serie van 8 bits (waarmee een teken aangegeven wordt)

De snelheden bij de verbindingen:

Modem 14k4 = 14400 bit = max 1,8 KB/sec
Modem 28k8 = 28800 bit = max 3,6 KB/sec
Modem 56K = 56000 bit = max 7 KB/sec
ISDN = 64000 bit = max 8 KB/sec
Dual ISDN = 128000 bit = max 16 KB/sec
Kabel/DSL 512.000 bit = 64 KB/sec
Kabel/DSL 1536.000 bit (= 1,536 mbit) = 192 KB/sec

Ik heb die laatste, en haal met morpheus dus 80-90 Kb = 10-11.25 KB/sec .. is dus nog niet eens 6 procent van de maximale snelheid.

DAP klopt niet altijd, piekt vaak als je schijf effe ratelt of zo, als je een echt betrouwbaar metertje zoekt moet je effe NetStat Live! van www.analogx.com harken, die klopt precies. Kan je meteen kijken hoe snel je nou precies download met Morpheus.

/toevoeging: net zelf effe geprobeerd, conclusie : Morpheus (v 1.2) klopt niet ! er staat Kb terwijl het KB moet zijn ! De waarden in nsl zijn hetzelfde als in Morpheus, dus die 6 % klopt ook niet. Moet dan in het geval van 1,5 Mbit 41-47 % zijn...

Vaaag :?

• Han
  • Niet online
Die laatste toevoeging van jou doet me goed... was dus niet de enige die dat vaag vond. K'snapte er nix van. Goed proggie trouwens; 10000x thanx. Ben een newbie, dus alle adviesen en ervaringen zijn gewoon altijd welkom!! ;)

Max is nu: 110,3 KB

• FreeRider
Graag gedaan ;)
Wat is nu precies het verschil tussen kiloBYTE, kiloBIT, megaBIT en megaBYTE?

kb = kilobit = KBit
kB = kilobyte = Kbyte

1 KByte = 1024 bytes= 8*1024 bits= 8 Kbit

voorbeelden:

downstream ADSL Basic 512 Kbit/s = 64 Kbyte (=kB)
upstream ADSL Basic 64 kbit/s = 8 Kbyte
Single ISDN is dus 64 kbit/s = 8 Kbyte

nu naar Mbit en Mbyte:

we nemen weer ADSL Basic downstream als voorbeeld:

64kB/s = 512kb/s (64*8)
512kb/s = 0.5Mbit/s (512/1024)
0.5Mbit/s = 0.0625Mbyte/s (0.5/8)

Het bovenstaande geldt overigens voor datastorage, in netwerken wordt vaak wel 'gewoon' met 1000 gewerkt.

(Met dank aan Jotti, ook voor de laatste opmerking)

Wat zijn T1-T2-T3 en E1-E2-E3?

T-x en E-x zijn respectievelijk Amerikaanse en Europese verbindingsstandaarden. Er zijn ook nóg snellere varianten, die universteiten vaak hebben. De snelheden:

Amerikaanse standaarden
T1: 1.544 Mbps
T2: 6.312 Mbps
T3: 44.736 Mbps
Europese standaarden
E1: 2.048 Mpbs
E2: 8.448Mpbs
E3: 34.368 Mbps
Universiteiten e.a.
OC-3: 155 Mbit/s (in principe STM-1 = OC-3)
STM-1: 155 Mbit/s (STM-x staat voor Synchronous Transport Module)
STM-4: 622 Mbit/s
STM-16: 2488 Mbit/s
rechtstreekse koppiepastaactie uit FAQ Internet en Telefonie

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
ik haal bijna altijd de 100+KB/SEC met morpheus/kazaa.
@home almelo :)

wat wel helpt, als ie aan het downloadn is, rechetrmuisknop op de download en "find more sources for downlaod" aanvinken.

dat helpt soms echt heeel veel.
(van 20KB/sec naar de 200 ofzo :9

succes
cutebrit

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik haal meestal rond de 100 kb/s
sjello gelderland

• Sir_Joachim
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Dat hangt dus compleet af van de user waarvan je het download... als je het bijv. van een user dowload die een 56 K modem heeft schier het natuurlijk niet op ookal heb je een nog zo snelle Internet verbinding

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=10] -> [forum=4]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

ik meestal 80-90 kb/sec met @home groningen het is wel langzamer dan normaal downloaden maarja als je wat zoekt moet je toch wat he :)

• DeWaanzin
  • Laatst online: 17-08 09:19

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ik heb Mxstream basic via Planet.
En heb al eens 75 kb/s gehaald wat dus eigenlijk helemaal niet kan.
Maar gemiddeld haal ik 20 kb/s ligt er natuurlijk helemaal aan bij wie je wat weghaald.
Ik hoop altijd op uitschieters van 40 a 50 kb/s maar die kom ik niet zo vaak tegen

XBL: theArthurrrr

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hmmm toch een keer op find more sources ofzoiets klikken mensen
ik zit nogal errug vaak gewoon op 53k
met adsl basic met planet
morpheus is trouwens kazaa dus he ;)

Verwijderd

Uitschieters naar 100kb/s. Klopt idd niet helemaal. Max. sustained 60 kb/s en ja ik heb KPN Mxstream. Ja USB. :7

• DeWaanzin
  • Laatst online: 17-08 09:19

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

'K heb meestal minimaal 10 downloads lopen en ben ook vaak nog met audiogalaxy aan het down'n (=trouwens over het algemeen een stuk sneller dan Morpheus).

En dan vind ik 20 kb/s lekker snel

XBL: theArthurrrr

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
ik heb adsl en heb 1x 2,56MB per/sec gehad, en daarna nog wat keren 1MB/sec(1024KB) is wel leuk..en heb weleens afen toe dat ik 200KB heb..maar meestal is het 50-60KB met planet..

• Xandrios
Op dinsdag 24 juli 2001 16:43 schreef Kev0867 het volgende:
ik heb adsl en heb 1x 2,56MB per/sec gehad, en daarna nog wat keren 1MB/sec(1024KB) is wel leuk..en heb weleens afen toe dat ik 200KB heb..maar meestal is het 50-60KB met planet..
2.5MB/sec ??

ga weg, dat KAN gewoon niet.

ff rekensommetje: 2.5MBx8 = 20Mbit/sec

Hoe jammer nou dat ADSL NOOIT sneller kan dan 8Mbit/sec, en dat ALLEEN als je niet verder dan 100METER van de telefooncentrale afzit...
(en als je provider NIET afknijpt, en in NL doen ze dat ALLEMAAL)

het zal wel een foutje van de software zijn geweest, want dat kan echt NIET.

mzzl

• Xandrios
damn, de edit en quote knoppen moet verder bij elkaar weg :(
Pagina: 1