Hoi allen!
Voor mijn vader ben ik bezig een nieuw systeem samen te stellen.
Hij gebruikt nu nog mijn oude game pc, maar is langzaam toch wel toe aan vernieuwing.
Dit betreft een allround systeem waar niet of nauwelijks mee gegamed zal worden, voornamelijk Office werk en hobbymatig Foto en Video bewerking. (Video's in 4K afkomstig van een GoPro Hero 7 Black)
Huidig Systeem
Zie inleiding
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 900 euro, hoeft niet op als het met minder kan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
27" 1080P monitor van Philips, Logitech Z5500 (digitaal aangesloten), Muis/Toetsenbord, 250GB SSD's en HD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Mobo, Geheugen, Videokaart(je)?, Kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur, maar AMD is lekker bezig qua bang-for-buck dus ik denk Intel..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen vliegtuig qua lawaai
Ga je overklokken?
Nee, huidige cpu draait ook nog steeds op stock snelheid.
Wat verwacht je van ons?
Is onderstaand systeem een goede upgrade of zijn er wellicht nog andere opties die ik heb gemist?
Qua GPU twijfel ik enorm. Ik zou makkelijk een GTX660 kunnen pakken, echter ontbreekt daar H265 ondersteuning op. Mocht hij toch een spelletje willen spelen kan dat met de GTX1060 prima.
Aan de andere kant zou een Ryzen 2400G ook al een stuk sneller zijn dan de 3570K, en die heeft een ingebouwde GPU..
Dan het lijstje De kast is even subjectief, gekozen omdat hij er "wel mooi" uitziet. Kan dus veranderen.
Voor mijn vader ben ik bezig een nieuw systeem samen te stellen.
Hij gebruikt nu nog mijn oude game pc, maar is langzaam toch wel toe aan vernieuwing.
Dit betreft een allround systeem waar niet of nauwelijks mee gegamed zal worden, voornamelijk Office werk en hobbymatig Foto en Video bewerking. (Video's in 4K afkomstig van een GoPro Hero 7 Black)
Huidig Systeem
- Intel Core i5 3570K
- MSI Moederbordje, model staat me ff niet bij
- 8GB Geheugen
- 2x GTX 660 (overkill ten top)
- 2 250GB SSD's en 1 2TB HDD
- Corsair 850W voeding (80+ Gold)
Zie inleiding
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 900 euro, hoeft niet op als het met minder kan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
27" 1080P monitor van Philips, Logitech Z5500 (digitaal aangesloten), Muis/Toetsenbord, 250GB SSD's en HD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Mobo, Geheugen, Videokaart(je)?, Kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur, maar AMD is lekker bezig qua bang-for-buck dus ik denk Intel..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen vliegtuig qua lawaai
Ga je overklokken?
Nee, huidige cpu draait ook nog steeds op stock snelheid.
Wat verwacht je van ons?
Is onderstaand systeem een goede upgrade of zijn er wellicht nog andere opties die ik heb gemist?
Qua GPU twijfel ik enorm. Ik zou makkelijk een GTX660 kunnen pakken, echter ontbreekt daar H265 ondersteuning op. Mocht hij toch een spelletje willen spelen kan dat met de GTX1060 prima.
Aan de andere kant zou een Ryzen 2400G ook al een stuk sneller zijn dan de 3570K, en die heeft een ingebouwde GPU..
Dan het lijstje De kast is even subjectief, gekozen omdat hij er "wel mooi" uitziet. Kan dus veranderen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 163,- | € 163,- |
| 1 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 135,- | € 135,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 265,- | € 265,- |
| 1 | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 125,01 | € 125,01 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 130,50 | € 130,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 818,51 | |
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |