Chromebooks, Laptops en normale PC's welke Office?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:16
Ik beheer (grotendeels) de pc's (3stuks), chromebooks (3 stuks) en laptop (1 stuk) bij een klein bedrijfje van een kennis. Belangrijkste voor hen is het gebruik van Word, Powerpoint en in mindere mate Publisher

Nu wil hij nieuwere office versies en ik vraag me af wat het handigste is in dit geval. Ik dacht in eerste instantie aan het Business premium pakket van € 10,- per maand want dat is voor 5 pc's en/of 5 chromebooks. Helaas is dit per gebruiker en werken er verschillende gebruikers tegelijkertijd op de diverse chromebooks en pc's.

Op 2 vd 3 chromebooks zit al enige tijd office 365 geinstalleerd. Zelf leek me nu het meest logische om nog een extra office 365 abonnement te nemen voor de chromebook die er nog geen heeft en voor de 3 pc's losse licenties aan te schaffen. Of is er een betere manier vinden/denken jullie?

EDIT: of is het ook een idee om via microsoft accounts aan te maken en dan gewoon de Word app te installeren op de chromebooks? Of moet je hiervoor dan uiteindelijk toch ook betalen?

[ Voor 14% gewijzigd door onnaj op 31-01-2019 16:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
LibreOffice is onbeperkt bruikbaar op onbeperkt aantal computers door onbeperkt aantal gebruikers.

Anders gewoon betalen aan Microsoft...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het is altijd heel normaal geweest dat licenties voor MS Office per gebruiker worden afgerekend.
Wat ik mis, is het aantal medewerkers... dat is belangrijker dan het het aantal devices (vooral omdat je per gebruiker meerdere devices kan en mag gebruiken).

Als het allemaal niks mag kosten (want dat lees ik tussen de regels door) en er moet pertinent met MS Office-spul gewerkt worden, dan is het het overwegen waard om voor alle gebruikers een MS-account te maken en met de Office Online versie te werken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:16
Jester-NL schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:54:
Het is altijd heel normaal geweest dat licenties voor MS Office per gebruiker worden afgerekend.
Wat ik mis, is het aantal medewerkers... dat is belangrijker dan het het aantal devices (vooral omdat je per gebruiker meerdere devices kan en mag gebruiken).

Als het allemaal niks mag kosten (want dat lees ik tussen de regels door) en er moet pertinent met MS Office-spul gewerkt worden, dan is het het overwegen waard om voor alle gebruikers een MS-account te maken en met de Office Online versie te werken.
Het aantal gebruikers is 4, maar een tweetal pc's zijn voor algemeen gebruik.

Misschien inderdaad dan toch maar voor office 365 gaan.