Bromfiets verzekering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1176338

Topicstarter
Mijn vraag

Als mijn moeder haar auto verzekerd bij verzekeringsmaatschappij A en ze zou mijn scooter op haar naam verzekeren bij verzekeringsmaatschappij B, ik zou schade rijden zijn dan haar schade vrije jaren van verzekeringsmaatschappij A ook weg of werkt dit niet zo??

Beste antwoord (via Anoniem: 1176338 op 01-02-2019 12:21)

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:35
Jezus gisteren iemand vraag hoe hij een scherm moet plaatsen id auto vr zijn kids en krijg opvoeding les. Nu vraagt een 16 jarige hoe schadevrijejaren werkt en krijg gelijk weer een les over hoe hij moet omgaan met zijn geld en of hij wel of niet op scooter moet. Tuurlijk kan sommige aanwijzingen wel, bijv de feit dat hij mogelijk een verzekering "fraude" aan het doen. Maar als je de vraag niet eens beantwoordt en dan schrijf je "mensen wisten wanneer ze iets konden betalen of niet" of "Als je dat niet kan betalen, zul je je moeten afvragen of je wel scooter moet willen rijden." Laat die jonge nou met rust. Hij heeft een vraag over schadevrijejaren en verzekering en niet hoe hij met zijn geld om moet gaan.

Ontopic:
Check even bij Hema. https://verzekerdbijhema....rekenen#/premie/dekkingen
Ik heb net even ingetikt: Verzekerde is je moeder (moet geregistreerd zijn als eigenaar) en dat jij (een 16 jarige, woont op zelfde adres) de bestuurder bent. Heb gewoon een kenteken van de eerste die ik op marktplaats vindt, een kymco super 8 of zoiets. Kom ik op 26eur WA.

Zo staat er als regels:
Let op! Je kind woont op hetzelfde adres. En de brommer staat op jouw naam of die van je samenwonende partner.

Wat betr de schadevrijejaren: veelgestelde vragen: Kan ik mijn schadevrije jaren van mijn vorige verzekeraar meenemen naar de brommerverzekering van HEMA? https://verzekerdbijhema....ommerverzekering-van-hema
Ja dit kan, maar alleen als je een geldige verklaring schadevrije jaren van jouw brommer hebt. Zo'n verklaring is geldig als deze niet ouder dan 1 jaar is. Schadevrije jaren van een auto of motor kun je niet meenemen naar brommerverzekering van HEMA.
Dus ik denk dat het niet met elkaar connected is.

[ Voor 25% gewijzigd door SirLct op 01-02-2019 09:32 ]

Life is too short to drive boring cars

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:09
Verzekeraars gebruiken het Roy-data systeem voor de schadevrije jaren.
https://www.seps.nl/home/roy-data/algemeen/

Het aantal vrije jaren zou dus gelijk moeten zijn bij alle verzekeraars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:47

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Zijn twee verschillende categorieën voor de verzekering, dacht ik. Als je dus schade rijdt met de scooter gaan de jaren(no-claim) van de auto niet verloren / naar beneden.

Maar verzekeraars gebruiken Roy Data.. dus verschillende verzekeringen bij verschillende maatschappijen om onder een drop in jaren uit te komen gaat niet lukken :-).

[ Voor 5% gewijzigd door Dynazap op 31-01-2019 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 10:22
en ze zou mijn scooter op haar naam
Dit is overigens fraude.

Schadevrije jaren gaan per persoon/polishouder, per voertuig. Dus wanneer je meerdere voertuigen verzekerd hebt, heeft de schade van de 1, geen impact op de schadevrije jaren van het andere voertuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20
En onnodig. Zoveel kost een bromfiets verzekering niet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:01:
[...]

En onnodig. Zoveel kost een bromfiets verzekering niet.
Als 16 jarige betaal je al snel 50 euro pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:11
Anoniem: 1176338 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:06:
[...]

