Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille Game PC voor bij de TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een stille en compacte game pc voor in het TV meubel onder de TV in de woonkamer.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, media (foto, films) afspelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 - 1200 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows 10 licentie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag huidige (en toekomstige) games in 1080p op high / ultra kunnen spelen op een 65" TV (LG C8). Gamen op 4K vind ik niet zo belangrijk. Een RTX 2060 lijkt me een mooie videokaart hiervoor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zowel een Silverstone Sugo SG13 als een Fractal Design node 202 heb ik overwogen. Beide passen in het meubel, maar ik vind de Fractal een stuk mooier.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootste uitdaging gaat denk ik zijn om een stil systeem te bouwen in de compacte behuizing. Performance hoeft niet top-notch te zijn.

Ga je overklokken?
Nee, eerder onderklokken als het geluid tegen valt ;)

Wat verwacht je van ons?[i]
Fresh pair of eyes en tips voor verbeteringen.

Ik ben zelf tot de volgende componenten gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi€ 119,50€ 119,50
1Gigabyte GeForce RTX 2060 Windforce OC 6G€ 384,50€ 384,50
1Fractal Design Node 202€ 77,12€ 77,12
2Noctua NF-A12x15-PWM, 120mm€ 19,05€ 38,10
1Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 105,-€ 105,-
1Corsair SF450 (2018)€ 98,49€ 98,49
1Intel 660p 1TB€ 126,51€ 126,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.112,22

De 2x 120mm fans zijn voor onder in de case om de GPU te koelen, die moeten low profile zijn, 25mm is te hoog. In eerste instantie ga ik de stock Wraith Stealth cooler voor de CPU gebruiken. Een vergelijking van Ryzen ITX coolers toont aan dat voor low profile (<56mm) een 3rd party cooler niet stiller is en slechts een paar graden koeler. Mocht de stock cooler onvoldoende zijn, overweeg ik een Cryorig C7.

Alle input is welkom!

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Heb je een blower-style GPU overwogen? Die blazen de lucht uit de achterkant van de case, in plaats van erin. Voor grote cases met goede airflow zijn ze over het algemeen minder geschikt, maar hier misschien juist wel.

• -bolio-
  • Nu online

-bolio-

Topicstarter
SpeedQber schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:25:
Heb je een blower-style GPU overwogen? Die blazen de lucht uit de achterkant van de case, in plaats van erin. Voor grote cases met goede airflow zijn ze over het algemeen minder geschikt, maar hier misschien juist wel.
Die heb ik overwogen (Asus heeft een RTX2060 met een blower style fan) maar blower style GPUs maken een stuk meer geluid dan open air varianten.

Wellicht is het toch een optie om ipv de Node 202 de SG13 kast te nemen, daar zitten de (open air) GPU ventilators tegen de geperforeerde kast aan zodat ze koude lucht van buiten de kast aanzuigen.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Is er ruimte voor koude lucht in je meubel?
Je vindt de Fractal mooier, dat is ook belangrijk. En je kan ook stillere fan profielen kiezen.

• -bolio-
  • Nu online

-bolio-

Topicstarter
SpeedQber schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:50:
Is er ruimte voor koude lucht in je meubel?
Je vindt de Fractal mooier, dat is ook belangrijk. En je kan ook stillere fan profielen kiezen.
Koude lucht is geen probleem, het is een open rek meubel wat komend jaar vervangen wordt door een maatwerk meubel waar ventilatie in meegenomen kan worden.

Het uiterlijk is ondergeschikt aan het geluid. De fractal vind ik inderdaad iets mooier, maar het belangrijkste is dat het geluid (en daarmee dus ook de temperatuur) van de PC onder controle blijft. Vandaar ook dat ik liever geen blower style GPU wil inbouwen, ik verwacht dat deze onder load namelijk nog steeds meer geluid produceren dan een open air.