Zoals de topictitel al verraad, ik vraag me af of het mogelijk is de randeigenschappen van een cel te kopiëren zonder dat daarbij andere eigenschappen (formules, kleuren, tekst) overgenomen wordt?
Vraag
Alle reacties
Ik weet dat je kunt kiezen voor kopieren zonder opmaak, en voor het kopieren van de opmaak, zonder de waarde/inhoud.
Ik ben niet bekend met het kopieren van de halve opmaak (rand) waarbij de rest van de opmaak genegeerd wordt.
Ik ben niet bekend met het kopieren van de halve opmaak (rand) waarbij de rest van de opmaak genegeerd wordt.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
kan volgens mij alleen met VBA:
link
link
Dank voor je speurwerk. Toch is het niet helemaal wat ik bedoel.
Ik maak nu bijvoorbeeld een planning, daarbij heb ik bij de weken dikke lijnen staan, op volle dagen een dun lijntje en halve dagen een stippellijntje.
Soms verschuift dat een dag of komt er iets tussen en dat verkloot dus de hel lay-out. Het zou dan superhandig zijn als ik de randen kon doorkopiëren van een geselecteerde cel (net als b.v. CRTL+D).
Met de manier die jij aanhaalt kan ik slechts de opmaak van één cel kopiëren.
Dan zou ik kijken naar een methode waarbij je Format painter gebruikt voor de randen, en de andere opmaak (kleur etc.) regelen via conditional formatting, dan verander je de kleur niet met de formatpainter. Het is misschien wat makkelijker als je een voorbeeldje (screenshot ofzo) kan laten zien
Zo geweldig goed ben ik niet thuis in excel helaas.Niet_Jan_Jaap schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:52:
Dan zou ik kijken naar een methode waarbij je Format painter gebruikt voor de randen, en de andere opmaak (kleur etc.) regelen via conditional formatting, dan verander je de kleur niet met de formatpainter. Het is misschien wat makkelijker als je een voorbeeldje (screenshot ofzo) kan laten zien
Hier het voorbeeld wat ik bedoel. Dus het geselecteerde doortrekken naar het verspringende gedeelte om vervolgens de randopmaak alleen door te zetten.

dan denk ik dat het het makkelijkste is om een 'style' aan te maken, maar het blijft enigzins manueel werk.
Misschien dat het practischer is om in te lezen op conditional formatting (voorwaardelijke opmaak) op basis van celwaarden, maar ik kan uit jouw voorbeeld niet opmaken of dat gaat werken.
Misschien dat het practischer is om in te lezen op conditional formatting (voorwaardelijke opmaak) op basis van celwaarden, maar ik kan uit jouw voorbeeld niet opmaken of dat gaat werken.
Pagina: 1