Is een laptop met touchscreen het waard.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1154585

Topicstarter
Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe laptop ter vervanging van mijn overleden machine.
Daarbij ben ik sterk aan het overwegen er een met touchscreen te nemen omdat dit mogelijk handig kan zijn met foto's bewerken.En mogelijk is het handig voor op de bank en trein.
Echter twijfel ik aan of het na de eerste maanden nog steeds gebruikt gaat worden.

Wat ga je met je laptop doen?
Foto bewerking maar geen video bewerking
Programmeren
Basic office gerelateerde zaken
Wat steam games zoals The Room.

Wat is je budget?
800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet niet gigantisch zwaar zijn en zal hem zo af en toe meenemen op reis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In het verleden heb ik als computerverkoper veel slechte ervaringen met Acer gehad bij diverse kanten en de service van Acer. Maar weet niet hoe ze nu in de markt staan. Daarom gaat mijn voorkeur niet uit naar dit merk. Of iemand moet mij met feiten kunnen onderbouwen dat dit sterk veranderd is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1154585 op 01-02-2019 10:21 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 1154585 op 01-02-2019 11:40)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
Ik heb een surface pro. Dat is wat anders dan een laptop met touch screen, maar highlight ook meteen een fundamenteel verschil. Ik gebruik het touch screen regelmatig (de helft van de tijd met vinger, andere helft met pen), maar vooral als ik de type cover geheel heb omgeslagen of heb afgeklikt. Het touch screen is niet ideaal om te gebruiken als je hem in 'laptopmode' gebruikt door de afstand, etc. (hoewel ik wel eens met de pen wat spul aantik of door een website of document scroll met een vinger). Aangezien bij een laptop je de optie op omslaan of afklikken niet hebt, zou ik afzien van een touchscreen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 01-02-2019 11:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-04 16:36
Ik heb een laptop met touchscreen en eerlijk gezegd gebruik ik het nooit. Het werkt allemaal wel, maar het scherm is net te ver weg om het zinvol te laten zijn. toetsenbord/muis is sneller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
Zit je met een touchscreen niet vast een een glanzend scherm? Met name voor foto bewerking lijkt een mat scherm mij een must. (Ik kan me vergissen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dewil1990 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:34:
Zit je met een touchscreen niet vast een een glanzend scherm? Met name voor foto bewerking lijkt een mat scherm mij een must. (Ik kan me vergissen).
Daar heb je een punt. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marber schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:29:
Ik heb een laptop met touchscreen en eerlijk gezegd gebruik ik het nooit. Het werkt allemaal wel, maar het scherm is net te ver weg om het zinvol te laten zijn. toetsenbord/muis is sneller
Gebruik je het touchscreen wel eens als je bijvoorbeeld op de bank zit?
Dus dat je de laptop als een tablet gebruikt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
Ik heb een surface pro. Dat is wat anders dan een laptop met touch screen, maar highlight ook meteen een fundamenteel verschil. Ik gebruik het touch screen regelmatig (de helft van de tijd met vinger, andere helft met pen), maar vooral als ik de type cover geheel heb omgeslagen of heb afgeklikt. Het touch screen is niet ideaal om te gebruiken als je hem in 'laptopmode' gebruikt door de afstand, etc. (hoewel ik wel eens met de pen wat spul aantik of door een website of document scroll met een vinger). Aangezien bij een laptop je de optie op omslaan of afklikken niet hebt, zou ik afzien van een touchscreen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 01-02-2019 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-04 16:36
Anoniem: 1154585 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:19:
[...]

Gebruik je het touchscreen wel eens als je bijvoorbeeld op de bank zit?
Dus dat je de laptop als een tablet gebruikt?
Af en toe, maar dat zou voor mij geen reden te zijn om een laptop op uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-04 16:17
Ik heb een 13,3 inch HP Elitepad. Gebruik ik de trein omgeklapt als tablet om bijvoorbeeld Netflix te kijken. Vooral handig als je krap zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-04 14:23

psy

Nou ik heb al een tijdje voor mijn werk een Lenovo X serie welke wel een touchscreen heeft. In het begin gebruikte ik dit nauwelijks, maar ik ben het toch vaker gaan gebruiken. Zeg 10% van de tijd, niet zo veel, maar het is soms toch wel heel erg fijn. Als je heel snel iets wil wijzigen, als je bv alleen je touchpad beschikbaar hebt, dus geen muis. Dan is de touch toch wel heel fijn als aanvulling.

Laatste heb ik voor ons thuis een T470 gekocht en deze heeft het niet. Eén keer raden wat mij nu echt ergert aan die laptop....inderdaad, het ontbreken van de touchscreen.
De volgende heeft er dus wél één wat mij betreft.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-04 19:24

bert pit

asdasd

Goeie vraag. Ik heb er een gehad, een dell met een zeer beroerd scherm. Niet qua touch maar qua scherpte.

Het hangt van het type gebruik af. Voor kantoorwerk is het volledig overbodig. In het gebruik komt het er op neer dat een muis circa 2 cm verschoven wordt om je doel te bereiken en je arm naar het scherm brengen kost circa 30 cm. Dus dat gebruik je een tijdje en dan wordt je het zat.

Ik dacht destijds bij het uitkomen van Windows 8 dat er wel applicaties zouden komen die hiervoor een betere ondersteuning zouden bieden. Niet dus, althans toen.

Na die tijd heb ik nog twee andere laptops gehad en ik kan je zeggen dat ik het touchscreen geen moment mis. Ga voor een goed scherm en een licht gewicht.

[ Voor 5% gewijzigd door bert pit op 01-02-2019 16:27 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:08
Ik heb sinds een maand of wat een Chromebook met touchscreen. Daar vind ik het toch wel handig. Ik gebruik deze wel meer als een soort tablet. Beetje surfen, YouTube en een spelletje. Bij dat gebruik is een touchscreen wel fijn. Ook tijdens de studie gaat die mee en gebruik ik het scherm ook wel.

Als ik andere dingen wil doen, foto's bewerken, programmeren, gamen etc. pak ik mijn laptop zonder touchscreen en dan mis ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het wordt mogelijk een HP Pavilion met i5 8GB en 256GB SSD. Welke variant is nog niet duidelijk.
iig. zonder touch.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1154585 op 02-02-2019 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Ik heb al intussen ongeveer 7 jaar laptops met touchscreen. 2x asus en 1 surface fro 4. Deze maand koop ik de surface pro 6.

Ik gebruik de touchscreen elke dag. Voorla bij het gebruiken van foto's maar ook bij inloggen etc.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Pagina: 1