[alweer een] probleem icons

Pagina: 1
Acties:

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:27

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
Ik probeer een usericon te uploaden. Bij mijn weten is er niets mis met het icon:
code:
1
2
3
4
5
odysseus@odysseus:/$ ls -hal Debian2.png
-rw-rw-rw-    1 odysseus odysseus     3.2k Jul 23 20:29 Debian2.png
odysseus@odysseus:/$ file Debian2.png
Debian2.png: PNG image data, 60 x 60, 8-bit/color RGBA, non-interlaced
odysseus@odysseus:/$

Toch krijg ik elke keer het bericht dat het bestand geen geldige afbeelding is. Enig idee wat ik voor de rest nog kan doen om te zorgen dat dat icon op de server belandt? De gebruiker 'odysseus' is dezelfde als waarmee ik mijn browser start, dus dat mag het probleem niet zijn (plaatje staat bovendien toch op a+rw, a+rwx helpt ook niet). Ik zit wel achter een andere pc die aan masquereading doet, maar zolang er voor dat plaatje geen nieuwe connectie naar mijn 'schijn-ip' wordt opgebouwd is dat ook geen probleem. Iemand een idee?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Je mag alleen gif/jpg gebruiken, vraag me niet waarom :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Probeer het eens met allemaal kleine letters, hoofdletters geven wel eens problemen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 20:55 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Je mag alleen gif/jpg gebruiken, vraag me niet waarom :)
Zal nog even testen, maar als dat het geval is dan moet de error-pagina even worden aangepast...die zegt dat png ook mag.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
code:
1
2
3
4
odysseus:/# file debian2.jpg
debian2.jpg: JPEG image data, JFIF standard
odysseus:/# ls -hal debian2.jpg
-rw-r--r--    1 odysseus odysseus     3.5k Jul 23 21:06 debian2.jpg

Uploaden geeft nog steeds aan dat het geen geldige afbeelding is. file geeft het niet aan, maar hij is inderdaad 60x60, want gewoon het andere plaatje geconverteerd naar JPEG. Ook het gebruik van hoofd- of kleine letters maakt dus geen verschil. Iemand nog een idee?

Verwijderd

waarschijnlijk gebruik je een browser die daar problemen mee heeft. sommige versies van opera/conqueror blijven die foutmelding geven en daar is weinig aan te doen (hooguit op zoek gaan naar IE voor debian >:))

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
Mozilla 0.9.1 om precies te zijn. Instellen vanaf een windows-pc lukt ook niet, omdat je daar dat bestand nooit in /foo/bar kunt zetten...misschien dat ik dan straks *toch* opera moet gaan draaien, al is het closed-source.
Bedankt voor de hulp!

* odysseus zit te denken of hij niet gewoon een perl-script kan schrijven dat dat plaatje uploadt...eerst met ethereal de aanvraag analyseren en dan gewoon zoiets in elkaar scripten...zou nog kunnen werken ook >:)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 25 juli 2001 20:03 schreef odysseus het volgende:
* odysseus zit te denken of hij niet gewoon een perl-script kan schrijven dat dat plaatje uploadt...eerst met ethereal de aanvraag analyseren en dan gewoon zoiets in elkaar scripten...zou nog kunnen werken ook >:)
Tsja, zo ingewikkeld is het niet eens :+

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12 08:51
Bij mij hetzelfde probleem, keurig onder de max size limmit, 60x60 en jpg maar toch ook geweigerd. mooi |:(
BTW de browser is eigenwijs IE 5.5

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 23:07 schreef twooggy het volgende:
Bij mij hetzelfde probleem, keurig onder de max size limmit, 60x60 en jpg maar toch ook geweigerd. mooi |:(
BTW de browser is eigenwijs IE 5.5
Lowercase filenaam zonder spaties of rare tekens en niet te lang?

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12 08:51
Zoals je ziet is het opgelost. Bedankt.
Pagina: 1