Welke monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jojo19
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03-2025
Sinds een tijdje heb ik de volgende pc op mijn bureau staan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 139,-€ 139,-
1Asus Prime B350-Plus€ 86,43€ 86,43
1Asus DUAL-GTX1070-O8G€ 349,-€ 349,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,95€ 60,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 37,50€ 37,50
1Samsung Syncmaster T24A350 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 103,05€ 103,05
1Corsair CX450M€ 44,95€ 44,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,50€ 102,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 923,38

De samsung syncmaster is al redelijk op leeftijd zoals jullie kunnen zien. Mede gezien de aankoop van de gtx 1070 een tijdje terug leek het me tijd voor de aanschaf van een nieuwe monitor. Aangezien ik er wel op vooruit wil kwam ik bij een 27 inch scherm met 1440p uit. Lucky me is dat segment overspoelt met verschillende soorten monitors van verschillende leeftijden en merken. Na wat zoeken kwam ik bij de volgende vier schermen uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AOC AG271QX Zwart, Rood€ 379,-€ 379,-
1AOC AGON AG273QCX Zwart€ 599,-€ 599,-
1Gigabyte Aorus AD27QD Zwart€ 599,-€ 599,-
1Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart€ 521,99€ 521,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.098,99

Elk scherm heeft natuurlijk zijn voor en nadelen:
- de AOC AG271QX heeft als sterk punt zijn prijs ten aanzien van de rest, echter is deze al wel uit 2016;
- de Aorus heeft als sterk punt toch wel het ips scherm (met 1ms reactietijd) en is gloednieuw, echter bestaat de kans op bleeding wel bij een ips scherm;
- de samsung schijnt met zijn qled ook een prachtig scherm te hebben, echter komt deze uit 2017 en is dus ook niet meer de nieuwste;
- wat de AOC AG273QCX betreft heb ik weinig idee, een SVA paneel zegt mij namelijk vrij weinig.

Op dit moment gaat mijn voorkeur toch wel lichtjes uit naar de Aorus.

Ik vroeg mij dan ook af welk voorkeur jullie scherm heeft en waarom?

Het scherm zal gebruikt worden voor het kijken van netflix, lichte foto bewerking en natuurlijk game op de hoogst mogelijke setting die mijn 1070 trekt (1440p moet wel lukken lijkt mij).

Alle reacties

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-01 17:29
1440p 144hz zal je pc niet doen ben ik bang maar als je van plan bent het scherm een tijd te houden en straks een nieuwe pc te bouwen hiervoor is het natuurlijk wel toekomstbestendig.
anders kun je beter geld besparen en een 1440p 60hz scherm kiezen

ook heb je alle paneeltechnieken er tussen staan TN/VA/IPS als ik jouw was zou ik eerst langs een groothandel o.i.d gaan en beeldschermen zelf bekijken zodat je weet waar je voorkeur naar uit gaat vooral voor netflix en foto bewerken zou je bijvoorbeeld IPS of eventueel VA kiezen.

Steam: Evert

• Jojo19
Evert134 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:52:
1440p 144hz zal je pc niet doen ben ik bang maar als je van plan bent het scherm een tijd te houden en straks een nieuwe pc te bouwen hiervoor is het natuurlijk wel toekomstbestendig.
anders kun je beter geld besparen en een 1440p 60hz scherm kiezen

ook heb je alle paneeltechnieken er tussen staan TN/VA/IPS als ik jouw was zou ik eerst langs een groothandel o.i.d gaan en beeldschermen zelf bekijken zodat je weet waar je voorkeur naar uit gaat vooral voor netflix en foto bewerken zou je bijvoorbeeld IPS of eventueel VA kiezen.
144hz was ook geen ambitie van mij, omdat zoals je al aangaf dat hem niet gaat worden met mijn huidige setup. Was wel van plan om het scherm een tijdje te houden (mijn syncmaster is wat dat betreft nog steeds prima was het niet dat ik gewoon wat nieuws wil).

Zelf heb ik al gekeken naar de soorten technieken, daarom ging mijn voorkeur ook uit naar de Auorus met IPS.

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 09:00
Ik zit in exact dezelfde positie met een bijna identieke setup. Een 1440p 144Hz scherm zal je de komende 8 jaar niet hoeven te vervangen en is dus een goede investering.

Ik zelf neig naar de AOC AG271QX; ik hecht waarde aan stand die in hoogte verstelbaar is, daarnaast wil ik ik een USB-hub ivm thuiswerken op de zakelijke laptop zonder al te veel kabels. Ook vind ik de pricewatch: Dell S2719DGF Zwart erg interessant, heb je die al overwogen?

Hoezo is de datum van uitgave belangrijk in het kiezen van een monitor? Deze logica snap ik niet, tenzij het neveneffecten zoals verbruik met zich mee brengt. Maar dan is dat verbruik een argument, niet de ouderdom.

@Evert134 Deze setup kan, -in bepaalde- games makkelijk 144hz halen; het is allemaal afhankelijk van de game. Als je bijvoorbeeld Rocket League speelt zijn die extra FPS echt wel meerwaarde.

[ Voor 24% gewijzigd door reb3lzrr op 31-01-2019 17:47 ]

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-01 17:29
ik heb zelf ook net een nieuwe Asus MG279Q gekocht.
vooral omdat ik de low profile wel mooi vind. en de achterkant was vlak zodat ik hier makkelijk een NZXT ambilight kit op kon zetten.
ook om dezelfde reden, een monitor die een decennia mee kan :P dus ik vind het de investering wel waard.

qua paneeltechniek had ik eerst ook een TN paneel gekocht maar die heb ik ingeruild om mijn huidige scherm. wat niet erg is maar je zit wel weer even met je oude scherm(en dan merk je het verschil tussen 60/144hz ineens heel erg) als het mogelijk is zou ik ook een scherm afhalen bij een winkel en niet bestellen. dan kun je eventueel het scherm al zien voordat je alles thuis neerzet en het valt tegen.

Steam: Evert

• Jojo19
reb3lzrr schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:43:
Ik zit in exact dezelfde positie met een bijna identieke setup. Een 1440p 144Hz scherm zal je de komende 8 jaar niet hoeven te vervangen en is dus een goede investering.

Ik zelf neig naar de AOC AG271QX; ik hecht waarde aan stand die in hoogte verstelbaar is, daarnaast wil ik ik een USB-hub ivm thuiswerken op de zakelijke laptop zonder al te veel kabels. Ook vind ik de pricewatch: Dell S2719DGF Zwart erg interessant, heb je die al overwogen?

Hoezo is de datum van uitgave belangrijk in het kiezen van een monitor? Deze logica snap ik niet, tenzij het neveneffecten zoals verbruik met zich mee brengt. Maar dan is dat verbruik een argument, niet de ouderdom.

@Evert134 Deze setup kan, -in bepaalde- games makkelijk 144hz halen; het is allemaal afhankelijk van de game. Als je bijvoorbeeld Rocket League speelt zijn die extra FPS echt wel meerwaarde.
Ouderdom noem ik als belangrijke keuze inverband met de vernieuwingen die in de loop der tijd zijn doorgevoerd (ik kan hier ook helemaal de plak mis slaan).

De AOC is wel erg interessant met al zijn 'extra's' en ook erg scherp geprijst.

Nee die Dell heb ik nog niet overwogen, maar als ik er snel een blik op werp spreekt het me niet meteen 123 aan. Ook valt de levertijd erg tegen of ik zie het verkeerd.
Pagina: 1