Windows crash- vraagt nu om wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 22:43
Vanochtend werd mijn pc unresponsive. Als ik van venster wilde wisselen, of alt-tabben naar een spelletje, hij gaf geen kik.

Ik heb daarna mijn PC opnieuw opgestart met de reset knop, waarna de pc mij om een wachtwoord vraagt, met daaronder de melding "Kan RPC niet uitvoeren". (Geen idee wat RPC is). Ik had alleen geen wachtwoord ingesteld staan op mijn enige (local) account, dus kom mijn pc niet meer binnen, en op de andere windows knoppen drukken (afsluiten bv) in het inlogscherm zorgt ook voor dat windows niet meer reageert.

Ik ga nu toch maar een schone windows install doen, maar was benieuwd wat het probleem is. Gaat het hier om mallware, of toch een vreemde crash?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 10:20

Pos

HDD of SSD aan eind van zijn Latijn? Je zal het snel genoeg merken als je nieuwe install ook rap corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 22:43
Pos schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:46:
HDD of SSD aan eind van zijn Latijn? Je zal het snel genoeg merken als je nieuwe install ook rap corrupt is.
Hmm. Zou zo maar eens kunnen. Ik heb een maand geleden een paar keer problemen met opstarten gehad met mijn ssd. Is er een manier om de health van een ssd te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 10:20

Pos

Jazeker, crystal disk info bijvoorbeeld. In ieder geval iets waar je je S.M.A.R.T. mee kunt checken.
Het zou ook zomaar een brakke SATA kabel kunnen zijn of dat ie niet lekker zit. Dat heb ik vaak bij een HDD van me. Moet die kabel regelmatig opnieuw plaatsen..

Succes alvast