Om sound fx af te spelen gebruik ik javafx.scene.media.AudioClip;
Elk object X heeft de volgende twee methoden (juiste imports zijn uiteraard gedaan):
Zodra object X gemaakt wordt, wordt deze toegevoegd aan List/ArrayList list en ook gelijk per object de Play() methode aangeroepen. Het afspelen gaat allemaal prima en per object hoor ik sound.mp3 starten. Zodra voor het eerste object de condition true wordt en stopPlaying() wordt aangeroepen, stopt echter het geluid van alle objecten. X objecten die hierna aangemaakt worden, maken ook geen geluid meer.
Dit is mijn eerste (serieuzere) Java creatie. Wat gaat hier mis?
Elk object X heeft de volgende twee methoden (juiste imports zijn uiteraard gedaan):
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| public class X{ private AudioClip player; //more code public void Play(){ new Thread(new Runnable() { public void run() { File soundFile = new File("sound/resources/sound.mp3"); player = new AudioClip(soundFile.toURI().toString()); player.play(); } }).start(); } public void stopPlaying(){ player.stop(); } } |
Zodra object X gemaakt wordt, wordt deze toegevoegd aan List/ArrayList list en ook gelijk per object de Play() methode aangeroepen. Het afspelen gaat allemaal prima en per object hoor ik sound.mp3 starten. Zodra voor het eerste object de condition true wordt en stopPlaying() wordt aangeroepen, stopt echter het geluid van alle objecten. X objecten die hierna aangemaakt worden, maken ook geen geluid meer.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| for(int index = 0; index < list.size(); index++){ if(!condition(list.get(index))){ //move } else if(condition(list.get(index))){ list.get(index).stopPlaying(); //change image } } |
Dit is mijn eerste (serieuzere) Java creatie. Wat gaat hier mis?
[ Voor 5% gewijzigd door uppie8374 op 31-01-2019 12:17 ]
Rebuilding knowledge database