Als 16 jarige betaal je al snel 50 euro pm
Een WA verzekering voor je scooter/bromfiets kost je zo'n 8 euro per maand als je nog geen schadevrije jaren hebt. Die 50 euro is AllRisk, wat vaak toch niet nodig is aangezien de kosten voor (eigen) schade nog redelijk wat meevallen voor een brommer/scooter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
BlazeMuis schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:10:
[...]

Een WA verzekering voor je scooter/bromfiets kost je zo'n 8 euro per maand als je nog geen schadevrije jaren hebt. Die 50 euro is AllRisk, wat vaak toch niet nodig is aangezien de kosten voor (eigen) schade nog redelijk wat meevallen voor een brommer/scooter.
ik hoor dat van iedereen, maar als ik google en type alle gegevens in bij een verzekeringsmatschappij kom ik al snel rond de 40 euro voor alleen een WA verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:11
Anoniem: 1176338 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:12:
[...]

ik hoor dat van iedereen, maar als ik google en type alle gegevens in bij een verzekeringsmatschappij kom ik al snel rond de 40 euro voor alleen een WA verzekering.
Probeer het eens bij meerdere verzekeraars? Of je neemt van alles er bij in wat je niet nodig hebt, of je hebt alleen dure verzekeraars bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlazeMuis schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:14:
[...]

Probeer het eens bij meerdere verzekeraars? Of je neemt van alles er bij in wat je niet nodig hebt, of je hebt alleen dure verzekeraars bekeken.
Ik ben nu al een week aan het zoeken maar vind niks onder de prijs van 35 euro, iemand tips?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:53
Anoniem: 1176338 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:12:
[...]

Als je dat niet kan betalen, zul je je moeten afvragen of je wel scooter moet willen rijden.

Ik rij elke dag in een auto van mijn vader, maar de verzekering staat op mijn naam. Zo bouw ik mijn schade vrije jaren gewoon op en lopen wij geen risico's.

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eXec schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:17:
[...]

Als je dat niet kan betalen, zul je je moeten afvragen of je wel scooter moet willen rijden.

Ik rij elke dag in een auto van mijn vader, maar de verzekering staat op mijn naam. Zo bouw ik mijn schade vrije jaren gewoon op en lopen wij geen risico's.
Het gaat mij er meer om dat ik iedereen om me heen hoor dat het rond de 10 euro kost, en dat ik alleen maar bedragen vind rond de 40 euro wat ik erg hoog vind voor een 16 jarige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BlazeMuis schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:10:
[...]

Ligt er aan hoe oud je bent. Ik betaal iets van 5 euro per maand, maar ben al lang geen 16 meer. Dat het flink meer is als je wel 16 bent is niet zo vreemd. Zelfde verhaal met auto of motor als je net 18 bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20
Anoniem: 1176338 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:16:
[...]

Ik ben nu al een week aan het zoeken maar vind niks onder de prijs van 35 euro, iemand tips?
50, 40, en nu 35. Beetje overdreven dus? 35 euro per maand is wel te overzien toch? Zodra je wat schadevrije jaren opbouwt en wat ouder wordt gaat dat snel omlaag. Ik heb het even op de anwb site ingeklopt:
16 jaar oud, 0 schadevrije jaren, nieuwe Kymco Agility: 63 euro per maand. Dat is best flink ja, dan zit je met 35 euro per maand prima.
18 jaar, 2 schadevrije jaren, zelfde scooter: 19 euro per maand.
Even doorbijten dus.

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 01-02-2019 00:26 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
Anoniem: 1176338 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:19:
[...]

Het gaat mij er meer om dat ik iedereen om me heen hoor dat het rond de 10 euro kost, en dat ik alleen maar bedragen vind rond de 40 euro wat ik erg hoog vind voor een 16 jarige.
Ik vind 40 euro best meevallen. Ik betaal voor de auto waarin ik rij 42 euro per maand WA. En dat is een oud beestje uit 2000. Zelf ben ik 30 met 3 schadevrije jaren.

In elk geval is verzekeren op je moeder haar naam geen optie.

eXec op Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:43
eXec schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:30:
[...]

Ik vind 40 euro best meevallen. Ik betaal voor de auto waarin ik rij 42 euro per maand WA. En dat is een oud beestje uit 2000. Zelf ben ik 30 met 3 schadevrije jaren.

