Ik ben al een tijdje uit de PC-bouw wereld, maar ik heb toch besloten mijn PC een upgrade te geven. Ik wilde graag een unlocked processor, en heb er inmiddels 1 uitgekozen. Een tweetal onderdelen staan echter nog niet vast, vandaar dit topic.
Ik zoek een?
GPU + evt voeding
Wat is je budget?
GPU maximaal 150-200 euro, hoe minder hoe beter, voeding ook liefst zo min mogelijk, maar kwalitatief wil ik wel gewoon een goede voeding hebben zodat de voeding voldoende efficient is en ook geen risico heeft op schade aan onderdelen (en uiteraard lang mee kan.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De videokaart moet een upgrade zijn van mijn GTX960. Mijn huidige voeding is deze:
pricewatch: Cooler Master GM G450M
Ik twijfel of ik hier nog mee door kan of voor een nieuwe moet gaan, zeker als ik mijn CPU in de toekomst wil gaan overlocken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Na een recente upgrade kom ik op het volgende:
De vraag is dus of ik met OC van de CPU een nieuwe voeding nodig ga hebben, en zo ja welke op dit moment goed is qua kwaliteit. Ben geen voedingsexpert dus heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten.
Qua GPU kan ik veel kanten op. Ik ga sws tweedehands aangezien daar veel geld op te winnen valt. Ik zat te kijken naar een RX580, of wellicht een GTX1060. Mijn huidge 960 heeft een 128bits geheugenbus, waardoor de 4GB nauwelijks benut word. Ik hoop dat een upgrade van mijn GPU mijn systeem de performance in games / foto editing een performance boost kan gaan geven!
Zaken die ik ga doen met mijn PC:
- Gaming
- Photo en Video editing
- Office taken
- Hobbymatig overclocken (niet voor de performance maar puur voor de fun)
Ik hoor graag jullie ideeen, alvast bedankt!
Ik zoek een?
GPU + evt voeding
Wat is je budget?
GPU maximaal 150-200 euro, hoe minder hoe beter, voeding ook liefst zo min mogelijk, maar kwalitatief wil ik wel gewoon een goede voeding hebben zodat de voeding voldoende efficient is en ook geen risico heeft op schade aan onderdelen (en uiteraard lang mee kan.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De videokaart moet een upgrade zijn van mijn GTX960. Mijn huidige voeding is deze:
pricewatch: Cooler Master GM G450M
Ik twijfel of ik hier nog mee door kan of voor een nieuwe moet gaan, zeker als ik mijn CPU in de toekomst wil gaan overlocken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Na een recente upgrade kom ik op het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Tray | € 215,13 | € 215,13 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 180,29 | € 180,29 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Sharkoon VS4-W Window | € 32,04 | € 32,04 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,50 | € 28,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 101,- | € 101,- |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 96,80 | € 96,80 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 135,73 | € 135,73 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 848,49 | |
De vraag is dus of ik met OC van de CPU een nieuwe voeding nodig ga hebben, en zo ja welke op dit moment goed is qua kwaliteit. Ben geen voedingsexpert dus heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten.
Qua GPU kan ik veel kanten op. Ik ga sws tweedehands aangezien daar veel geld op te winnen valt. Ik zat te kijken naar een RX580, of wellicht een GTX1060. Mijn huidge 960 heeft een 128bits geheugenbus, waardoor de 4GB nauwelijks benut word. Ik hoop dat een upgrade van mijn GPU mijn systeem de performance in games / foto editing een performance boost kan gaan geven!
Zaken die ik ga doen met mijn PC:
- Gaming
- Photo en Video editing
- Office taken
- Hobbymatig overclocken (niet voor de performance maar puur voor de fun)
Ik hoor graag jullie ideeen, alvast bedankt!
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/