Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1stFox
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 08:45
Mijn vraag
Deze maandag heeft mijn Chromecast een update gehad, nadat deze update klaar was zag ik even het Google Logo en vervolgens alleen een zwart beeld.
Als ik via de Google Home app begin te Casten hoor ik alleen geluid maar het beeld blijft uit.
Andere devices via de HDMI poort werken ook niet goed meer.
- De PS4 doet in zijn geheel niets meer qua beeld en geluid, gaat wel gewoon aan.
- De Ziggo Box laat wel menu's en zender informatie zien en geeft geluid maar bewegend beeld blijft uit.
- Nintendo Switch doet ook niets meer op de TV.
- Chromecast bleef eerst met een Oranje LED (Er is een probleem lampje) knipperen maar na een herstart van de CC blijft deze nu gewoon Wit branden (zou moeten werken lampje).
- Google Home App geeft gewoon vrolijk aan wat er nu op het scherm zou moeten verschijnen.

Wie o wie heeft er een idee of misschien zelfs de oplossing?
Mocht ik mijn topic verkeerd geplaatst hebben of als er info mist dan hoor ik het graag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Samsung LE40S62b (TV)
- Chromecast 2 (Firmware: 1.36.141427).
- Playstation 4
- Nintendo Switch
- Ziggo Box
- Samsung S5 (hier staat de Google Home app op).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Apparaten (behalve de CC) op een andere TV geprobeerd, hier werken ze gewoon.
- TV losgekoppeld van alle kabels zodat deze zonder stroom of wat dan ook komt te staan voor ongeveer 10min, hierna alles weer gekoppeld.
- Chromecast een factory reset gegeven
- De apparaten zitten normaal met een HDMI splitter aangesloten maar ook direct doen ze niets meer.
- Chromecast een nacht aan laten staan in de hoop dat deze een nieuwe update binnen zou halen.
- TV heeft zover ik kon vinden geen Factory reset (is ook wat best oud beestje).
- Ziggo op Scart aansluiten werkt wel.
- Forum van Tweakers doorgespit maar zo snel even niets gevonden, wel een ander algemeen probleem maar dat ging meer over het niet werken van Audio, wat bij juist wel werkt.
- Internet had her een der wat mogelijk oplossingen zoals de TV voor langere tijd ontkoppelen maar dit heeft het niet opgelost, verder hadden ze het over een software update voor TV's via USB maar mijn TV heeft geen USB aansluiting.

Update 2-2-19
- Inmiddels de Factory reset op de TV gevonden maar dit heeft het helaas niet verholpen.
Ter Info: Oude Samsung Factory Reset zit in het Service menu.
Service Menu: TV uitzetten --> Info knop, Menu knop, Mute knop en dan de powerknop in deze volgorde invoeren.
- HDMI Calibratie heeft ook niet geholpen (zit in het zelfde Service Menu).
- Samsung zelf geeft vrolijk aan dat ik maar beter een nieuwe tv kan kopen.
- Feedback formulier naar Google gestuurd maar nog niets terug gekregen.

Update 19-2-19
Opgegeven, nieuwe tv gekocht ;w
Oude gaat naar een nog in te richten secondary mancave voor consoles met scart aansluitingen.
Je moet wat ^^

[ Voor 13% gewijzigd door 1stFox op 19-02-2019 09:50 . Reden: Update toegevoegd. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamy123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-05-2022
Een wat late reactie maar ik heb exact hetzelfde voor.
De ironie wil dat nu enkel de chromecast het nog doet.

Hardware
- Qforce TV (10 jaar oud ong)
- PS4
- Google Chromecast met Google TV

al geprobeerd
- Apparaten uitgetrokken en overnacht zonder stroom gelaten
- PS4 op ander scherm gebruikt met dezelfde HDMI kabels als getest voor defecte TV, dit ging wel
- Chromecast uitgetrokken en daarna HDMI PS4 geprobeerd - werkte niet
- Forum tweakers bracht mij op dit artikel

Ik zie dat jij een ander toestel gekocht hebt, ik zal proberen het nog even uit te stellen door de PS4 via een tussenstuk op een vd andere aansluitingen te monteren. Ik vroeg mij nu wel af of je ondertussen al te weten gekomen bent wat dit probleem veroorzaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1stFox
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 08:45
Hoi Beamy,

Helaas niet. De oude tv staat nu in een zijkamertje te ronken waar ik nu alles op aangesloten heb met Scart->HDMI converters. Ik heb er verder ook niet meer naar gekeken om het nog opgelost te krijgen.

Je zou nog kunnen kijken of jouw tv ook nog een factory reset heeft (eventueel via een service menu) of HDMI calibratie. maar garanties geeft dat zoals je hier boven kan lezen niet. Voordeel is dat je Chromecast in ieder geval nog iets laat zien dus dat is iets positiever.