Beschikking Frankrijk / Leaseplan

Pagina: 1
Acties:
  • 2.565 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hoop dat ik hier goed zit en iemand mij raad kan geven.
Afgelopen zomer zijn we met mijn lease auto van Leaseplan naar Spanje geweest.
Helaas ben ik daarbij een keer geflitst in Frankrijk met, jawel, 4 km te hard. (94 bij max. 90)
Via Leaseplan kreeg ik 6 weken later de beschikking binnen (45eu), alsmede een bezwaarschrift formulier.
Dit bezwaarschrift heb ik ingevuld en opgestuurd naar Leaseplan, 4km/u is immers verwaarloosbaar.
Dit formulier was een beetje verwarrend, en had achteraf eigenlijk naar de Franse instantie (Antai) gemoeten. Helaas heeft LP mij daar niet op geattendeerd.
Enkele weken geleden kreeg ik dus een verhoogde beschikking (180eu) binnen. Volgens Leaseplan moest ik zelf maar even contact opnemen met Antai, de Franse CJIB.
Deze site herkent echter mijn beschikking nummer(s) niet, en het telefoonnummer op hun website is niet bereikbaar/in gebruik. Kortom, ik kan dus helemaal niets doen.
Tevens zijn de beschikking(en) gericht aan Leaseplan, maar volgens de beste man van de Berijders'service' is het mijn probleem.

Vraag is, wat zijn mijn rechten/plichten in deze? De beschikking staat niet op mij naam, en de Franse instantie kan ik zelf niet bereiken. Ik heb voor mijn idee intussen wel genoeg gedaan. |:(

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je twijfelt over de snelheid of wat dan ook is het een ander verhaal, maar normaliter is hier al correctie vanaf en staat dat ook op de beschikking, gemeten vs gecorrigeerd? Daarmee is 4km dus eigenlijk 14km als ik me goed kan herinneren van Frankrijk?

Daarnaast is het volgens mij normaliter ook zo dat het indienen van bezwaar je niet ontslaat van de betalingsverplichting, maar meer dat je je geld terugkrijgt als je gelijk krijgt?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-05 21:04
Jij bent als huurder/bestuurder zelf verantwoordelijk voor de gereden boetes. Ook de bezwaarschriften moet je zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Als het goed is heeft je nieuwe boete een nieuw schikkingsnummer/datum( of nieuw nummer met de orignele boete datum ) voor bij de verificatie . heeft mij ook eens een avond puzzelen gekost.

Wanneer je die goed invult zul je zien dat je de schikking in kunt zien.

Bellen naar Antai is verspilling van je tijd. Zit een belg op de helpdesk die heel beperkt Nederlands praat en steeds wanneer ik belde was het antwoord, ja email maar. En daar sta je dan 20 min voor in de wacht.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 135360 op 31-01-2019 16:28 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:13
Wat heb je op het bezwaar ingevuld destijds? In NL krijg je ook gewoon een bekeuring voor 4km te hard waar je nooit onderuit komt. Waarom zou dat in FR ineens 'verwaarloosbaar' zijn?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:15
Frankrijk bekeurt direct al vanaf 1km/u (na correctie van minimaal 5km/u danwel 5%). Dat is algemeen bekend en beroep op grond van 'verwaarloosbaar' dus kansloos.

Waarom denk je dat iedereen daar precies op cruise control de maximum snelheid rijdt? :P

En dan ook nog een procedurefout maken... bij Fransen... neem je verlies en betaal. Eventueel probeer je de verlaagde boete nog te mogen betalen door als de wiedeweerga te bellen zoals de ANWB noemt.

[ Voor 29% gewijzigd door Rukapul op 31-01-2019 16:31 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met "het is verwaarloosbaar" maak je welgeteld 0,0 kans in Frankrijk, daar ze daar vanaf 1 km/h al beboeten :)

Ik zou gewoon betalen en het als leergeld zien om in het vervolg wel gewoon de snelheidsregels in acht te nemen. Het is de tijd en moeite niet waard om hier tegenin te gaan, want dat win je toch niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 16:53
Daar komt weer een portie mosterd naar de maaltijd; waarom niet eerst betalen en dan bezwaar maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:39
Ik zou snel betalen. Had je eigenlijk de eerste keer al moeten doen. Die 45euro is namelijk een bedrag wat je hoeft te betalen als je het snel afhandelt. Als je wacht moet je, zoals je hebt gemerkt, een groter bedrag betalen.

