Ratel in fan van Gigabyte RX 580 Mi, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:45
Hoi hoi,

Ik had via iBood een nieuwe Gigabyte RX 580 8GB Mi gekocht voor 169 euro + 5 euro verzendkosten. Leek me allemaal leuk en aardig. Komt het in een kartonne doosje met de videokaart in een anti-statische ESD zak, met een licht kartonnen papiertje om de zak. Voor de rest geen opgeblazen kussentjes, schuim vormen of iets dergelijks ter bescherming... (foto is twee reacties lager te vinden in dit topic)

Is dit normaal, moet een videokaart dit aan kunnen of is het normaal om daar over een klacht in te dienen?

Ik de videokaart geïnstalleerd, werkt naar behoren... alleen de fan doet het al vanaf het begin net niet zoals ik had gehoopt. Hij lijkt hier en daar iets aan te lopen, wat zeker hoorbaar is als de fan stopt, opstart of op bepaalde snelheid constant draait.

Ik heb een video gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=iEKQPDEsaRo

Op 0:03-0:04 hoor je het bij het starten dat die aanloopt...

Op 0:18 seconden tijdens constante snelheid lichte ratel

Op 0:21 bij stoppen heel duidelijk. Dit hoor ik continu omdat de videokaart de cooling telkens uit zet en dan eventjes aan... heel vervelend.

Op 0:41 weer bij het opstarten

Op 1:11 bij stoppen van fan.

Mijn vraag is wat moet ik hier mee? Ik heb eigenlijk geen zin om de videokaart weer met de post over en weer te sturen, wordt ie niet beter van... De verpakking waarin ze deze brachten vind ik hooguit schaamteloos en niet kunnen, is dit normaal?

Heeft iemand tips, nu heb ik nog garantie, als ik zelf aan de slag ga en het zit niet in de fan maar in het frame waar de fan in zit die net te krap is...ben ik me garanatie waarschijnlijk kwijt...

En ter bevestiging, waarom ik hier ook een berichtje plaats... die ratel hoort niet toch?

Alvast bedankt :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoort niet, terug ermee.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
@MAX3400 Is het normaal dat een videokaart verzonden wordt in een doos met alleen een anti-statisch zakje eromheen en een 200 grams dik papiertje erom heen?

Edit: foto erbij:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mtYr5vk/PHOTO-2019-01-30-20-20-01.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Mic2000 op 30-01-2019 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mic2000 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:18:
@MAX3400 Is het normaal dat een videokaart verzonden wordt in een doos met alleen een anti-statisch zakje eromheen en een 200 grams dik papiertje erom heen?
Ik koop geen OEM/grootverpakkingen van mijn GPU's maar normaliter zou je toch wel een schuimplasticje verwachten om de ergste schokken op te vangen. Kan me wel herinneren (grofweg 20 jaar geleden) dat we bij een computerbedrijf inderdaad wel GPU's in bulk inkochten; maar die zaten dan elk apart in ESD en met 30 of 40 tegelijk "geklemd" in 1 grote doos.

Kan natuurlijk ook zijn dat jij een uitzondering hebt ontvangen; iemand die zijn verpakkingstaken niet voltooid heeft? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 30-01-2019 20:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mic2000
Aah zo ohkay... ja.. ik heb bij de vorige reactie een foto toegevoegd... Ik had op zijn minst ook wat schuim verwacht... Ik ga morgen wel even duidelijk kenbaar maken dat ik niet tevreden ben..

edit: Ja dat zou kunnen.... maar lijkt me sterk, volgens mij is er niet echt goed bij stilgestaan door de juiste persoon...

[ Voor 24% gewijzigd door Mic2000 op 30-01-2019 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Die ratel hoort niet dus wat dat betreft is het genoeg reden voor een RMA.

Wat de kaart betreft heb je een miningkaart (vandaar de Mi) met miningbios gekocht. Voor optimale gameprestaties zal je het bios van de 'gewone' Gaming erop moeten zetten waarbij verschil gemaakt wordt in het merk geheugen. Je kaart is een bulkmodel dus zonder doos e.d., vandaar dat iBood het zo goedkoop aan kon bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
Uszka schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:33:
Die ratel hoort niet dus wat dat betreft is het genoeg reden voor een RMA.

Wat de kaart betreft heb je een miningkaart (vandaar de Mi) met miningbios gekocht. Voor optimale gameprestaties zal je het bios van de 'gewone' Gaming erop moeten zetten waarbij verschil gemaakt wordt in het merk geheugen. Je kaart is een bulkmodel dus zonder doos e.d., vandaar dat iBood het zo goedkoop aan kon bieden.
De kaart gamed echter ook goed met de huidige bios, wat zou het verschil maken in prestaties door er een andere bios op te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Same here... t.t.z. de verpakking, bij mij geen ratel.
Op 25/1 kreeg ik wel een mailtje van iBood, maar dat sloeg denk ik niet op ons probleem van de verpakking
quote: Mailtje van iBood op 25/1
Beste X,

Kort geleden heb je bij iBOOD een Gigabyte Radeon RX 580 Videokaart besteld. Bedankt hiervoor!