In elk geval is verzekeren op je moeder haar naam geen optie.
40 euro voor een 16 jarige is heel wat meer dan 40 euro voor een 30 jarige. Het verzekeren op naam van een ouder praat ik niet hiermee goed, maar ik kan het best begrijpen als je uurloon 4 euro per uur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jimster schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:45:
[...]

40 euro voor een 16 jarige is heel wat meer dan 40 euro voor een 30 jarige. Het verzekeren op naam van een ouder praat ik niet hiermee goed, maar ik kan het best begrijpen als je uurloon 4 euro per uur is.
??

Die zestienjarige veroorzaakt met een simpele aanrijding nét zoveel schade als dat een ouder persoon dat doet maar de káns op zo'n aanrijding is simpelweg groter. Verzekeraars en de maatschappijen daarachter zijn nou niet precies de bedrijven welke graag "gokken" op het verkeerde paard :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus verzekeren op de naam van mijn moeder is absoluut geen optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 1176338 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 01:00:
Het is sowieso zeer onverstandig om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 11:37
Probeer eens Zekur.nl, dit is een soort B-merk van univé volgens mij. Ik kom uit op een maandbedrag van rond de 8€ voor WA zonder schadevrije jaren

[ Voor 12% gewijzigd door nino_070 op 01-02-2019 01:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXec
[...]

Natuurlijk heb je daar gelijk in. Maar je moet bij jezelf ten rade gaan of het je waard is. Ik snap best dat het 40 euro kost en het mag eerlijk gezegd nog wel flink wat hoger liggen. Ik wil niet elke 16 jarige over één kam scheren, maar verantwoordelijkheid in het verkeer is vaak best ver te zoeken, zeker bij zulke jonge gastjes.

Bewijs maar dat je veilig kan rijden zonder schade te maken, dan gaat je premie omlaag. ;)

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Waar is de tijd dat mensen wisten wanneer ze iets konden betalen of niet en bij dat laatste het niet aanschaften?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 18:03
Anoniem: 1176338 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 01:00:
Voor wat betreft no-claim maakt het niet uit. Als je moeder met de scooter schade maakt heeft dat geen invloed op de auto-verzekering en omgekeerd. Zie ook deze post:
Tommzz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:56:
Schadevrije jaren gaan per persoon/polishouder, per voertuig. Dus wanneer je meerdere voertuigen verzekerd hebt, heeft de schade van de 1, geen impact op de schadevrije jaren van het andere voertuig.
MAAR! Dan ga ik er vanuit dat je moeder op de scooter rijdt.

Als het jou scooter is en je moeder rijdt er nooit loop je een ander (groter) risico.

Bij verzekeringen wordt vaak gesproken over de "regelmatige bestuurder". Dus jij mag wel de scooter lenen waar je moeder normaal gesproken op rijdt. Of je mag haar auto lenen. Dat is geen enkel probleem.

Maar als je niet aannemelijk kunt maken dat de scooter ook daadwerkelijk gebruikt wordt door je moeder, dan kan de verzekering daar nog wel eens lastig over gaan doen als je betrokken bent bij een groot ongeluk (Als je bijvoorbeeld iemand aanrijdt en die persoon heeft letsel).

Het is nu eenmaal zo dat een jonge man meer kans heeft om een ongeluk te veroorzaken dan een vrouw op middelbare leeftijd. Daar zijn de verzekeringspremies dan ook op afgestemd. Als je daar nu misbruik van gaat maken dan kan dat dus grote gevolgen hebben als je de verzekering een keer echt nodig hebt.

Met andere woorden: Dat risico wil je gewoon niet nemen. Dan kun je net zo goed helemaal niet verzekerd zijn.
Helemaal waar! Maar nog steeds geen excuus om fraude te plegen en zo het risico te lopen op gezeur als je de verzekering ooit nodig hebt.

En zoals gezegd is de hogere premie wel begrijpelijk. Iemand van 16 op een scooter veroorzaakt statistisch gezien vaker een ongeval dan iemand van 30.

