Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geheugenupgrade DS218+

Pagina: 1
Acties:

• TitusV
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-03 19:42
In opvolging van bovenstaande heb ik nog een vraag over geheugen uitbreiding voor de D218+

Ik lees op verschillende fora dat het beter is om 2x dezelfde geheugen module te gebruiken omdat deze dan in dual channel kan werken.

Ook geeft men aan dat er afwijkend geheugen kan gebruikt worden (DDR3L/LPDDR3 up to 1866 MT/s; LPDDR4 up to 2400 MT/s)
bron: https://ark.intel.com/pro...55-2M-Cache-up-to-2_5-GHz

Kan iemand dit bevestigen? Ben geen held als het op mem kennig gaat en wil mijn Synology DS218+ zoveel als mogelijk optimaliseren voor wat zwaarder media gebruik (Plex 4k van nas naar xbox one) :)

Alvast bedankt voor enige reactie!

[Voor 7% gewijzigd door TitusV op 30-01-2019 12:41. Reden: bronvermelding]

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 07-04 13:17
TitusV schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:39:
In opvolging van bovenstaande heb ik nog een vraag over geheugen uitbreiding voor de D218+

Ik lees op verschillende fora dat het beter is om 2x dezelfde geheugen module te gebruiken omdat deze dan in dual channel kan werken.

Ook geeft men aan dat er afwijkend geheugen kan gebruikt worden (DDR3L/LPDDR3 up to 1866 MT/s; LPDDR4 up to 2400 MT/s)

Kan iemand dit bevestigen? Ben geen held als het op mem kennig gaat en wil mijn Synology DS218+ zoveel als mogelijk optimaliseren voor wat zwaarder media gebruik (Plex 4k van nas naar xbox one) :)

Alvast bedankt voor enige reactie!
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Plex zegt zelf:

RAM
In general, Plex Media Server doesn’t require large amounts of RAM. 2GB of RAM is typically more than sufficient and some installs (particularly Linux-based installs) can often happily run with even less. Of course, more RAM won’t hurt you and will certainly be helpful if you’re also doing other things on the computer.

Ik heb zelf een 8 GB stickje erbij gezet, moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil merk in snelheid van mn 218+.

• TitusV
Bedankt voor je reactie.
Ik heb er ondertussen een latje van 4GB bijgezet en werkt allemaal naar behoren.
Voor Plex blijkt het nog steeds niet mogelijk om vlotjes 4k video te streamen naar de xbox one.
Ik ga me nu ergens een 4k player zoeker die er wel mee overweg kan...blijkbaar is PLex en xbox geen goed duo :)

• Mirage010
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 03-04 17:33
Hi,

Ik ervaarde hetzelfde probleem.

MXPlayer heeft bij mij geholpen. Is iets minder grafisch en uitgebreid dan Plex, maar uiteindelijk wil ik gewoon goede kwaliteit video afspelen en hoef ik helemaal niet per se vantevoren alle metadata van de film en diens acteurs in beeld te hebben...

Is het overwegen waard, in ieder geval.

[Voor 66% gewijzigd door Mirage010 op 14-02-2020 15:19]

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:32
TitusV schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:39:
Dat een cpu ondersteuning heeft voor DDR3 en DDR4 wil niet zeggen dat je zomaar even 1 van de 2 op je bordje kunt prikken. De fabrikant maakt echt de beslissing welke van de 2 hij gebruikt en welk slot hij dan op het bord maakt (of beide, maar dan kun je toch maar 1 soort tegelijk gebruiken).
TitusV schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:49:
Bedankt voor je reactie.
Ik heb er ondertussen een latje van 4GB bijgezet en werkt allemaal naar behoren.
Voor Plex blijkt het nog steeds niet mogelijk om vlotjes 4k video te streamen naar de xbox one.
Ik ga me nu ergens een 4k player zoeker die er wel mee overweg kan...blijkbaar is PLex en xbox geen goed duo :)
Als je 218+ niet de volledige 2 GB geheugen gebruikte bij het afspelen via Plex, dan heeft meer geheugen dus ook geen zin. Want dan is het geheugen dus niet de beperking. Het enige wat verbetering zou kunnen brengen is dual channel versus single channel geheugen.

Op zich moet dit wel goed gaan, de chip ondersteunt het in ieder geval en de Xbox ook.
Puur data aanleveren aan de Xbox zou voldoende moeten zijn. Werkte DLNA ook niet? Dan doet de Xbox alles namelijk.

[Voor 4% gewijzigd door White Feather op 14-02-2020 17:51]

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10:20

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

White Feather schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:49:
[...]

Als je 218+ niet de volledige 2 GB geheugen gebruikte bij het afspelen via Plex, dan heeft meer geheugen dus ook geen zin. Want dan is het geheugen dus niet de beperking. Het enige wat verbetering zou kunnen brengen is dual channel versus single channel geheugen.
Niet geheel waar, als er meer geheugen beschikbaar is wordt er ook meer gebruikt, nu ligt het wel aannhet codec wat je gebruikt voor de playback, maar in de praktijk is het 9/10 keer het geval dat als je er meer bij prikt het systeem meer gaat gebruiken.

𝚒𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎, 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:32
Intergalactic schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:54:
[...]

Niet geheel waar, als er meer geheugen beschikbaar is wordt er ook meer gebruikt, nu ligt het wel aannhet codec wat je gebruikt voor de playback, maar in de praktijk is het 9/10 keer het geval dat als je er meer bij prikt het systeem meer gaat gebruiken.
Maar door dat hogere geheugen-gebruik gaat je playback echt niet beter lopen. Dan had het systeem wel de volledige 2 GB gebruikt als dat nodig was.
Ik neem aan dat software zichzelf geen performance-beperking oplegt door het besparen van ram als dat nog niet vol is ( op een zeer agressief OS na).

Als het systeem met meer geheugen meer gebruikt, is dat voor caching.

Als je in Windows 20 GB gebruikt op 32 GB, dan heeft 64 GB nauwelijks zin, al gebruikt Windows dan meer dan 20 GB.

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10:20

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

White Feather schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:18:
[...]

Maar door dat hogere geheugen-gebruik gaat je playback echt niet beter lopen. Dan had het systeem wel de volledige 2 GB gebruikt als dat nodig was.
Ik neem aan dat software zichzelf geen performance-beperking oplegt door het besparen van ram als dat nog niet vol is ( op een zeer agressief OS na).

Als het systeem met meer geheugen meer gebruikt, is dat voor caching.

Als je in Windows 20 GB gebruikt op 32 GB, dan heeft 64 GB nauwelijks zin, al gebruikt Windows dan meer dan 20 GB.
Ik beweer dan ook niet dat het beter wordt, enkel dat het systeem meer zal gebruiken.

Je hebt een punt, maar de nuance is wel belangrijk.

𝚒𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎, 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08:27
Wat mij bijstaat is dat plex op consoles gewoon een probleem omdat ze dat niet lekker kunnen optimaliseren. Ik ben een tijdje bezig geweest om het op een ps4 lekker werken te krijgen zonder transcoding of haperingen(buffers). Na wat fora te hebben gezocht las ik voornamelijk dat het gewoon niet werkt op een console.

• TitusV
Ik gebruik tegewoordig meestal vlc player vanaf een reserve laptop en dan werkt het wel zoals het hoort, dus ligt blijkbaar niet aan de NAS, maar meer aan de player.
Plex heb ik nu niet meer in gebruik. Kodi op xbox one werkt wel redelijk, maar is wel beperkt in mogelijkheden. Zo lijkt het niet mogelijk om addons te installeren vanuit onbekende bron, maar soit..
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True