Ik zit een beetje met een luxe kwestie. Momenteel heb ik een Nikon D700 met de nodige lenzen en andere accessoires. Ik wil een keer een nieuwe full-frame, met name voor landschap, portret en af en toe events / actie. Met alle nieuwe mirrorless geweld, ben ik een beetje aan het kijken wat daar interessant kan zijn, maar prijstechnisch word ik er nog niet heel blij van.
Initieel was ik gewoon naar de Nikon D850 aan het kijken, maar ik vind hem gewoon nog te prijzig.
Kijk ik naar de full-frame mirrorless alternatieven, dan valt de Nikon Z7 en de Sony A7R III al af op prijs.
Wanneer ik in het Nikon kamp zou blijven, zijn dit de opties, met converter voor evt. lenzen welke ik reeds bezit:
Iemand ervaring met - bij voorkeur meerdere van - deze bodies? De Z en EOS R mount zijn natuurlijk erg vers en er is nog niet heel veel voor te krijgen.
Lenzen welke ik nu bezit:
Ik wil binnenkort de camera's een keer allen proberen bij een of meerdere winkels om in elk geval een goed beeld van bouwkwaliteit, snelheid, ergonomie en maatgeving/gewicht te krijgen.
Initieel was ik gewoon naar de Nikon D850 aan het kijken, maar ik vind hem gewoon nog te prijzig.
Kijk ik naar de full-frame mirrorless alternatieven, dan valt de Nikon Z7 en de Sony A7R III al af op prijs.
Wanneer ik in het Nikon kamp zou blijven, zijn dit de opties, met converter voor evt. lenzen welke ik reeds bezit:
- Nikon Z6 + 24-70mm f/4 + FTZ adapter Zwart, EUR 2991,70
- Nikon Z6 + FTZ adapter Zwart, EUR 2352,59
- Sony A7 III Zwart, EUR 2151,88
- Sony FE 24-105mm f/4 G OSS, EUR 1294,52
- Sony Vario-Tessar T* FE 24-70 mm F4 ZA OSS, EUR 719,00
- Canon EOS R-body + RF 24-105mm f/4L IS USM-lens + Vattingadapter EF-EOS R EUR 2366,--
- Canon EOS R-body + Vattingadapter EF-EOS R EUR 1690,00
Iemand ervaring met - bij voorkeur meerdere van - deze bodies? De Z en EOS R mount zijn natuurlijk erg vers en er is nog niet heel veel voor te krijgen.
Lenzen welke ik nu bezit:
- Nikkor AF-D 20mm f/2.8
- Nikkor AF-S 24-120mm f/4 VR
- Nikkor AF-S 85mm f/1.4
- Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 VR II
- Sigma 105mm f/2.8 Macro
- Tamron 150-600mm
Ik wil binnenkort de camera's een keer allen proberen bij een of meerdere winkels om in elk geval een goed beeld van bouwkwaliteit, snelheid, ergonomie en maatgeving/gewicht te krijgen.