Het is een laptop voor mijn broer en zijn vriendin.
Wat ga je met je laptop doen?
800 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dat is exact de reden waarom ik dit topic aanmaak. Ik weet dat merken niet "goed" of "slecht" blijven. Dat ze vaak zowel goeie als slechte modellen hebben. In Pricewatch vind ik van laptops te weinig (user)reviews om iets te kunnen kiezen.
Bijgeleverde troep-software maakt ook niet heel veel uit (hoewel ik het wel graag op voorhand weet). Dan zwier ik er zelf wel een verse Win10 over...
Advies moet niet persé een specifiek model zijn, maar mag gerust ook "reeks" van een bepaald merk zijn. Bv Asus Zenbook zijn allemaal degelijk of Acer Aspire zijn allemaal slechte bouwkwaliteit.
Specs
Ik kan zelf upgraden... Dus losse SSD of extra RAM kopen is ook een optie, mits binnen budget...
Wat ga je met je laptop doen?
- Internet surfen
- Office
- Torrents
- Media kijken
- Misschien ooit eens een fotootje of videootje van de GSM editen
800 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
- Wordt vooral gebruikt op de keukentafel met externe muis. Ik veronderstel dat als de laptop een beetje draagbaar zou zijn, ze hem misschien ook in de zetel zouden gebruiken na een tijdje...
- Ze gebruiken geen extern toetsenbord momenteel, dus dat mag niet te crappy zijn
- Ze gebruiken wel externe muis, dus trackpad maakt minder uit
- Hoewel ze er niet veel mee gaan reizen of rondgooien, mag het, indien mogelijk, wel een redelijk degelijke laptop zijn (moet geen ProBook of ToughBook zijn ofzo, maar ook geen rommel)
- Hoewel hij vooral op de keukentafel gaat staan, mag de laptop (gezien de beperkte specs), gerust een redelijk dun / licht model zijn (<2kg)
Dat is exact de reden waarom ik dit topic aanmaak. Ik weet dat merken niet "goed" of "slecht" blijven. Dat ze vaak zowel goeie als slechte modellen hebben. In Pricewatch vind ik van laptops te weinig (user)reviews om iets te kunnen kiezen.
Bijgeleverde troep-software maakt ook niet heel veel uit (hoewel ik het wel graag op voorhand weet). Dan zwier ik er zelf wel een verse Win10 over...
Advies moet niet persé een specifiek model zijn, maar mag gerust ook "reeks" van een bepaald merk zijn. Bv Asus Zenbook zijn allemaal degelijk of Acer Aspire zijn allemaal slechte bouwkwaliteit.
Specs
Ik kan zelf upgraden... Dus losse SSD of extra RAM kopen is ook een optie, mits binnen budget...
- Min 8GB RAM
- Geen i3 of lager (mag een vergelijkbare Ryzen zijn, ALS dat tegenwoordig ook een goede keuze is voor laptops??)
- Min 512GB opslagruimte in totaal
- SSD voor OS (persoonlijk heb ik liever geen HDD meer in een laptop, maar tenzij ik zelf SSD vervang, is dat met dit budget misschien moeilijk)
- ~15"
- GPU maakt niet zoveel uit, want spelletjes doen ze toch niet, maar MX150 ofzo kan zeker geen kwaad...
- AZERTY
[ Voor 28% gewijzigd door Mastakilla op 30-01-2019 13:33 ]