Dat het voor jonge mensen relatief gezien heel kostbaar is om een scooter of (nog erger) een auto op hun eigen naam te verzekeren is jammer, maar wel logisch. Maar hoe sneller je begint met schadevrije jaren op te bouwen, hoe sneller je minder premie betaalt en hoe langer je daar plezier van hebt. Dat is ook wel een kleine investering waard!

[ Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 01-02-2019 09:06 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04 18:58
Anoniem: 1176338 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:19:
[...]

Ik ben 21 en heb ook nog een scooter staan, betaal ik 11,50 per maand voor.
Dus dat is leeftijd gerelateerd.
Ik zou je aanbevelen om hem ook op je eigen naam te zetten, voor het geval je iemand aanrijdt o.i.d.
De verzekering is ook niet gek.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +9 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:35
Jezus gisteren iemand vraag hoe hij een scherm moet plaatsen id auto vr zijn kids en krijg opvoeding les. Nu vraagt een 16 jarige hoe schadevrijejaren werkt en krijg gelijk weer een les over hoe hij moet omgaan met zijn geld en of hij wel of niet op scooter moet. Tuurlijk kan sommige aanwijzingen wel, bijv de feit dat hij mogelijk een verzekering "fraude" aan het doen. Maar als je de vraag niet eens beantwoordt en dan schrijf je "mensen wisten wanneer ze iets konden betalen of niet" of "Als je dat niet kan betalen, zul je je moeten afvragen of je wel scooter moet willen rijden." Laat die jonge nou met rust. Hij heeft een vraag over schadevrijejaren en verzekering en niet hoe hij met zijn geld om moet gaan.

Ontopic:
Check even bij Hema. https://verzekerdbijhema....rekenen#/premie/dekkingen
Ik heb net even ingetikt: Verzekerde is je moeder (moet geregistreerd zijn als eigenaar) en dat jij (een 16 jarige, woont op zelfde adres) de bestuurder bent. Heb gewoon een kenteken van de eerste die ik op marktplaats vindt, een kymco super 8 of zoiets. Kom ik op 26eur WA.

Zo staat er als regels:
Let op! Je kind woont op hetzelfde adres. En de brommer staat op jouw naam of die van je samenwonende partner.

Wat betr de schadevrijejaren: veelgestelde vragen: Kan ik mijn schadevrije jaren van mijn vorige verzekeraar meenemen naar de brommerverzekering van HEMA? https://verzekerdbijhema....ommerverzekering-van-hema
Ja dit kan, maar alleen als je een geldige verklaring schadevrije jaren van jouw brommer hebt. Zo'n verklaring is geldig als deze niet ouder dan 1 jaar is. Schadevrije jaren van een auto of motor kun je niet meenemen naar brommerverzekering van HEMA.
Dus ik denk dat het niet met elkaar connected is.

[ Voor 25% gewijzigd door SirLct op 01-02-2019 09:32 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:27
Als je jong bent betaal je inderdaad meer premie. Laat je de verzekering afsluiten op naam van een ouder iemand en je maakt schade kan de verzekeraar dit zien als fraude en niet uitkeren. Je rijdt dan in feite zonder verzekering.

https://verzekerdbijhema....d-op-jouw-naam-verzekeren
Je kunt de verzekering op jouw naam laten staan en je kind op de scooter of brommer laten rondrijden zonder hem of haar op te geven als regelmatige bestuurder. Hierdoor betaal je een lagere premie. Dit is alleen heel onverstandig, mede vanwege het eerder genoemde verhoogde eigen risico bij schade. Het is in dit geval ook mogelijk dat er bij schade geen vergoeding wordt uitgekeerd wegens fraude.

https://www.anwb.nl/verze...ering/veelgestelde-vragen
Let op: heb je jouw zoon/dochter jonger dan 25 jaar niet opgegeven als hoofdbestuurder? Dan kan het grote gevolgen hebben bij schade. Het kan zijn dat de schade niet of slechts gedeeltelijk wordt vergoed als deze is veroorzaakt door de jonge bestuurder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:47
Schadevrije jaren van een auto en een bromfiets zijn apart. Schadevrije jaren van een auto worden in het landelijk systeem Roydata geplaatst. Bromfiets worden niet centraal opgeslagen en zijn alleen aantoonbaar met een royementsaanhangsel van een eventuele vorige verzekering.

