Welke Macbook Pro zal ik aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hi, ik wil graag een tweedehands Macbook Pro aanschaffen. Om eerlijk te zijn heb ik er zelf weinig verstand van, al heb ik wel mijn vrienden nagevraagd. Toch zou ik nog wel een extra bevestiging willen voordat ik een Macbook aanschaf.. Mijn budget is ongeveer 900 EUR, flexibel.

Ik wil de Macbook voornamelijk gebruiken voor Lightroom en Photoshop. Ik heb dus een 16 GB Ram geheugen nodig en een Graphics HD, heb ik mij laten informeren.

Nu ben een tweedehandsje uit 2011 (Macbook Pro 8.2) met een nieuwe accu en versie MacOS High Sierra 10.13.6 tegen het lijf gelopen (en de eisen die ik boven heb vermeld!). Echter vraag ik mij af of een Macbook uit 2011 niet te oud is? En ik beter een nieuwere versie kan kopen?

Ik zou jullie meningen waarderen! Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:13
Ik zou een Macbook van na 2012 aanraden ivm support van macos Mojave (10.14).

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Hier al gekeken ?
categorie: Laptops

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Verwijderd Voor je budget zou ik aan een MBP uit 2015 denken met minimaal 256 GB en 8 GB RAM geheugen.

Dat is voor de LR en PS meer dan voldoende, werk zelf aan projecten met ongeveer 30 layers per bestand zonder problemen, alhoewel 16GB natuurlijk altijd mooi meegenomen is, maar die zijn moeilijker te vinden.

Bijkomend voordeel van het 2015 model is dat hij alle poorten nog heeft zoals HDMI en de SD Card Reader (waardoor je het opslaggeheugen weer kan uitbreiden ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Waarom in hemels naam zoveel geld voor een 2e hands laptop terwijl je voor dat geld prachtige, nieuwe laptops hebt die waarschijnlijk beter presteert.

categorie: Laptops

En kom niet met het argument dat dat moet omdat je er op designt. Ik doe het al 12 jaar (professioneel) op beide platforms en het enige verschil wat er is, is de workflow in de vorm van het appeltje ipv ctrl :)

Edit: zie nu pas dat dit in het mac forum staat O-) >:)
Ben er niet op uit om te stoken, maar we moeten wel realistisch blijven met z'n allen.

[ Voor 30% gewijzigd door Tusk op 30-01-2019 15:07 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi! Bedankt voor je reactie! Maar ik hoef dus niet perse een Graphic Kaart voor Lightroom en Photoshop? Dit zal dus voldoende moeten zijn:

Early 2015
13.3” Retina display (2,560 x 1,600)
Force Touch
Core i5 2.9GHz
16 GB RAM (1866 MHz LPDDR)
256 GB SSD
HDMI anschluss und 2 Thunderbolt port
1.58 kg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Ik gebruik zelf een MacBook Pro Late 2015 met 8 gig ram en Intel core I5.

Ik werk dagelijks met Photoshop en Lightroom en daarnaast zelfs Premiere pro, After Effects en Xd.
Deze Macbook trekt dat prima! zonder moeite.

Dus mocht je voor bovenstaande specs gaan dan lijkt me dat meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Verwijderd Correct, je kan in PS GPU Acceleratie aan en uitzetten, maar in de praktijk heb ik daar weinig van gemerkt.

Wat ga je precies in PS doen, zijn het simpele edits of echt grote projecten met >20 lagen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1