Ik zit ook bij Leaseplan en vorige jaar een boete gehad in Frankrijk en vond het juist een mooi systeem waarmee je direct met je creditcard kon betalen, locatie opvragen .e.d.

Wat betreft je rechten en plichten? Gewoon de boete betalen en verder gaan met je leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

voordeel was trouwens ook dat als je binnen 4 weken zou betalen na de eerste schikking je korting kreeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:58
Als 4 km/u (9km/u) te hard verwaarloosbaar is dan is die €45 dat ook. En waarom zou de leasemaatschappij verantwoordelijk zijn voor jouw rijgedrag? Als ik Leaseplan was en dit zou lezen zou ik gelijk het contract stoppen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59

FreakNL

Well do ya punk?

Ik snap inderdaad niet waarom je niet betaald hebt. Dat wordt uit de TS ook niet duidelijk.

Nu moet je dus 180 betalen.

Verder snap ik ook niet wat je vraag is en waarom je uberhaupt de LM lastig hebt gevallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Anoniem: 377816 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:19:
Beste Tweakers,

Hoop dat ik hier goed zit en iemand mij raad kan geven.
Afgelopen zomer zijn we met mijn lease auto van Leaseplan naar Spanje geweest.
Helaas ben ik daarbij een keer geflitst in Frankrijk met, jawel, 4 km te hard. (94 bij max. 90)
Via Leaseplan kreeg ik 6 weken later de beschikking binnen (45eu), alsmede een bezwaarschrift formulier.
Dit bezwaarschrift heb ik ingevuld en opgestuurd naar Leaseplan, 4km/u is immers verwaarloosbaar.
Je hebt te hard gereden. Als je daar geen boete voor wilt omdat je het onzin vindt dan moet je maar niet naar Frankrijk. Te hard = te hard en op die 94km/u zit waarschijnlijk ook al een kleine foutmarge ingerekend dus mogelijk reed je zelfs 100. Ja ik vind het ook kinderachtig maar zo zijn de regels nou eenmaal. Als je dat niet wilt moet je er ook niet aan beginnen. Ik vind 45 euro nog meevallen en had gewoon betaald.

[ Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 01-02-2019 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 16:44
Eigen schuld.. je voldoet niet aan de eisen van bezwaar.

Jammer, pech, gewoon betalen..

Hoe zuur ook dat LP daar niets mee gedaan heeft maar dan ga je er ook vanuit dat bezwaar daar juist is aangekomen, als ik post krijg dat niet voor mij is gooi ik het ook weg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59

FreakNL

Well do ya punk?

Waarom zou je uberhaupt een bezwaarschrift naar LP sturen? Wat moeten zij daar dan mee? Gegrond verklaren en dan de boete zelf dragen?

Betaal gewoon, wat een onzin dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Je kan natuurlijk ook gewoon je kop in het zand blijven steken ("Ik heb voor mijn idee intussen wel genoeg gedaan" 8)7 Je bent notabene zelf fout..). Volgende keer dat je in Frankrijk bent wordt je dan staande gehouden en mag je de, inmiddels nog flink verhoogde, boete direct cash afrekenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Op basis waarvan stel jij (@Anoniem: 377816) dat 4km/u verwaarloosbaar is?
Vaak is dit de snelheid na correctie. Dat wij in NL zo lafjes zijn, dat boetes (die na correctie) te klein zijn niet altijd betaald hoeven te worden, vind ik ook dikke vette bullshit!
Er geldt een snelheid, die geldt voor iedereen. Ga je er over heen, dan riskeer je een boete.
Simple as that

Want waar ligt anders de grens? 5km/u na correctie? of na 10km/u na correctie?

Gewoon niet zeuren, betalen en volgende keer niet twijfelen en direct betalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Anoniem: 377816 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:19:
. Ik heb voor mijn idee intussen wel genoeg gedaan. |:(
idd, te hard gereden............. :X

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Sorry, je gaat bezwaar aantekenen voor een boete van €45,- !?

En inderdaad, dat is ná correctie, dus ipv 94 zul je ws tegen de 100 hebben gereden waar je 90 mag. Daar krijg je in NL ook gewoon een boete voor.

