Tweakers,
Ik heb het volgende probleem, ik heb hier thuis een machine staan welke voorheen was voorzien van windows NT 4 server, en deed dienst als installatie server, (jullie kennen het wel, allee cd's van w2k en nt4 erop met applicatie's, ook mijn ghost images staan hierop) nu heb ik deze machine voorzien van linux (suse linux 7.0 pro, met samba 2.0.10) de hele machine loopt als een speer, samba werkt goed echter als ik veel kleine bestanden van deze machine kopieer, tijdens bv een nieuwe installatie van win2k dan gaat dit erug lang duren, met grote bestanden heeft samba geen probleem bijna net zo snel als een nt server
neem bv een dump van een ghost image (vanuit dos met ms tcp/ip client) naar een nt 4 server gaat 270 in 1:20 minuten over de lijn (100mbps switched ethernet) als ik deze zelfde image naar mijn samba doos stuur dan doet ie er 30:00 minuten over...
is dit mischien een instelling in samba?
dit is mijn hardware config van de machine
Asus TX97 mainboard
Intel Pentium 200mmx
Intel Pro 100+ Nic (pci)
10gb wd hdd (met dma enabled onder linux!)
suse linux 7.0 (kernel 2.2.16)
samba 2.0.10
en hier de smb.conf
[global]
workgroup = domain
printcap name = /etc/printcap
socket options = TCP_NODELAY
netbios name = linuxdoos4
guest account = nobody
keep alive = 30
load printers = yes
security = user
map to guest = Bad User
os level = 2
encrypt passwords = yes
printing = bsd
kernel oplocks = false
wins support = no
[data]
path = /mnt/hda4/data
comment = Datashare
browseable = yes
read only = no
[printers]
comment = All Printers
browseable = no
printable = yes
public = no
read only = yes
create mode = 0700
directory = /tmp
[laserjet1100]
printable = yes
comment = HP Laserjet 1100 on Intel Netport PRO 100
printer = laserjet1100
zoals jullie zien niet al te spectaculair,
de performance zit dus wel goed met grote bestanden alleen met de kleine dus niet (1500 bestanden van een paar kb per stuk zoals van de nt4 en w2k cd's)
ik heb al door de samba manuals heen gebladerd maar dit bracht geen soelaas (of ik heb iets over het hoofd gezien)
Ik heb het volgende probleem, ik heb hier thuis een machine staan welke voorheen was voorzien van windows NT 4 server, en deed dienst als installatie server, (jullie kennen het wel, allee cd's van w2k en nt4 erop met applicatie's, ook mijn ghost images staan hierop) nu heb ik deze machine voorzien van linux (suse linux 7.0 pro, met samba 2.0.10) de hele machine loopt als een speer, samba werkt goed echter als ik veel kleine bestanden van deze machine kopieer, tijdens bv een nieuwe installatie van win2k dan gaat dit erug lang duren, met grote bestanden heeft samba geen probleem bijna net zo snel als een nt server
neem bv een dump van een ghost image (vanuit dos met ms tcp/ip client) naar een nt 4 server gaat 270 in 1:20 minuten over de lijn (100mbps switched ethernet) als ik deze zelfde image naar mijn samba doos stuur dan doet ie er 30:00 minuten over...
is dit mischien een instelling in samba?
dit is mijn hardware config van de machine
Asus TX97 mainboard
Intel Pentium 200mmx
Intel Pro 100+ Nic (pci)
10gb wd hdd (met dma enabled onder linux!)
suse linux 7.0 (kernel 2.2.16)
samba 2.0.10
en hier de smb.conf
[global]
workgroup = domain
printcap name = /etc/printcap
socket options = TCP_NODELAY
netbios name = linuxdoos4
guest account = nobody
keep alive = 30
load printers = yes
security = user
map to guest = Bad User
os level = 2
encrypt passwords = yes
printing = bsd
kernel oplocks = false
wins support = no
[data]
path = /mnt/hda4/data
comment = Datashare
browseable = yes
read only = no
[printers]
comment = All Printers
browseable = no
printable = yes
public = no
read only = yes
create mode = 0700
directory = /tmp
[laserjet1100]
printable = yes
comment = HP Laserjet 1100 on Intel Netport PRO 100
printer = laserjet1100
zoals jullie zien niet al te spectaculair,
de performance zit dus wel goed met grote bestanden alleen met de kleine dus niet (1500 bestanden van een paar kb per stuk zoals van de nt4 en w2k cd's)
ik heb al door de samba manuals heen gebladerd maar dit bracht geen soelaas (of ik heb iets over het hoofd gezien)
A wise man's life is based around fuck you