Bluetooth receiver voor in de auto met auto power on

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05 11:40
Ik zoek een?
Bluetooth ontvanger voor in de auto die automatisch aangaat zodra het stroom ontvangt.
Ik heb op het moment een Marmitek BoomBoom 75. De geluidskwaliteit is acceptabel, maar waar ik mij vooral aan stoor is dat ik het elke keer zelf aan moet zetten (apparaatje zit in armsteun). Ik wil instappen en weg kunnen rijden, android auto doet dan de rest

Wat is je budget?
Maximaal 100 eur

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al heel vele bluetooth ontvangers gevonden echter niet een die een goede audio kwaliteit belooft en geschikt is voor de auto en auto power on heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor 100 euro koop je een autoradio met Bluetooth toch? Lijkt me de mooiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb zelf deze in de auto zitten 'Kinivo BTC455 Bluetooth'. Ik heb hem besteld via Amazon. Hij haalt zijn voeding uit de 12v aansluiting en start wanneer ik de auto start. Ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

flapdrol85 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:02:
Ik heb zelf deze in de auto zitten 'Kinivo BTC455 Bluetooth'. Ik heb hem besteld via Amazon. Hij haalt zijn voeding uit de 12v aansluiting en start wanneer ik de auto start. Ben er erg blij mee.
Dat werkt alleen als je 12v aansluiting uit gaat met het contact. De mijne blijft bijvoorbeeld aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
MikeyMan schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:01:
Voor 100 euro koop je een autoradio met Bluetooth toch? Lijkt me de mooiste oplossing.
Ik kan de standaard autoradio helaas niet vervangen. 100 euro is ook overdreven maximaal budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:03:
[...]

Dat werkt alleen als je 12v aansluiting uit gaat met het contact. De mijne blijft bijvoorbeeld aan.
Nou, je kunt hem ook ff een klein stukje uit de aansteker halen.... niet ideaal, maar werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
De Kinivo BTC455 Bluetooth lijkt mij zeker een goede optie.
Ik moet inderdaad wel even checken of de 12v aansluiting uit gaat met het contact

Het eruit halen elke keer is weer een handeling extra die ik juist wil vermijden. Mijn huidige BT receiver (boom boom 75) moet ik altijd handmatig aanzetten.

[update]
Zojuist gecontroleerd, 12V aansluiting gaat uit met het contact :)

[ Voor 48% gewijzigd door seez op 01-02-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 21:29
Je kunt simpelweg de draad achter bij je radio aansluiting aftappen.

De radio heeft normaal constant spanning van de accu en gebruikt een losse draad die pas spanning geeft als het contact aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Welke radio heb je? Of auto type. Bij navinc hebben ze BT modules voor elke autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

seez schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:06:
[...]

Ik kan de standaard autoradio helaas niet vervangen. 100 euro is ook overdreven maximaal budget.
Willen is kunnen ;)

Wat voor auto is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Vervangen is inderdaad geen rocket science. Maar bij elke inbouwradio kun je gewoon van alles aansluiten. Van aux in, tot blue tooth, van cd wisselaar tot mp3 mediabox. Vrij eenvoudig, zelfs ik kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MikeyMan schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:19:
[...]

Willen is kunnen ;)

Wat voor auto is het?
Helaas (gelukkig?) werkt dat met veel moderne auto's niet meer zo gemakkelijk. Pak een Golf VII van een jaar of 5 oud en vervang daar de media-unit maar eens van. Je bent vervolgens een hoop bedieningsmogelijkheden kwijt welke middels CAN Bus worden aangestuurd vanop 't touchscreen wat bij die unit hoort.

Dat missen van functionaliteit loopt vervolgens van een simpele bediening van de interieurverlichting (helderheid) tot een bandenspanningcontrole systeem of het kunnen in/uitschakelen van ESP.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-02-2019 14:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Helaas (gelukkig?) werkt dat met veel moderne auto's niet meer zo gemakkelijk. Pak een Golf VII van een jaar of 5 oud en vervang daar de media-unit maar eens van. Je bent vervolgens een hoop bedieningsmogelijkheden kwijt welke middels CAN Bus worden aangestuurd vanop 't touchscreen wat bij die unit hoort.

Dat missen van functionaliteit loopt vervolgens van een simpele bediening van de interieurverlichting (helderheid) tot een bandenspanningcontrole systeem of het kunnen in/uitschakelen van ESP.
Het is even zoeken, maar er zijn echt zat alternatieven te vinden. Of dat het geld waard is, is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
PageFault schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:27:
Welke radio heb je? Of auto type. Bij navinc hebben ze BT modules voor elke autoradio.
Was even zoeken naar een afbeelding.
Betreft een Honda Civic Type S uit ik dacht 2011 of 2012
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FWNPH3f/dashboar.jpg

Onderstaande is ook wel interessante oplossing, echter met €300 wel ver over het budget
Afbeeldingslocatie: https://www.audiovolt.nl/wp-content/uploads/2018/05/rnc258l60gt.png

[ Voor 22% gewijzigd door seez op 02-02-2019 15:07 ]

Pagina: 1