Terminalsessie i.c.m. Raspberry Pi 3+

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Ik heb onlangs een Raspberry Pi 3+ gekocht waarop Homebridge draait met o.a. Toon plugin.

De Raspberry Pi benader ik via een Terminalsessie op mijn iMac en op zich werkt dat prima.

Als ik de Terminalsessie sluit lijkt het erop dat Homebridge op de Raspberry Pi is gestopt omdat ik in Homeapp zie dat bij de Toon "geen reactie" staat.

Het lijkt mij dat het toch mogelijk moet zijn dat de raspberry Pi onafhankelijk moet kunnen werken? Dus zonder die Terminalsessie op mijn iMac?

Hoor graag of dit kan en zo ja hoe?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via wimbre op 31-01-2019 17:42)

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Of je typt bij het starten van je proces er "nohup" (NO HangUP) voor. Dan blijft je proces ook doorlopen nadat je de sessie afsluit ("ophangt" in oude modem-termen...)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Dat komt omdat je terminal sessie afsluit na een paar minuten. Je kunt Homebridge automatisch laten starten bij reboot: https://timleland.com/setup-homebridge-to-start-on-bootup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat @Rgerr zegt is niet helemaal volledig. Zodra je je SSH-sessie sluit, worden ook alle processen die je in die sessie hebt draaien gestopt. (Dus direct, niet na een aantal minuten.) Dus als je Homebridge en/of de Toon-plugin niet als service draait, zal die stoppen zodra je de sessie sluit. Ik vermoed dat je een proces verkeerd start (lees de handleiding nog eens?).

Maar als je echt het proces vanuit de SSH-sessie moet starten, kun je hem loskoppelen door voor het sluiten van je sessie 'disown' uit te voeren. Dan disconnect je de processen van je sessie.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 30-01-2019 23:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Of je typt bij het starten van je proces er "nohup" (NO HangUP) voor. Dan blijft je proces ook doorlopen nadat je de sessie afsluit ("ophangt" in oude modem-termen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26
Heb je deze handleiding gevolgd? Hierin staat beschreven hoe je ervoor zorgt dat Homebridge opstart bij het starten van de RPi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Dank voor alle reacties.

Ik heb het eens met nohup geprobeerd en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wimbre schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:44:
[...] Ik heb het eens met nohup geprobeerd en dat werkt.
Nouja, het is wel een work-around, natuurlijk. Eigenlijk wil je dat het gewoon start bij het opstarten van de Pi. Dus daar zul je bovenstaande handleidingen eens voor kunnen checken ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1