EDIT:

Je kunt overigens wél wat doen: Die €180 als de bliksem betalen en de volgende keer gewoon meteen die €45 aan ze over maken.

[ Voor 24% gewijzigd door unezra op 01-02-2019 08:32 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 15:17
Leergeld. Was eerst €45, door je koppigheid verhoogd naar €180. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46

Wacht even, je hebt bezwaar gemaakt omdat je NA CORRECTIE 4km te hard reed en nu klaag je over de extra kosten? 8)7 8)7

Sorry maar dit heb je er echt zelf naar gemaak, gewoon betalen en weer door ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Radiant schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:15:
Je kan natuurlijk ook gewoon je kop in het zand blijven steken ("Ik heb voor mijn idee intussen wel genoeg gedaan" 8)7 Je bent notabene zelf fout..). Volgende keer dat je in Frankrijk bent wordt je dan staande gehouden en mag je de, inmiddels nog flink verhoogde, boete direct cash afrekenen :+
Of de berijder na TS wordt de dupe als die in FR wordt aangehouden en de bekeuring dan nog open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
Ik heb exact hetzelfde aan de hand gehad eind vorig jaar. In Frankijk is 1 km te hard tot een maximum van 30km/u te hard een boete van 45 euro. Ongeacht de exacte overtredingssnelheid. Je krijgt een digitale beschikking die je zelf dient te betalen. Dit kan door overmaken via je bank, of door een QR code op de beschikking te scannen en via een goedgekeurde app van de franse overheid dit automatisch via creditcard te betalen. Werkt ook prima.

LeasePlan stelt zich alleen aansprakelijk te betalen voor overtredingen in NL en Belgie, overige landen moet je altijd zelf (of je werkgever) achteraan.

Conclusie: zelf betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53
Vorig jaar ook geflitst, onderaan de heuvel.. heuvel op was 110, heuvel af was 90. Dat zo'n 6-7 heuvels lang.. ergens in het midden geflitst met 95, correctie 91. dus 1 te hard.

Vervolgens de brief, in het frans, met daarin een foto van mij en de naam van mijn vrouw vriendelijk beantwoord:

"Sorry, maar dat ben ik niet, lijkt meer op mijn man. Wilt u mijn svp in mijn eigen taal terug schrijven" natuurlijk wel netjes mijn ("de man") gegevens vermeld.

Nooit meer wat van gehoord.

Reageren aan LM = Niet reageren = Heel dom = Verhoogde bedrag betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ok, heeft iedereen kunnen zeggen dat hij gewoon had moeten betalen? Mooi, dan kan dat punt weer van de agenda en laten we het nu vooral inhoudelijk hebben, namelijk hoe de TS eventueel in contact kan komen met de instantie die boetes afhandelt.

Volgens mij is de kern nu dat de TS een bericht aan LP heeft gestuurd dat achteraf naar Antai had gemoeten en is niet tijdig op deze fout geattendeerd, waardoor de boete met € 135 is verhoogd en wat zijn rechten en plichten hierin zijn.

Overigens geef ik het weinig kans, ik ken het Leaseplan contract niet, maar daar zal ongetwijfeld in staat dat de hoofdhuurder/leaser volledig aansprakelijk wordt gesteld voor eventuele boetes en dat deze hoofdhuurder dus ook zelf actie zal moeten ondernemen in geval van bezwaar.
Die contracten zijn het resultaat van decennia auto's leasen en zitten juridisch echt wel dicht op dit vlak.
En ik verwacht niet dat Antai het ook maar iets interesseert dat het in eerste instantie (op tijd) aan Leaseplan was gestuurd. Zij zullen zich verschuilen achter het punt dat dit toch echt de eigen verantwoordelijkheid is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:42
Ik moet zeggen dat voor Franse begrippen de website wel erg goed is:

https://www.antai.gouv.fr/?lang=nl
Zelfs in het Nederlands

Hier:
https://www.usagers.antai...umeroconsultation?lang=nl
Kun je je dossier opvragen. Daarbij worden via plaatjes aangegeven welke nummers je moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:39
Ik heb even mijn boete van vorig jaar opgezocht in "Mijn Leaseplan"
Informatie over de overtreding en de opgelegde sanctie

Onderwerp: beschikking uit Frankrijk voor uw leaseauto inzake kenteken XXXXXX

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij treft u een buitenlandse beschikking aan welke voor u bestemd is.