In de omschrijving hebben we beschreven dat er een handleiding en CD-driver bij dit product wordt meegeleverd, maar je hebt ontdekt of gaat nog ontdekken dat deze videokaart in een bulk-verpakking is verzonden zonder verdere uitleg en accessoires. Onze excuses hiervoor.

We hebben contact gehad met de externe leverancier en dit soort videokaart worden altijd in dit soort verpakkingen verzonden. We hebben navraag gedaan voor de handleiding en driver en deze kun je vinden door hier te klikken. (nota: link aangepast naar einddoel om trackinggegevens eruit te halen)

Nogmaals onze excuses voor het ongemak en we wensen je alvast een fijn weekend!

Vriendelijke groeten,
iBOOD Customer Service
Het is helaas niet mogelijk op deze e-mail te antwoorden. Indien je contact op wilt nemen met iBOOD, kun je dit doen via het contactformulier.

Tegemoetkoming
Wij begrijpen dat je misschien teleurgesteld bent door dit bericht en daarom sturen we je hierbij een coupon van €5,- ter compensatie. Dit bedrag kun je inwisselen tijdens de checkout* van elke iBOOD aanbieding.
Heb zelf ook foto's genomen van de verpakking omdat dit me werkelijk met verstomming sloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
edeboeck schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:44:
Same here... t.t.z. de verpakking, bij mij geen ratel.
Op 25/1 kreeg ik wel een mailtje van iBood, maar dat sloeg denk ik niet op ons probleem van de verpakking

[...]

Heb zelf ook foto's genomen van de verpakking omdat dit me werkelijk met verstomming sloeg.
Ah fijn dat ik niet de enige was... Dan ga ik morgen bellen voor een replacement of repairing..

Vraag je aangezien we dezelfde kaart hebben, ik heb een Pentium G4560 en merkt dat ik bv Fortnite op Epic kan zetten, speelt vloeiend, echter als ik de camera draai merk ik dat die even still staat, paar frames wacht en dan is die weer vloeiend. Ook ben ik met CS:Go niet echt vooruit gegaan op fps, Rise of the Tomb Raider doet die wel aardig vloeiend. Zou mijn cpu niet krachtig genoeg zijn, wat voor CPU heb jij en jij iets dergelijks ervaren bij Fortnite?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bizarre manier van verzenden.. ik zou hem direct retour sturen. Een karige verpakking is prima voor deze prijs, maar dit is gewoon vragen om problemen met 0 bescherming in de doos. Helaas is iBood niets meer dan een dozenschuiver en MediaMarkt Outlet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Mic2000 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:47:
[...]

Ah fijn dat ik niet de enige was... Dan ga ik morgen bellen voor een replacement of repairing..

Vraag je aangezien we dezelfde kaart hebben, ik heb een Pentium G4560 en merkt dat ik bv Fortnite op Epic kan zetten, speelt vloeiend, echter als ik de camera draai merk ik dat die even still staat, paar frames wacht en dan is die weer vloeiend. Ook ben ik met CS:Go niet echt vooruit gegaan op fps, Rise of the Tomb Raider doet die wel aardig vloeiend. Zou mijn cpu niet krachtig genoeg zijn, wat voor CPU heb jij en jij iets dergelijks ervaren bij Fortnite?
Mijn cpu is pricewatch: Intel Core i7 2600 Boxed
Test in Fortnite moet ik nog doen (waarschijnlijk dit weekend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mic2000
edeboeck schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:50:
[...]
Mijn cpu is pricewatch: Intel Core i7 2600 Boxed
Test in Fortnite moet ik nog doen (waarschijnlijk dit weekend).
Ik hoor het graag man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Mic2000 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:39:
[...]

De kaart gamed echter ook goed met de huidige bios, wat zou het verschil maken in prestaties door er een andere bios op te zetten?
Het scheelt nogal of het bios is geoptimaliseerd voor hashrate of voor games. Met het gamingbios zal je er behoorlijk op vooruit gaan in prestaties al zal je Pentiummetje daar een bottlekneck in zijn. Een dualcore met HT kan niet meer mee in al het 6 core geweld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mic2000
Zojuist een nieuwe videokaart binnen gekregen van iBood ter vervanging van de vorige. Was de vorige verpakking voor verzending magertjes, was dit nog erger:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MfdgMzp/Lslr3M2P.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RHg0z8R/YDQFchq1.jpg

Nul bescherming, de transistors aan de onderkant van de videokaart was gewoon door de blauwe verzendverpakking heen te voelen... Nergens stond er breekbaar op... Echt om te huilen dit. Heb dit ook heel duidelijk aan de telefoon en via twitter gemeld.

