Nieuwe (slimme) thermostaat voor hetelucht verwarming

Pagina: 1
Acties:

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-10-2025
Hallo,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe slimme thermostaat met Apple-homekit ondersteuning.
Deze moet geschikt zijn voor een heteluchtverwarming uit (volgens mij) de jaren 80. Ook moet hij de ventilatie kunnen regelen (dit miste ik meestal bij mijn zoektocht). Hierbij een foto van de huidige thermostaat (let op de knoppen voor warm/koel en ventilatie aan/uit/automatisch).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aRpzBwIDnIxgBFr5IMzYZ6IO/full.png

Alvast bedankt voor de hulp.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38
Wat heb je zelf al gevonden?

• Dutch-gabber
Bij de thermostaten die ik zelf heb gevonden (Honeywell Lyric t6, Netatmo, tado) zie ik nergens iets over het aansturen van de ventilator om te koelen. Honeywell heeft hier een speciale thermostaat voor, de Round Heat/Cool, meer deze heeft weer geen Apple homekit support.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:54
De Nest kan wel verwarmen en koelen maar heeft geen Homekit support. Je kunt natuurlijk wel via iets als Home Assistant de boel bedienen met Homekit. Zelf geen ervaring mee overigens. Dan kun je elke slimme ondersteunde thermostaat pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door balk op 01-02-2019 15:23 ]

• Dutch-gabber
balk schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:23:
De Nest kan wel verwarmen en koelen maar heeft geen Homekit support. Je kunt natuurlijk wel via iets als Home Assistant de boel bedienen met Homekit. Zelf geen ervaring mee overigens. Dan kun je elke slimme ondersteunde thermostaat pakken.
Dit is het amerikaanse artikel, als ik de nederlandse versie bekijk staat de koelfunctie er helaas niet meer tussen.