Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Tweedehands lens met beschadiging, wat vinden jullie?

Pagina: 1
Acties:

• Sneezzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23-02 13:31
Dag, ik heb tweedehands (via een webwinkel) een tamron 17-50 f2.8 aangeschaft. Deze heeft echter een gebroken ringetje daar waar je het filter plaatst.
Ik vraag mij af hoe erg dit is, ga ik hier last van krijgen of merk ik er nooit meer iets van als ik een filter plaats?

Je kunt zien dat ze het al eens hebben geprobeerd te herstellen.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:26

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Dat ringetje is kwetsbaar en vervangbaar. Even met tamron mailen. Tenzij je de lens liever terugbrengt naar de winkel. Maar het is goed vervangbaar en ongetwijfeld niet duur. Dus als je aanschafprijs goed was, zou ik gewoon tamron mailen.

martijnscholtens.nl

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01:34
Dat ringetje is niet heel belangrijk. Eronder zit nog een ring die het frontelement vasthoudt. Die tweede ring zit met schroefjes vast.

* Garyu heeft zo'n lens een keertje flink laten stuiteren. Toen was er wel iets meer kapot dan alleen het eerste ringetje helaas :(. Wel interessant om te zien hoe de elementen allemaal opgebouwd zijn. Maar dat kan je ook op youtube zien, dat doet minder pijn in de portemonnee O-)

• Sneezzer
Top, dan hou ik de lens gewoon. De prijs was mi. goed (85,- met een maand garantie). vol uit is het de Tamron Aspherical LD XR Di2 SP. voor de Canon EF-S. Het is een hele verbetering ten aanzien van mijn kitlens 18-55

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:47

DarkUnreal

Postmaster General

klein beetje offtopic: Wat vind je van de bokeh van die Tamron? Ik schiet op het werk wel eens met wat Tamron lenzen, maar als ik thuis dan schiet met Nikon lenzen, vind ik de Nikon's toch wel een stukje mooier. Benieuwd hoe dat met deze zit (wel mooie range namelijk, 17-50 op 2.8)

• Sneezzer
Zover ben ik nog niet met de lens gekomen. Zodra ik de beschadiging zag ben ik eerst hier de vraag gaan stellen ;-).
Komende dagen/weken de lens maar eens standaard op het toestel houden.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sneezzer schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:06:
Dag, ik heb tweedehands (via een webwinkel) een tamron 17-50 f2.8 aangeschaft. Deze heeft echter een gebroken ringetje daar waar je het filter plaatst.
Normaliter zit er alleen een kleine inkeping, zodat je met een tool de voorste bevestigingsring kunt verwijderen. Het lijkt er op alsof er een keertje teveel kracht is gezet c.q. het beschadigd is bij het vastzetten/loshalen.
Is dat erg?
Niet wat betreft dit bevestigingsonderdeel, het kan echter wel een aanwijzing zijn dat dit objectief een keertje gedemonteerd is om een specifiek probleem te verhelpen.
M.a.w. is het probleem verholpen of nog steeds aanwezig?
Dat kan zijn b.v. iets simpels als stofdeeltjes in het objectief of beschadigd frontelement vervangen, of alignment aangepast.

Maar je zegt dat je het online gekocht hebt? Was het vooraf duidelijk dat het objectief een beschadiging vertoonde? Anders zou ik het terugsturen...

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En? @Sneezzer ben benieuwd... Werkt alles oké, of heb je het objectief teruggestuurd?

Mooie Plaatjes   

• Sneezzer
Hij lijkt helemaal goed te functioneren dus heb ik hem gehouden. Ik moet hem nog uitgebreid testen maar daar heb ik nog drie weken voor.

Al met al geen gekke lens volgens mij

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True