Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Koray66
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17-04 10:41
Hoi allemaal,

Ik heb op mijn panasonic gh5 een Lut geinstalleerd, heb het ook aangezet bij view v-log assist, lut display: On

heb een extra monitor gepakt om te kijken of ik wat kleur verschil kan merken, inderdaad hij werkt. Maar wanneer ik record druk en terug kijk, dan zie ik dat hij niet met de lut record maar gewoon een standaard v-log, terwijl ik zonder record zie dat lut wel werkt?

Alle reacties

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Koray66 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:27:
Hoi allemaal,

Ik heb op mijn panasonic gh5 een Lut geinstalleerd, heb het ook aangezet bij view v-log assist, lut display: On

heb een extra monitor gepakt om te kijken of ik wat kleur verschil kan merken, inderdaad hij werkt. Maar wanneer ik record druk en terug kijk, dan zie ik dat hij niet met de lut record maar gewoon een standaard v-log, terwijl ik zonder record zie dat lut wel werkt?
Een log is ook geen lut. Je neemt altijd op met die log en in de preview/live view gooit hij de lut er overheen. Die lut heeft dus geen effect op je bron materiaal. Wil je het er zo uit laten zien dan zou je op de PC de LUT weer op je bronmateriaal moeten toepassen.

De in-camera LUT is dus alleen leuk voor een snelle preciew ;)

Ventieldopje wijzigde deze reactie 31-01-2019 14:33 (4%)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Koray66
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17-04 10:41
ahhh oke, dus eigenlijk heeft het vrij geen nut, alleen extra hulpje om te laten zien hoe die eruit ziet voordat je thuis de zelfde lut wilt toepassen

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:04
Koray66 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:34:
ahhh oke, dus eigenlijk heeft het vrij geen nut, alleen extra hulpje om te laten zien hoe die eruit ziet voordat je thuis de zelfde lut wilt toepassen
Dat is juist enorm nuttig, omdat je dan beter een idee hebt hoe je materiaal eruit kan zien.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12:27

PowerUp

Moderator Foto & Video
Ik heb de titel iets minder algemeen gemaakt ;)

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True