Toon posts:

probleem met overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een slot a proccesor 800Mhz deze heb ik overgeklokt met behulp van een GFD hij draaid nu op 950Mhz.
Het probleem wat ik nu heb is dat wanneer ik windows sluit ik mijn computer niet meer uit kan zetten, ik moet dan resettten en hem vervolgens uitzetten.Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn voeding lag daar mijn V-core ook niet helemaal stabiel was de voeding die ik had was 230 Watt,de voeding die ik er nu in heb is 300 Watt, de v-core is wel wat stabieler geworden maar het probleem is er nog.

Tevens is de temperatuur van mijn processor 57 graden, wanneer ik de computer zwaar belast loopt de temperatuur op tot 62 graden ik gebruik al een zwaardere koeler en ik heb er artic silver tussen zitten.De koeler die ik gebruik is een Alpha model P7125.
Tevens heb ik een extra afzuigventilator boven in de kast geplaatst.
Wat gegevens.
kast bigtower met voeding 300 Watt
Amd slot a TB 800@950 voltage 1,90 volt
mobo Asus K7m bios KM 1009.
Geheugen 512 MB PC 133
Video krt Diamond viper V770 Ultra
Geluid Soundblaster awe 32 (8 mb).
Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben.
Met vriendelijke groet,
R Mathies

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45

McLambo

MTB Junky

Wat is een GFD?

En met welk besturingssysteem draai je?

Windows 98/98SE heeft in bug, en daar is een patch voor te downloaden, speciaal voor snelle pc's.

Verwijderd

Temp is idd aan de hoge kant.

Wat is GFD? voor ik verder ga nadenken.

Verwijderd

Te langzaam.

Verwijderd

Topicstarter
Gfd is een goldfingerdevice en ik draai onder wondows 2000 sp2

Verwijderd

Dit heb ik ook maar dat komt omdat mijn ASUS p5a (ss7) niet helemaal compatible is met de laatste energiebeheer (ben de naam even kwijt).

Verwijderd

Topicstarter
Let wel het is een slot a processor en geen socket a de p5a is toch een pentium moederbord????

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn computer nu 3 uur aanstaan met internetten en mijn processor is nu 57 graden.
mobo is 40 graden.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Wat voor programma gebruik je om de temp uit te lezen?

heb je soms SCSI schijven erin hangen?

die willen ook wel heet worden

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Wat ik wel eens gezien heb.

mensen hebben dan een 80 of 120 mm fan in het dak zitten, die verse lucht aanzuigt.

Hieraan zit dan zo'n flexibele slang(die ook meestal aan een droogtrommel zit) die gedeeltelijk over de koeler van de proc heenzit.

idee'tje?

Verwijderd

Topicstarter
het programma dat ik gebruik om de temp uit te lezen is pc probe dit werd geleverd bij mijn moederbord, ik heb geen scsi schijven wel een maxtor 13,6 gb 7200 rpm

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 08:20
Op maandag 23 juli 2001 22:09 schreef Mathies het volgende:
het programma dat ik gebruik om de temp uit te lezen is pc probe dit werd geleverd bij mijn moederbord, ik heb geen scsi schijven wel een maxtor 13,6 gb 7200 rpm
bepaalde versies van asus probe kunnen wel 10 graden afwijken, zeer onbetrouwbaar. en overigens kan die 57 graden net, als ie maar stabiel is, en je moet niet verder klokken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laatste versie opgehaald van internet in de hoop dat deze het meest correct is ik meet dan wel niet in de processor maar aan de onderzijde van deze daar ik de processor toch moest open breken

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

http://www.bxboards.com/athlonoverclock/gfd.shtml

uitleg van GFD

sorry, maar ik weet geen oplossing voor je probleem.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
in iedergeval bedankt voor het mee denken.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee???????????????????
Pagina: 1