Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• prestantt
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13-04 21:02
Hallo allen,

Enige tijd geleden heb ik een desktop gebouwd, met onderstaande specs.

Hardware
Asrock z370m pro4
Intel Core i5 8600K
Be quiet! PURE POWER 10 400W CM
2x Crucial DDR4 1x16GB 2133 CL15
Samsung 960 EVO 250GB
MSI GeForce GT 710 1GD3H LP
USB naar midi stekker(OKS USB - MIDI input en MIDI output kabel)
Teensy 3.6

Software
Windows 10 Pro

Sinds de tijd dat ik deze pc heb, heb ik last van USB problemen.
Althans in een specifieke scenario.

Probleemomschrijving
Wanneer ik in de BIOS deep sleeping in state s4/s5 aanzet, en dan de pc uitzet, gaan van de USB poorten netjes de stroom af. Dat gaat dus goed.
Alleen wanneer ik de pc dan weer opstart, zijn er twee apparaten, namelijk een usb midi controller, en een Teensy 3.6 welke niet willen opstarten/herkent worden in Windows 10. Overige apparaten wel(Touch monitor, USB sound card, muis/toetsenbord, wifi stick).
De enige methode is wanneer de computer opgestart is, even de stekker van de USB midi controller en de Teensy 3.6 eruit, en er weer in, dan doen deze het weer.
Het wil ook helpen, om de computer volledig stroomloos te maken, en daarna weer de stroom erop en te starten. Dan worden ze direct herkent.

Wat heb ik geprobeerd zonder resultaat
Bios updaten.
Verschillende builds Windows 10 geprobeerd.
USB poorten wisselen.
Teensy 3.6 met verschillende sketches.
PC na het uitzetten lange tijd wachten(3 uur wachten)
Na het uitzetten van pc direct weer aanzetten.
Windows 10 fast startup in/uit schakelen
Alle USB devices ontkoppelen, en alleen 1 van deze apparaten aansluiten.
XHCI handoff uit/inschakelen in BIOS
USB legacy modus in/uitschakelen in BIOS

Overige bevindingen met resultaat
Andere microcontroller(Arduino), deze start wel netjes op.
Deepsleeping uit(dan werkt het wel, maar worden apparaten niet stroomloos gemaakt)
Andere computer/laptop waar USB poorten uitgaan na het afsluiten, dan starten deze 2 producten wel netjes.

Hoe kan ik dit het beste oplossen. Ik kan natuurlijk een PCIE usb kaartje voor deze 2 producten aanschaffen. Zie ik iets grandioos over het hoofd?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• prestantt
Niemand een idee?

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:07
Elk moederbord heeft meerdere usb controllers, apparaten op een andere poort aansluiten kan wellicht helpen

• prestantt
Tens schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:37:
Elk moederbord heeft meerdere usb controllers, apparaten op een andere poort aansluiten kan wellicht helpen
Helaas, alle mogelijke USB poorten geprobeerd -> geen effect

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02:52

E65

Aka Thunderstorm65

Het Teensy probleem is bekend bij meerdere gebruikers, mogelijk hier een oplossing?
Het probleem met de usb naar midi kabel is mij ook niet onbekend, mijn neef heeft exact hetzelfde probleem. Hij heeft inmiddels een externe audio interface aangeschaft en dat werkt probleemloos.
Zou je deze niet nodig hebben, over deze interface hoor ik veel goeds.

Doet graag mooie dingen met geluid

• prestantt
E65 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:44:
Het Teensy probleem is bekend bij meerdere gebruikers, mogelijk hier een oplossing?
Het probleem met de usb naar midi kabel is mij ook niet onbekend, mijn neef heeft exact hetzelfde probleem. Hij heeft inmiddels een externe audio interface aangeschaft en dat werkt probleemloos.
Zou je deze niet nodig hebben, over deze interface hoor ik veel goeds.
Ga ik eens proberen! Ik laat het resultaat weten.

Edit 9-2:
Helaas, het Teensy probleem is niet opgelost. Ik heb wel kunnen testen, een andere arduino op deze pc werkt wel. Deze Teensy op mijn laptop, waar de USB poorten ook uit gaan werkt ook....

prestantt wijzigde deze reactie 09-02-2019 09:22 (12%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True