Welke Game-Monitor? En weer een 4K of toch een WQHD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08-2025

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Let op: Bericht aangepast!

Hey hoi!

Ik hoor graag jullie mening over het volgende beeldscherm. De Asus MG28UQ (4K 60hz)

Ik ben van plan een nieuwe aan te schaffen aangezien mijn huidige scherm zijn laatste loodjes aan het leggen is. Op magische wijze gaan alle HDMI & DVI poorten kapot, zonder dat ik aan m’n kabels o.d zit, en oogt de 60fps tegenwoordig nog maar als 30 FPS door naar mijn idee, flikkerende beelden.

Op dit moment heb ik een Samsung U28E590DS, en zal wellicht iets van 4 jaar oud zijn. Ik geloof dat hij in die tijd net nieuw was.

Ook hoor ik graag jullie mening over 4K-schermen Versus WQHD-Schermen?

Is het verschil tussen 4K en WQHD nou echt zo nihil, en zie je amper verschil? (Behalve in de FPS dan). En welk scherm bevelen jullie dan aan (svp 1 van de Mediamarkt 😛)

Ik game atm met een RTX 2080Ti I.c.m I7 8700k & 16gb DDR4-3200 ram.

Ik maak gebruik van een DVI-Kabel.

Ik hoor graag jullie argumenten en aanbevelingen.

!! — EDIT — !!

Ik heb even rondgekeken, en het Max budget is 529,- . En dan heb ik de ACER Predator XB271HUABMIPRZ (lange naam, lol) met een resolutie van 2560 X 1440 en 144 HZ.

Is dit een aanrader?

[ Voor 12% gewijzigd door AltTabKeys op 30-01-2019 16:10 ]

What a terrible day to have eyes!

Alle reacties

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-02 23:06
Zelf heb ik gekozen voor 1440p/WQHD samen met high refresh rate (144 Hz). Het verschil met 4k is, zo ver ik weet, minimaal maar de hoeveelheid FPS die je GPU kan uitpompen is op 1440p een stuk hoger. Vriend van me heeft een 1080 Ti icm een 4k scherm en deze heeft ook zijn resolutie teruggezet naar 1440p zonder merkbaar verlies van beeldkwaliteit.

4k gamen op 60 fps zal vast lukken met een 2080 Ti, maar het voordeel van hoge refresh rate met 1440p zou ik als een betere ervaring bestempelen. Tenzij je games speelt waarbij veel frames geen meerwaarde heeft tegenover beeldkwaliteit.

Monitoren shoppen kun je zelf doen in de Pricewatch.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@AltTabKeys Je hebt het over een 1440p TN scherm met 165Hz. pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart Wij hebben de IPS versie ervan met RTX2080 en i7-9700k waarom voldoet de 4K 60Hz Samsung niet meer (vanwege FreeSync ), al Display Port kabel getest ?

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 31-01-2019 17:38 . Reden: link werkend ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08-2025

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:01:
@AltTabKeys Je hebt het over een 1440p TN scherm met 165Hz.https://tweakers.net/pricewatch/556149/acer-predator-xb271hu-(tn)-rood-zwart/specificaties/ Wij hebben de IPS versie ervan met RTX2080 en i7-9700k waarom voldoet de 4K 60Hz Samsung niet meer (vanwege FreeSync ), al Display Port kabel getest ?
De monitor heeft sinds vorige winter steeds meer moeite met het verdragen van beelden. Daarnaast gaan op magische wijze ook alle HMDI & DVI poorten kapot ?_? . Ook komt er meer flikkering voor :-/ . Inmiddels heb ik de Predator met TN besteld.

Mijn huidige Samsung monitor is ook een TN-Paneel (tegenwoordig worden ze verkocht met IPS), dus wellicht zal ik geen verschil zien.

Daarnaast durf ik de gok op IPS niet te wagen. Ik hoor helaas véél negatieve ervaringen met bleeding e.d ober IPS. En fabrikanten lossen het wel op e.d, alleen ben ik daar de laatste tijd wat ongeduldiger in.

Heb recent al genoeg gedoe gehad met Asus en reparatie...

What a terrible day to have eyes!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@AltTabKeys IPS is meer voor algemeen gebruik geschikt, bij Shooters op hoge FPS is TN beter ervaren.
Acer is beter dan Asus met schermen is mijn ervaring. (lees ook mer klachten bij Asus schermen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.