Verzekering aanvragen op naam van je moeder is het ontduiken van premie en wordt gezien als fraude. Dit is bij auto's en bromfietsen niet aan te raden, in de voorwaarden van bromfietsverzekeringen zijn vaak regels opgenomen dat wanneer de bestuurder ten tijde van het ongeval jonger is dan de opgegeven bestuurder ( je moeder ) er een eigen risico geldt van € 500- € 1500 ( ook bij het WA risico! ) of dat er helemaal geen verzekeringsdekking is.

Daarnaast zal de verzekeraar bij schade ook wel vragen gaan stellen als er een jongere bestuurder oprijdt. Ik zou dit dus ook niet aanraden.

Als 16 jarige is een premie van € 35 - € 40,00 normaal. Als 16 jarige betaal je namelijk een opslag omdat je nog zo jong bent. Premies van € 10,00 betaal je pas als je rond de 20-24 jaar bent. Wil je brommer rijden moet je ook premie voor de verzekering betalen. Wees blij dat het niet € 60,00 - € 70,00 want dat komt ook voor ;)

[ Voor 18% gewijzigd door jantje 2 op 01-02-2019 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Schadevrije jaren van een bromfiets worden niet in Roydata geregistreerd. Als jij een bromfiets verzekerd en jij zegt je polis op dan krijg jij een royementsverklaring. Bij veel verzekeraars (maar niet alle!) kun je bij het afsluiten van een nieuwe verzekering (een bromfiets maar soms ook een auto) zo'n royementsverklaring inleveren om de jaren in gebruik te nemen op een nieuwe verzekering. Voorwaarde is wel dat de royementsverklaring op jouw naam staat en niet op naam van je moeder. Dat betekent dat de verzekering op jouw naam moet staan.

De jaren die je moeder opgebouwd heeft met haar auto zijn in gebruik op de polis van haar auto. Verzeker je een extra voertuig bij dezelfde verzekeraar dan krijg je vaak wel dezelfde no-claim korting. Verzeker je een voertuig bij een andere verzekeraar dan zal deze geen jaren in Roydata vinden (die zijn immers in gebruik op haar auto) en dan krijg je dus geen extra korting. Belangrijk is om het verschil tussen schadevrije jaren en no claim korting te begrijpen.

Terug naar je vraag: als je moeder een bromfiets verzekerd krijgt ze alleen (en lang niet bij alle verzekeraars!) extra korting als ze die bij dezelfde maatschappij als haar auto verzekerd. Als zij die brommer in de poeier rijdt en ze valt terug in haar schadevrije jaren op de bromfietspolis dan zal dit geen gevolgen hebben voor de auto. Wel kan het gevolgen hebben voor het verzekeren van een nieuwe brommer (of een ander voertuig). Verzekeraars kunnen bijvoorbeeld een nieuwe aanvraag weigeren als iemand veel schades rijdt of fraudeert.

Mijn advies: verzeker je brommer op je eigen naam. Je kunt geen aanspraak maken op de schadevrije jaren die je moeder opgebouwd heeft. Het eerste jaar zal kut zijn qua premie, je betaalt je blauw. Dat is terecht, jonge bestuurders veroorzaken naar verhouding heel veel meer schade. Het voordeel op lange termijn is dat je zelf schadevrije jaren op bouwt. Mocht je na drie jaar je brommer inruilen voor een auto dan kun je bij sommige verzekeraars je schadevrije jaren overzetten. Dit scheelt je dan echt bakken met geld en in sommige situaties kun je zelfs je premie van de bromfiets 'terug verdienen'.
jantje 2 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:06:
Als 16 jarige is een premie van € 35 - € 40,00 normaal. Als 16 jarige betaal je namelijk een opslag omdat je nog zo jong bent. Premies van € 10,00 betaal je pas als je rond de 20-24 jaar bent. Wil je brommer rijden moet je ook premie voor de verzekering betalen. Wees blij dat het niet € 60,00 - € 70,00 want dat komt ook voor ;)
Hehe, Vespa's in hartje Amsterdam met een all risk dekking tikken zo de 300 euro per maand aan. Combinatie van geliefd bij het dievengilde, jonge bestuurder en hoge waarde.

Edit: ik benoem trouwens bewust het hele 'fraude'-verhaal niet. Begin daar gewoon niet aan, als je uit een verzekering getrapt wordt omdat je een polis verkeerd afsluit dan kun je daar jaren en jaren last van hebben. Geregistreerd staan in IVR of EVA kan gevolgen hebben voor je werk, alle verzekeringen die je later nodig hebt en op je financiën.

[ Voor 17% gewijzigd door engessa op 01-02-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:58

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb een paar jaar terug een scooter gehad, voor ik een auto kocht. Ik was toen verzekerd bij de ANWB. Ik heb de scooter 2 jaar gehad voor ik de auto kocht. Echter heb ik toen geinformeerd of dit kon, maar dat kon enkel bij ANWB zelf. Daarnaast was de WA premie 140 euro per maand voor de auto.... Ik ben toen overgestapt naar Centraal Beheer voor de auto, die schadevrije jaren kon ik helaas niet meenemen.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-04 13:41
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen maar kan je wel de volgende tip meegeven.

3 jaar terug samen met mijn vriendin een scooter gekocht ipv 2de auto.
Toen bij onze tussenpersoon ook even navraag gedaan.

Er zijn tegenwoordig veel scooter verzekeringen welken het niet accepteren dat er een jonger iemand op de scooter rijd als de leeftijd van de verzekerde persoon (een week kan al te veel zijn)
Dit omdat er in het verleden veel scooters op naam van ouders zijn verzekerd waar de kinderen op reden.
Risico dat een jong iemand een ongeluk veroorzaakt is nu eenmaal hoger als een ouder iemand.

Om deze reden gaf hij aan dat als wij de scooter op mijn naam zouden verzekeren (scheelde enkele euro's per jaar) mijn vriendin niet op de scooter mag rijden ivm geen dekking vanuit de verzekering.

Schadevrije jaren voor jou scooter staan los voor die van je auto.
het kan wel zijn doordat jou moeder al x aantal jaar bij een verzekering is en daar veel schadevrije jaren heeft dat ze op basis daarvan jou een korting kunnen aanbieden (mag hoeft niet)

Succes met de aankoop / uitzoeken van de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09-2024
mlormans schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:33:
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen maar kan je wel de volgende tip meegeven.

3 jaar terug samen met mijn vriendin een scooter gekocht ipv 2de auto.
Toen bij onze tussenpersoon ook even navraag gedaan.

Er zijn tegenwoordig veel scooter verzekeringen welken het niet accepteren dat er een jonger iemand op de scooter rijd als de leeftijd van de verzekerde persoon (een week kan al te veel zijn)
Dit omdat er in het verleden veel scooters op naam van ouders zijn verzekerd waar de kinderen op reden.
Risico dat een jong iemand een ongeluk veroorzaakt is nu eenmaal hoger als een ouder iemand.

Om deze reden gaf hij aan dat als wij de scooter op mijn naam zouden verzekeren (scheelde enkele euro's per jaar) mijn vriendin niet op de scooter mag rijden ivm geen dekking vanuit de verzekering.

Schadevrije jaren voor jou scooter staan los voor die van je auto.
het kan wel zijn doordat jou moeder al x aantal jaar bij een verzekering is en daar veel schadevrije jaren heeft dat ze op basis daarvan jou een korting kunnen aanbieden (mag hoeft niet)

Succes met de aankoop / uitzoeken van de verzekering.
Dit is in veel gevallen niet het geval. ook als je al een aantal andere voertuigen hebt krijg je geen korting of iets helaas :(

Wel kan je bij een verzekering je brommer schade vrije jaren meenemen naar je auto verzekering. helaas vaak niet naar een andere verzekering :'(

Meow, meow I'm a cow

Pagina: 1