Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Er is ontzettend veel te vinden op Google over dit onderwerp, maar toch vraag ik om advies voor mijn situatie.

Situatie:

PS3 aangesloten op deze AOC Monitor (zonder speakers dus) via Hdmi.

Ik wil graag geluid en had gehoopt de ps3 aan te sluiten op mijn bluetooth box of headset voor geluid. Dat kan niet (niet voor game geluid).

Ik wil niet teveel uitgeven aan extra spullen (dure boxen, versterkers of bedraadde headset).

Wat is nu slim?

1) Losse speakers aan de monitor verbinden: Komt er dan geluid via de hdmi kabel van de ps3 naar de boxen? En hoe sluit ik die speakers aan op de monitor?

2) Bestaat er een oplossing om een bluetooth ontvanger aan de ps3 te hangen zodat ik mijn bluetooth box en headset kan verbinden aan die ontvanger en zo game geluid kan krijgen?

3) Bestaat er een oplossing om een bluetooth ontvanger te hangen aan bovenstaande monitor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je monitor heeft een 3,5mm jackplug aansluiting, dus hier oordoppen/headset/3,5mm jackplug->tulpkabel-naar-receiver-of-versterker ( :P ) op aansluiten en je hebt geluid. Lijkt mij de meeste simpele oplossing.

Het geluid komt inderdaad via de HDMI naar binnen op je monitor, en gaat dan via die 3,5mm aansluiting weer naar 'buiten'.

[ Voor 36% gewijzigd door PD2JK op 01-02-2019 10:23 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@PD2JK heeft gelijk is en is de beste optie. (1)
Andere optie is de optical out op de PS3, maar dan heb je dus extra hardware nodig.

Via BT gaat niet direct werken.

Je kunt een BT zender aan de monitor hangen zodat je een BT speaker kunt gebruiken. Deze zijn ook te vinden op de chinese websites. Eventueel kun je die ook aan de optical out hangen van de PS3. Dat zal beide werken. (antwoord op 2 en 3)

Je kunt dus de optical out gebruiken of de 3.5mm aansluiting op de monitor. Direct voor luidsprekers of bedrade koptelefoon en anders kun je een BT zender kopen om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger512
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-02 13:06
Je kan ook de analoge uitgang op de ps3 zelf gebruiken. De meeste ps3's hebben nog een oude av uitgang die geconfigureerd kan worden om alleen geluid uit te sturen. Hiervoor ben je wel een Playstation av kabel nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
PD2JK schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:21:
Je monitor heeft een 3,5mm jackplug aansluiting, dus hier oordoppen/headset/3,5mm jackplug->tulpkabel-naar-receiver-of-versterker ( :P ) op aansluiten en je hebt geluid. Lijkt mij de meeste simpele oplossing.

Het geluid komt inderdaad via de HDMI naar binnen op je monitor, en gaat dan via die 3,5mm aansluiting weer naar 'buiten'.
Bedankt! En dan zijn er ook 3,5mm jack - bluetooth zenders. Alleen hebben die voeding nodig via usb bijvoorbeeld. En ik heb geen usb op mijn monitor.... :'(

Misschien dan toch het makkelijkst om een setje boxen op de 3,5mm aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Hann1BaL schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:27:
@PD2JK heeft gelijk is en is de beste optie. (1)
Andere optie is de optical out op de PS3, maar dan heb je dus extra hardware nodig.

Via BT gaat niet direct werken.

Je kunt een BT zender aan de monitor hangen zodat je een BT speaker kunt gebruiken. Deze zijn ook te vinden op de chinese websites. Eventueel kun je die ook aan de optical out hangen van de PS3. Dat zal beide werken. (antwoord op 2 en 3)

Je kunt dus de optical out gebruiken of de 3.5mm aansluiting op de monitor. Direct voor luidsprekers of bedrade koptelefoon en anders kun je een BT zender kopen om het op te lossen.
Die BT zender heeft dan wel voeding nodig en ik heb geen usb aansluiting op de monitor.

Maar ik zou bijv deze op de PS3 aan kunnen sluiten?

Of zou anders deze kunnen werken? Die aansluiten op mijn monitor. Alleen vraag ik me af hoe die transmitter dan voeding krijgt? Niet via 3,5mm poort toch?

[ Voor 23% gewijzigd door mrpink83 op 01-02-2019 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mrpink83 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:33:
[...]

Die BT zender heeft dan wel voeding nodig en ik heb geen usb aansluiting op de monitor.

Maar ik zou bijv deze op de PS3 aan kunnen sluiten?
Die kun je aansluiten op de 3.5mm van de monitor EN de voeding op de PS3. Anders kun je ook gewoon een telefoonlader uit de kast pakken en de USB kabel daar op aansluiten, maar dan moet je dus wel een stopcontact vrij hebben. Dat kun je dan wel oplossen. Er zijn ook BT zender/receivers die een optical in hebben zodat je de aansluiting alleen op de PS3 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
Als je voor BT kiest wil je eigenlijk wel AptX low latency voor zowel de zender als de ontvanger, anders krijg je een flinke vertraging in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
PD2JK schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:21:

Volgens mij heb je dan alleen niet virtual 7.1 surround geluid zoals je dat met een "echte" PS3 headset wel hebt, maar wellicht zit ik mis.

Dan zou je gewoon een PS3 bluetooth headset moeten hebben. Dat klinkt hoe dan ook mooier dan een paar goedkope flauwe boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Hann1BaL schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:37:
[...]

Die kun je aansluiten op de 3.5mm van de monitor EN de voeding op de PS3. Anders kun je ook gewoon een telefoonlader uit de kast pakken en de USB kabel daar op aansluiten, maar dan moet je dus wel een stopcontact vrij hebben. Dat kun je dan wel oplossen. Er zijn ook BT zender/receivers die een optical in hebben zodat je de aansluiting alleen op de PS3 hebt.
Oke, ik heb nu een bluetooth transmitter gekocht die op de 3,5mm poort zit van mijn monitor. https://www.bol.com/nl/p/...d-01tILQ.5.8.ProductImage

Maar ik denk niet dat dit werkt. Want hoe sluit ik dit aan op een bluetooth box of headset? Volgens mij kan ik bovenstaande alleen maar aansluiten op een zender zoals een telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mrpink83 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:09:
[...]

Oke, ik heb nu een bluetooth transmitter gekocht die op de 3,5mm poort zit van mijn monitor. https://www.bol.com/nl/p/...d-01tILQ.5.8.ProductImage

Maar ik denk niet dat dit werkt. Want hoe sluit ik dit aan op een bluetooth box of headset? Volgens mij kan ik bovenstaande alleen maar aansluiten op een zender zoals een telefoon?
Je hebt geen transmitter gekocht! Je hebt een receiver gekocht.

Je eerdere link liet een ander device zien. Die kan zowel als receiver (Rx) als transmitter (Tx) ingesteld worden.

Het verkeerde apparaat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Hann1BaL schreef op zondag 3 februari 2019 @ 08:19:
[...]

Je hebt geen transmitter gekocht! Je hebt een receiver gekocht.

Je eerdere link liet een ander device zien. Die kan zowel als receiver (Rx) als transmitter (Tx) ingesteld worden.

Het verkeerde apparaat dus.
Aha , het wordt nu duidelijk :). Goed, ik dacht goedkoper uit te zijn.

Weet nu wat ik moet hebben.
Pagina: 1