Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Internet, Office, Torrents en Media kijken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
Het is een laptop voor mijn broer en zijn vriendin.

Wat ga je met je laptop doen?
  • Internet surfen
  • Office
  • Torrents
  • Media kijken
  • Misschien ooit eens een fotootje of videootje van de GSM editen
Wat is je budget?
800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
  • Wordt vooral gebruikt op de keukentafel met externe muis. Ik veronderstel dat als de laptop een beetje draagbaar zou zijn, ze hem misschien ook in de zetel zouden gebruiken na een tijdje...
  • Ze gebruiken geen extern toetsenbord momenteel, dus dat mag niet te crappy zijn
  • Ze gebruiken wel externe muis, dus trackpad maakt minder uit
  • Hoewel ze er niet veel mee gaan reizen of rondgooien, mag het, indien mogelijk, wel een redelijk degelijke laptop zijn (moet geen ProBook of ToughBook zijn ofzo, maar ook geen rommel)
  • Hoewel hij vooral op de keukentafel gaat staan, mag de laptop (gezien de beperkte specs), gerust een redelijk dun / licht model zijn (<2kg)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dat is exact de reden waarom ik dit topic aanmaak. Ik weet dat merken niet "goed" of "slecht" blijven. Dat ze vaak zowel goeie als slechte modellen hebben. In Pricewatch vind ik van laptops te weinig (user)reviews om iets te kunnen kiezen.
Bijgeleverde troep-software maakt ook niet heel veel uit (hoewel ik het wel graag op voorhand weet). Dan zwier ik er zelf wel een verse Win10 over...
Advies moet niet persé een specifiek model zijn, maar mag gerust ook "reeks" van een bepaald merk zijn. Bv Asus Zenbook zijn allemaal degelijk of Acer Aspire zijn allemaal slechte bouwkwaliteit.

Specs
Ik kan zelf upgraden... Dus losse SSD of extra RAM kopen is ook een optie, mits binnen budget...
  • Min 8GB RAM
  • Geen i3 of lager (mag een vergelijkbare Ryzen zijn, ALS dat tegenwoordig ook een goede keuze is voor laptops??)
  • Min 512GB opslagruimte in totaal
  • SSD voor OS (persoonlijk heb ik liever geen HDD meer in een laptop, maar tenzij ik zelf SSD vervang, is dat met dit budget misschien moeilijk)
  • ~15"
  • GPU maakt niet zoveel uit, want spelletjes doen ze toch niet, maar MX150 ofzo kan zeker geen kwaad...
  • AZERTY
Alvast bedankt voor jullie advies!

[ Voor 28% gewijzigd door Mastakilla op 30-01-2019 13:33 ]

Alle reacties

• Mastakilla
Na wat meer onderzoek, merk ik dat er momenteel 2 generaties Intel op de markt zijn... Kaby Lake R en Whisky Lake.
Is Whisky Lake de meerprijs waard? Of kan ik best een Kaby Lake in de promotie nemen?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Mastakilla schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:52:
Na wat meer onderzoek, merk ik dat er momenteel 2 generaties Intel op de markt zijn... Kaby Lake R en Whisky Lake.
Is Whisky Lake de meerprijs waard? Of kan ik best een Kaby Lake in de promotie nemen?
Zo te zien is er niet veel verschil in performance

• Mastakilla
Heeft iemand misschien nog tips over welke reeks van welk merk momenteel goed of te mijden is?

• Mastakilla
Zijn Acer Aspire laptops cheap qua kwaliteit?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Aspires zijn naar mijn mening minder geschikt voor 'onderweg'.
Voor op de keukentafel zijn ze prima, maar ga je er mee slepen van hot naar her, dan zou ik kijken naar een Travelmate. Die zijn degelijker.

Dat geldt sowieso ook voor HP: Pavilion of 15-xxx/17-xxx versus ProBook/EliteBook.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Mastakilla
https://nl.hardware.info/...book-s15-s530fa-bq116t-be
Uiteindelijk is het deze geworden. Goeie deal bij bol.com momenteel...
Pagina: 1