Toon posts:

Wat is het verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wat is het verschil tussen de AMD Radeon RX 580 (chip) En de MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-02-2019 01:52)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vrij simpel: De chip is de GPU core, dus de chip die alles doet en iedere RX580 kaart heeft. Verder heb je verschillende fabrikanten die een kaart maken rond die chip. Ze kunnen kiezen voor betere koeling, meer overklok mogelijkheden of wat dan ook. Iedere RX580 heeft dezelfde chip (core) maar daar omheen kan er van alles anders zijn aan het PCB, koeler VRM's of wat dan ook. Qua snelheid scheelt het meestal maar heel weinig onderling en is meer betalen voor snelheid meestal onzin. Wil je echter een stillere kaart of een kaart met meer overklok mogelijkheden dan is iets meer betalen soms wel handig.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrij simpel: De chip is de GPU core, dus de chip die alles doet en iedere RX580 kaart heeft. Verder heb je verschillende fabrikanten die een kaart maken rond die chip. Ze kunnen kiezen voor betere koeling, meer overklok mogelijkheden of wat dan ook. Iedere RX580 heeft dezelfde chip (core) maar daar omheen kan er van alles anders zijn aan het PCB, koeler VRM's of wat dan ook. Qua snelheid scheelt het meestal maar heel weinig onderling en is meer betalen voor snelheid meestal onzin. Wil je echter een stillere kaart of een kaart met meer overklok mogelijkheden dan is iets meer betalen soms wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:33:
Waarschijnlijk ga ik voor deZe ik heb hem namelijk uit de bbg en deze samengesteld: https://azerty.nl/basket/...7aToxO2k6MTk2ODg0O2k6MTt9 lijkt dit ergens op want ik heb dit nog nooit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:34:
[...]

Waarschijnlijk ga ik voor deZe ik heb hem namelijk uit de bbg en deze samengesteld: https://azerty.nl/basket/...7aToxO2k6MTk2ODg0O2k6MTt9 lijkt dit ergens op want ik heb dit nog nooit gedaan?
Als je commentaar wil hebben op een systeem open dan een nieuw topic en lees ook even goed wat er dan van je wordt verwacht. Of kijk even naar vergelijkbare topics van mensen die een nieuw systeem zoeken. 2 topics openen over een videokaart met weinig info en dan gaan vragen naar een compleet systeem is niet echt de bedoeling :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
d:)b
PilatuS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:36:
[...]

Als je commentaal wil hebben op een systeem open dan een nieuw topic en lees ook even goed wat er dan van je wordt verwacht. Of kijk even naar vergelijkbare topics van mensen die een nieuw systeem zoeken. 2 topics openen over een videokaart met weinig info en dan gaan vragen naar een compleet systeem is niet echt de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Waarom denk je dat het nodig is bij elke vraag een nieuw topic te openen, en waarom zelf geen inzet, reviews lezen, benchmarks checken? Het is hier dus geen helpdesk. Al helemaal niet gratis:

Je betaald met inzet om de site informatief en on point te houden, onder andere door het algemeen beleid te lezen en geen loze topics te openen die je met 1x googlen kan vinden. En als je dan een vraag hebt leg je zo duidelijk mogelijk uit wat je systeem specs zijn, wat je zelf gedaan hebt om antwoord te vinden op je vraag, en duidelijk te zeggen wat het probleem is, en ook wanneer het is opgelost. Duimpje voor de juiste oplossing, een vinkje voor behulpzame posts, Kortom, Make tweakers great..(again?)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad.

We vragen nadrukkelijk geen voorkennis, maar wel dat je zelf je best doet voordat je hier om hulp vraagt. Als je er niet uitkomt mag je rustig een topic openen, maar neem dan de moeite om aan te geven waar je al gezocht hebt, wat je vond en waar je vastloopt. Dat is niet alleen om te laten zien dat je inzet doet, maar vooral om te zorgen dat mensen die je willen helpen relevante informatie geven. Anders heb jij er ook niets aan.

Dit topic gaat dicht, voor de volgende keer leesvoer:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.