Na 9 keer bellen, het hoofdmenu reageerde niet op de toetsen die ik intypte, en na één keer eindelijk als eerst volgende in de rij was, werd ik opgehangen, eindelijk iemand aan de telefoon gekregen. Ik zou weer een nieuwe videokaart toegestuurd kunnen krijgen, maar nee... ik heb aangegeven wel mijn geld terug te willen. Wat een enorm slechte en jammere ervaring. :/

[ Voor 23% gewijzigd door Mic2000 op 06-02-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Laatst online: 10-10 15:05
Dit is wel heel, heel, heel amateuristisch verpakt, die kennen het begrip fragiel waarschijnlijk niet.. heb je getest of die 2e kaart werkt trouwens?

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 19:02
Dit had ik niet verwacht van IBOOD. Duidelijk geval dat ik daar dus niet mijn hardware ga halen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mic2000 Let wel op dat je maar 3 mnd fabrieksgarantie hebt op de MI versie.
https://www.gigabyte.com/...AMING-8GD-MI-rev-10-11#kf

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
Tjona100 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:54:
Dit is wel heel, heel, heel amateuristisch verpakt, die kennen het begrip fragiel waarschijnlijk niet.. heb je getest of die 2e kaart werkt trouwens?
Nee de verpakking is nog gesealed. Ik ga dit niet eens testen. Straks begeeft de videokaart het pas over een paar weken... binnen 7 dagen kan ik de kaart op hun kosten retouren en betalen hun eventuele onderzoekskosten.

@Hackus Garantie is via hun toch een jaar maar na de eerste 7 dagen betaal ik de onderzoekskosten...

Dus nee ik twijfelde of ik een nieuwe wil maar mij als klant zijn ze nu verloren...

[ Voor 3% gewijzigd door Mic2000 op 06-02-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mic2000 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:16:
[...]

Nee de verpakking is nog gesealed. Ik ga dit niet eens testen. Straks begeeft de videokaart het pas over een paar weken... binnen 7 dagen kan ik de kaart op hun kosten retouren en betalen hun eventuele onderzoekskosten.

@Hackus Garantie is via hun toch een jaar maar na de eerste 7 dagen betaal ik de onderzoekskosten...

Dus nee ik twijfelde of ik een nieuwe wil maar mij als klant zijn ze nu verloren...
Dat verzinnen ze zelf ?
Een product wat binnen deze 3mnd kuren vertoond, hoort sowieso onder garantie gerepareerd te worden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58

D4NG3R

kiwi

:)

iBood heeft al aangegeven zich gewoon braaf aan het 2 jaar minimum in de EU te houden. Als consument heb je niet van doen met de fabrikant, maar met de verkoper - en die dient zich gewoon aan de wet te houden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D4NG3R schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:21:
[...]

iBood heeft al aangegeven zich gewoon braaf aan het 2 jaar minimum in de EU te houden. Als consument heb je niet van doen met de fabrikant, maar met de verkoper - en die dient zich gewoon aan de wet te houden.
(Lees zelf even hun garantievoorwaarden)
Dat hoef je mij niet te vertellen. geef het wel als waarschuwing, omdat het geen gewone videokaart betreft, maar Mine kaart.

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 06-02-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
Tja... Ja dat hebben ze zelf verzonnen... Ik heb wel een rechtsbijstand in Consument & Wonen, dus als het ooit om zoiets stoms zou moeten gaan, houd ik het in gedachten...

Echter de kaart stuur ik terug en vraag me geld terug... dus dat settled het uiteindelijk ook wel weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58

D4NG3R

kiwi

:)

Hackus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:24:
[...]
(Lees zelf even hun garantievoorwaarden)
Dat hoef je mij niet te vertellen. geef het wel als waarschuwing, omdat het geen gewone videokaart betreft, maar Mine kaart.
Lees de vermelde garantie op de productpagina even. :w

http://extra-nl-nl.forum....radeon-rx-580-videokaart/

Ze houden zich minimaal aan het 2 jarig termijn van de EU.

De fabrieksgarantie is compleet irrelevant.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 06-02-2019 16:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D4NG3R schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:57:
[...]

Lees de vermelde garantie op de productpagina even. :w

http://extra-nl-nl.forum....radeon-rx-580-videokaart/

Ze houden zich minimaal aan het 2 jarig termijn van de EU.

De fabrieksgarantie is compleet irrelevant.
Ik hoef niets te lezen, weet wel hoe iBood handelt. Nogmaals is het een waarschuwing aan TS'er

Pagina: 1