Wat is nu een normale temp voor een GF2 ?

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik ben wel wat op de hoogte van overclocken en dergelijke. Alleen op 't gebied van 't oc'en van een videokaart (in dit geval een Geforce2) zou ik eigenlijk niet veel weten. :?

Ik heb een ASUS V7700 deluxe (Geforce2 GTS 32mb DDR) en deze is (met smartdocter) 52C. Is dit een normale temperatuur voor zo'n videokaart? Dit is nadat computer 5 uur aanstaat (ondertussen paar games gespeeld en beetje ge-internet enzo).

Ik heb ook een programaatje: Asus tweak utility. Hiermee kan ik software-matig mijn GF2 overclocken neem ik aan. Dit zijn de waarden waar hij nu op staat:

Engine = 201 MHz
Memory = 337 MHz

Hoeveel hoger kan ik dit nog instellen en welke van de moet ik dan instellen? Waar dienen die 2 waarden eigenlijk voor? Ik neem aan dat ze nog wel een stukje hoger kunnen.. :7 Heeft iemand dezelfde GF2 als mij en welke resultaten heb jij er dan mee behaald?

Ben benieuwd naar de reacties... :)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Volgens mij zijn er al vreselijk veel vragen over GF2 oc-en geweest waarbij ook heel veel temperaturen werden vermeld.

Gebruik de search ff en je komt een heel eind (denk ik)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

De reactie die je het meest gaat krijgen zal UTFS zijn (hetgeen je ook had moeten doen >:) )

Voor je vragen zou ik ook zeggen: gebruik de search.

Je engine speed is de snelheid van de chip die op de kaart zit, in dit geval de GeForce GTS 2.
Je memory speed is de snelheid waarop het geheugen draait.
Hoever je ze kan krijgen is gewoon een kwestie van proberen. Gebruik de search om uit te vinden wat medetweakers ervan gebakken :+ hebben.
Als je computer reboot, of als je fouten in het beeld krijgt, weet je dat je te hoog hebt geklocked.
Hf&gl!