Voor de behandeling van deze beschikking is het noodzakelijk dat u de beschikking rechtstreeks aan de desbetreffende instantie betaalt. Mocht u in bezwaar willen gaan, dan moet u bijgaand formulier volledig invullen en retourneren naar de desbetreffende instantie. De instantie neemt uw bezwaar verder in behandeling. Let op! In sommige gevallen is het noodzakelijk om eerst de beschikking te voldoen voordat u in bezwaar kunt gaan. Dit kunt u terugvinden in uw beschikking.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u natuurlijk contact opnemen met onze Berijdersservice via (036) 527 2727 of een e-mail sturen naar berijdersservice@leaseplan.nl.

Wij gaan ervan uit u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Schade & Service Administratie
LeasePlan Nederland N.V.
Lijkt mij een vrij duidelijk verhaal.

In de bijlage een nederlandstalige omschrijving! Hier een stukje eruit:

https://imgur.com/a/IMD53uf

Punt1. Het was jouw auto
Punt2 Jij zat achter het stuur
Dan geldt dus punt 3. Eerst betalen, dan in bezwaar. Het adres en de weblink staan netjes genoemd in de brief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Zie het positief, bij de leasemaatschappij hebben ze vast eventjes kunnen lachen om dat onzinnge bezwaarschrift. Nu snel die €180 overmaken voordat het nog meer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Topicstarter
FreakNL schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:11:
Waarom zou je uberhaupt een bezwaarschrift naar LP sturen? Wat moeten zij daar dan mee? Gegrond verklaren en dan de boete zelf dragen?

Betaal gewoon, wat een onzin dit...

Ik snap inderdaad niet waarom je niet betaald hebt. Dat wordt uit de TS ook niet duidelijk.

Nu moet je dus 180 betalen.

Verder snap ik ook niet wat je vraag is en waarom je uberhaupt de LM lastig hebt gevallen ?
Oke, slecht geslapen kerel?

Wat een hartverwarmende reacties Tweakers, top! _/-\o_
Bizar dat de meeste mensen hier zomaar bekeuringen betalen, ook kleine (na correctie). Ik heb meerdere malen (3 of 4x) in NL en BE bezwaar gemaakt en deze zijn allen geseponeerd. Bezwaar maken is dus altijd de moeite waard wat mij betreft. Met FR heb ik geen ervaring, het bezwaar formulier was verwarrend, Leaseplan geeft tegenstrijdige antwoorden en het Franse telefoonnummer is niet in gebruik, hun website werkt niet, vandaar mijn vraag. Je hoefde er niet op te reageren.
mashell schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:32:
Zie het positief, bij de leasemaatschappij hebben ze vast eventjes kunnen lachen om dat onzinnge bezwaarschrift. Nu snel die €180 overmaken voordat het nog meer wordt.
Wauw, nog zo'n internet held. Man man..

Ik heb intussen contact gehad met Antai, gegoogled en het juiste telefoonnummer uiteindelijk gevonden. Ze sturen mij een nieuwe beschikking van 45 euro. Waarop ik alsnog bezwaar kan maken. Voor de zekerheid zal ik hem wel eerst ff betalen !

Hier mag een slotje op ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Wauw, nog zo'n internet held. Man man..
Lieverd. Jij bent dom geweest, hebt te snel gereden, hebt het bezwaarschrift naar het verkeerde adres gestuurd, jij hebt je belachelijk gemaakt door dit op het internet te posten. En jij maakt een bijzonder omsymphatieke indruk door proberen met een onzinnig bezwaarschrift onder je de consequenties van jouw fouten uit te willen komen. Probeer eens zelfreflectie, heb je dit nou echt zo goed aangepakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:45
Ja hoera, ik ben dan ook een held want ik heb er smakelijk om gelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:15
mrottjers schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:56:
Ja hoera, ik ben dan ook een held want ik heb er smakelijk om gelachen.
Dat is dan ook het enige op de stank voor dank na :+
Dat doen we normaal niet, maar aangezien je je al zo hebt laten kennen en we hier geen constructieve reacties meer hoeven te verwachten zullen we het lijden maar laten stoppen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.