Goeie/ochtend/middag/avond,
2 weken geleden heb ik voor mezelf een gaming headset gehaald, de Razer Electra v2 3.55mm Jack.
In die 2 weken werkte mijn microfoon uitstekend, geen problemen mee gehad.
Vandaag start ik mijn pc op en wil een discord server joinen, doet helaas mijn microfoon het niet.
(de microfoon kun je aansluiten in de headset, is dus een losse mic)
Ik heb wat lopen troubleshooten, gezocht op internet en kan er helaas niet uitkomen.
Daarnaast heb ik op mijn laptop ook nog gekeken of het werkt maar helaas..
Zelf ben ik er wel achter gekomen dat als ik de microfoon uit de headset haal (zonder splitter), en ik de ingang van de bijpassende poort steek dat hij wel werk, en hij ook geluid op vangt, zodra die de headset weer in gaat, krijg ik geen feedback, en werkt die dus niet meer.
Misschien wat belangrijke punten om te weten
- ik gebruik een splitter die van een vrouwelijke naar 2 mannelijke kabels gaat, voor de microfoon en geluid.
- Ik heb daarnaast ook nog aan de achterkant van de pc de ingangen geprobeerd, maar dat was ook tevergeefs.
- Microfoon van de headset staat als standaardapparaat ingesteld
Iemand een idee? alvast bedankt.
Yoran
2 weken geleden heb ik voor mezelf een gaming headset gehaald, de Razer Electra v2 3.55mm Jack.
In die 2 weken werkte mijn microfoon uitstekend, geen problemen mee gehad.
Vandaag start ik mijn pc op en wil een discord server joinen, doet helaas mijn microfoon het niet.
(de microfoon kun je aansluiten in de headset, is dus een losse mic)
Ik heb wat lopen troubleshooten, gezocht op internet en kan er helaas niet uitkomen.
Daarnaast heb ik op mijn laptop ook nog gekeken of het werkt maar helaas..
Zelf ben ik er wel achter gekomen dat als ik de microfoon uit de headset haal (zonder splitter), en ik de ingang van de bijpassende poort steek dat hij wel werk, en hij ook geluid op vangt, zodra die de headset weer in gaat, krijg ik geen feedback, en werkt die dus niet meer.
Misschien wat belangrijke punten om te weten
- ik gebruik een splitter die van een vrouwelijke naar 2 mannelijke kabels gaat, voor de microfoon en geluid.
- Ik heb daarnaast ook nog aan de achterkant van de pc de ingangen geprobeerd, maar dat was ook tevergeefs.
- Microfoon van de headset staat als standaardapparaat ingesteld
Iemand een idee? alvast bedankt.
Yoran
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2019 17:16 . Reden: Extra informatie toegebracht ]