Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1175840

Topicstarter
Beste mensen, onlangs heb ik een ps4 aangeschaft. Een monitor had ik al liggen dus heb de ps4 aangesloten via HDMI aansluiting naar de HDMI aansluiting op de monitor. Het geluid komt dus net als het beeld uit de monitor :P
Nu is het geluid niet echt je van het dus wil ik het geluid via een audiosysteem laten lopen zodat het geluid uit de boxen daarvan komt. Echter......als ik de 3.5mm plug in de audio-uitgang van mijn monitor steek en de stereotulpkabel (wit en rood) aan de andere kant in de "audio IN" aan de achterkant van mijn audiosysteem steek, komt nog steeds het geluid uit mijn monitor en NIET uit mijn geluidssysteem!!??

Steek in de 3.5mm plug in de controller van mijn ps4 dan krijg ik ineens WEL geluid uit de boxen van mijn audiosysteem. MAAR.....dan heb ik zo'n kabel aan mijn controller hangen wat ik niet wil. Hoe los ik dit probleem op zodat ik het geluid van mijn spellen mooi over de boxen hoor ipv uit de monitor?!

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik zie op de achterkant van de ps4 vier aansluitingen; optical, hdmi, lan en aux. Aux is doorgaans een stereo kanaal dacht ik. Zit er geen stekker bij die daar in past en eindigt in een jack of 2x tulp?

Ik lees dat dat voor een camera of iets dergelijks is.

Dan blijft de optical over. Als je geen optische ingang hebt in je audiosysteem, dan heb je een converter nodig;
https://www.onlinekabelsh...aloog-audio-converter-dac

[ Voor 38% gewijzigd door LA-384 op 30-01-2019 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PS4 -> HDMI -> receiver -> HDMI -> monitor?

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 30-01-2019 19:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke monitor? Ik vermoed dat die aansluiting op je monitor een ingang is en geen uitgang namelijk :)
If so: koop een HDMI extractor. Dan kun je zzo een aux signaal van je HDMI aftappen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:27:
Ik vermoed dat die aansluiting op je monitor een ingang is en geen uitgang namelijk :)
Wat op zich vreemd zou zijn. Als er een 3.5mm aansluiting op zit is dat bij de meeste monitoren (en TV's) doorgaans wél een (koptelefoon) uitgang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:59

FeaR

In GoT we trust

@Anoniem: 1175840 de template die naar voren komt als je een topic opent is er niet voor niets. Vul deze dan ook in. Zonder relevante informatie bij "Relevante software en hardware die ik gebruik
..." is het voor ons gokken welke apparatuur je hebt staan en wat de beste manier van aansluiten is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 16:27
warp schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:44:
[...]

Wat op zich vreemd zou zijn. Als er een 3.5mm aansluiting op zit is dat bij de meeste monitoren (en TV's) doorgaans wél een (koptelefoon) uitgang. :)
Bij tv's wel, bij monitoren met speakers zeker niet. Die worden namelijk vaak met DVI aangesloten, welke geen geluid ondersteund/ Met een 3,5mm kabel van je PC naar je monitor kan je deze dan alsnog als speaker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een MEDION monitor (Aldi)…..het audiosysteem is een SONY met losse versterker met daaraan 5 boxen gekoppeld (surround setje). Bij het gaatje in mijn monitor staat geen in of out bij de 3,5 insteek dus dat zou ik niet weten. Ik was er vanuit gegaan dat wanneer ik hier een 3,5 mm plug in steek en van hieruit naar de ingang van de versterker van mijn audiosysteem ga (video/audio in) met 2 tulpstekkers dat ik dan het geluid via mijn 5 losse boxen zou horen. Echter komt hier helemaal niets uit maar al het geluid blijft uit de ingebouwde boxjes komen uit de monitor.
Als ik de 3,5mm plug nou uit de monitor haal en dit plugje in een controller van de p24 stop krijg ik WEL geluid uit mijn 5 losse boxen?!
Ik wil alleen weten welk hulpstuk OF kabel OF wat dan ook ik nodig heb om het geluid uit mijn boxen van het audiosysteem te krijgen.
Heeft het met de HDMI kabel te maken wellicht?! Wellicht dat deze kabel voorrang krijgt op al het andere kabelgebeuren zodat de tulpkabel-3,5mm niet herkend wordt of praat ik willy wartaal nu :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Welke medion monitor en wat staat er in de handleiding over de 3.5mm jack?
Tevens welke versterker van Sony? Als mensen dat weten kunnen ze je veel beter helpen met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Merk EN type idd aub ;)

