Ik heb een script draaien op een server, waarvan ik meerdere malen per dag de waarden in het config.ini bestand moet aanpassen en vervolgens het script herstarten. Tot vandaag heb ik dat altijd gedaan door alle commando’s manueel in terminal in te geven, maar dat begint toch wat te vervelen.
Ik vroeg me af of het niet mogelijk is om enkele batch files / shortcuts te maken die de commando’s bevatten?
De eerste shortcut moet een bestand op mijn server openen dat ik na bewerken kan opslaan:
ssh root@XXX.156.189.54
nano /home/USER/ccxt_notifier/config/config.ini
De tweede shortcut moet volgende 2 commando’s uitvoeren:
systemctl restart ccxt_notifier.service
systemctl status ccxt_notifier.service
Voor het eerste gedeelte heb ik in ~/.bash_profile een nieuw alias toegevoegd: alias test="ssh root@XXX.156.189.54". Dat werkte en vervolgens dacht ik het commando voor die alias aan te passen naar "nano root@XXX.156.189.54:/home/USER/ccxt_notifier/config/config.ini", maar dat werkt jammer genoeg niet.
Ook volgende commando’s werken niet, beiden loggen ze in op de server en wanneer ik die verbinding sluit kom ik terecht in een nieuw lokaal bestand geopend door nano:
ssh root@XXX.156.189.54 ; nano /home/USER/ccxt_notifier/config/config.ini
ssh root@XXX.156.189.54 && nano /home/USER/ccxt_notifier/config/config.ini
Kan iemand me vertellen hoe het wél moet? Bijkomstige vraag: is zoiets ook mogelijk vanaf een telefoon?
De eerste shortcut moet een bestand op mijn server openen dat ik na bewerken kan opslaan:
ssh root@XXX.156.189.54
nano /home/USER/ccxt_notifier/config/config.ini
De tweede shortcut moet volgende 2 commando’s uitvoeren:
systemctl restart ccxt_notifier.service
systemctl status ccxt_notifier.service
Voor het eerste gedeelte heb ik in ~/.bash_profile een nieuw alias toegevoegd: alias test="ssh root@XXX.156.189.54". Dat werkte en vervolgens dacht ik het commando voor die alias aan te passen naar "nano root@XXX.156.189.54:/home/USER/ccxt_notifier/config/config.ini", maar dat werkt jammer genoeg niet.
Ook volgende commando’s werken niet, beiden loggen ze in op de server en wanneer ik die verbinding sluit kom ik terecht in een nieuw lokaal bestand geopend door nano:
ssh root@XXX.156.189.54 ; nano /home/USER/ccxt_notifier/config/config.ini
ssh root@XXX.156.189.54 && nano /home/USER/ccxt_notifier/config/config.ini
Kan iemand me vertellen hoe het wél moet? Bijkomstige vraag: is zoiets ook mogelijk vanaf een telefoon?