Vwb die aansluiting op je monitor: pak even en 3,5mm naar 3,5mm kabeltje, sluit je epefoon aan op de monitor en kijk of je geluid krijgt. Zo ja is het en ingang en geen uitgang ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat inderdaad....
Waarom zou je überhaupt met 3,5 mm jack gaan werken als je vijf speakers hebt. Dan verlies je het gehele surround sound wat de PS4 ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo @FeaR …...ik werk met de 3,5 jack omdat ik dacht het geluid vanuit de monitor te moeten halen. Ik heb uit de ps4 alleen een aux uitgang waarvan iemand eerder zei dat deze voor cameradoeleinden was (USB-achtige uitgang). Verder zitten er geen uitgangen op. Optische kabel zit er niet op.....verder alleen HDMI. Van waaruit moet ik anders het geluid halen!? Ik wil het niet via de controller want dan zit ik nog met kabels aan een draadloze controller.
RDS EON Sony versterker, MEDION model: MD20491 NL-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 1175840 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:27:
Hallo @FeaR …...ik werk met de 3,5 jack omdat ik dacht het geluid vanuit de monitor te moeten halen. Ik heb uit de ps4 alleen een aux uitgang waarvan iemand eerder zei dat deze voor cameradoeleinden was (USB-achtige uitgang). Verder zitten er geen uitgangen op.Optische kabel zit er niet op.....verder alleen HDMI. Van waaruit moet ik anders het geluid halen!? Ik wil het niet via de controller want dan zit ik nog met kabels aan een draadloze controller.
Waar zit geen S/PDIF op? De PS4 heeft HDMI Out en S/PDIF waarbij beide geluid uit kunnen sturen (waarbij de laatste niet verder gaat dan DD en DTS 5.1). Een monitor als hub gebruiken is de laatste weg die ik zou gebruiken wegens diverse beperkingen. Nu zijn die niet ter sprake aangezien jouw monitor geen Audio Out heeft (op de geïntegreerde speakers na).

Welke ingangen heeft de Sony receiver? Heeft die geen S/PDIF? Dan kan je de PS4 direct op de Sony aansluiten met behoud van surround geluid. Als je alleen Stereo RCA in hebt op de Sony dan zal je moeten werken met een HDMI Audio Extractor en/of een DAC om van S/PDIF naar RCA te gaan. Let wel dat je dan dus je surround verliest en aan maximaal twee kanalen zit.
RDS EON Sony versterker
Dat klinkt niet als een type van Sony.
MEDION model: MD20491 NL-A
Pagina 16 van de NL handleiding:
Aansluitingen
RGB-ingang, analoog VGA 15-Pin D-SUB
HDMI-ingang HDMI-ingang met HDCP-decodering
Audio-ingang 3,5 mm stereo-ingang
Audio-uitgang 2 x 2 W max. via luidsprekers
Oftewel de 3,5mm jack waar je mee zit is een input en geen output.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 31-01-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.....HDMI gaat naar de monitor dus die uitgang verlies ik al. Verder alleen LAN en aux. Zal de s/pdif wel niet bij alle ps4's zitten. In de handleiding van de ps4 staat deze ook nergens vermeld. Deze zit echter wel op mijn Sony versterker maar daar heb ik dus ook niks aan nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 20:23

Qon

Anoniem: 1175840 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:02:
Bedankt voor de reactie.....HDMI gaat naar de monitor dus die uitgang verlies ik al. Verder alleen LAN en aux. Zal de s/pdif wel niet bij alle ps4's zitten. In de handleiding van de ps4 staat deze ook nergens vermeld. Deze zit echter wel op mijn Sony versterker maar daar heb ik dus ook niks aan nu.
PS4 slim heeft geen S/PDIF.

Heb je de menu's van je monitor al doorgelopen? Wellicht staat er ergens gewoon dat je de audio via AUX kan laten open. In de manual kon ik het zo niet vinden, maar die is wel erg beknopt:
http://download2.medion.c...tungen/bda_md20491_nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 1175840 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:02:
Dan heb je een Sony PlayStation 4 Slim. Zie je nu hoe belangrijk het is om alle merken en types te noemen? Dat bespaart aanzienlijk wat werk en schept direct duidelijkheid.

Als de Sony receiver wel een S/PDIF In heeft dan kan je met een HDMI Audio Extractor aan de slag. Die zet je tussen de PlayStation en het scherm. De HDMI die uit de extractor komt doe je dan naar het Medion scherm en de S/PDIF naar de Sony receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FeaR schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Dat klinkt niet als een type van Sony.
Lollercopter dat is de Wikipedia: Radio Data System en Wikipedia: Enhanced other networks m.a.w. het ontvangen van informatie over de radio.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan kom ik er nu wel uit! Dan ga ik op zoek naar zo´n HDMI Audio Extractor!!! Thanks allen!
Pagina: 1