Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

E-mailvraag (Apple Mail)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Neozin
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 31-01 15:25
Mijn vraag

Goedemiddag Tweakers,

Ik ben een Apple newbie en binnen het nieuwe bedrijf loop ik tegen wat e-mail problemen aan. Voor de beeldvorming: we zitten met 4 man op kantoor.

Wanneer er een e-mail binnenkomt kan iedereen deze openen en dit synct in iedereen hun inbox. Dit zorgt voor veel verwarring, omdat je dus continu alles weer op ongelezen moet zetten.Wat ik graag wil is dat iedereen zijn eigen omgeving heeft. Wanneer ik dus een mail open, moet ie als ongelezen blijven staan op de Macbook van mijn collega.

Hoe krijgen we dit voor elkaar? Valt dit überhaupt te bewerkstelligen? Daarnaast, moeten we wellicht overstappen op andere mailsoftware? Als er iets uitgebreiders op de markt is verneem ik het graag.

Alvast bedankt! :D

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple Mail, MacBook Air op Mojave.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Slimme postbussen, Google, Apple website, mail instellingen.

Alle reacties

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Dus alle 4 de medewerkers moeten allemaal dezelfde mailtjes lezen?

Anyway, in principe is dit hoe IMAP werkt. Wellicht dat je met POP meer geluk hebt, al moet je dan zorgen dat de clients het origineel op de server laten staan na downloaden. En anders inderdaad een andere mailclient gebruiken die het toestaat om mails niet als gelezen te markeren, naar mijn weten is er geen mogelijkheid/defaults om Mail.app dat niet te laten doen. Wel kan je vziw een vertraging instellen van een x aantal seconden voordat ie het als gelezen markeert.

Er was ooit een plugin voor genaamd TrueView, maar ik weet niet of die nog bestaat en/of nog onderhouden wordt. Zou je ff moeten Google’en.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 30-01-2019 13:11 (8%)

• Neozin
We hebben 3 e-mailadressen: klantenservice, administratie en info. Daar komen in principe alle mails op binnen. Onhandig, maar dat kan ik oplossen met slimme postbussen die alles automatisch sorteert. In plaats dat het binnenkomt in Inkomend, zou ik graag willen dat het direct naar de slimme postbus gaat (bijv. orders of facturen).

Het is dus niet nodig dat iedereen dezelfde mails leest, maar soms wil iemand controleren of alles gebeurt is. Die opent dan ook mails dat voor de klantenservice bestemt is en vergeet dan het terug te zetten op ongelezen. De volgende dag worden deze mails over het hoofd gezien. Ik hoopte dus dat het mogelijk was om een eigen omgeving te creeeren waar iedereen rustig in e-mails kan grasduinen zonder dat het voor de rest op ongelezen komt te staan.

Welke software raad je aan als ik vragen mag? Ik heb wat website reviews gelezen maar het is me nog onduidelijk welke precies de beste is. Wellicht Outlook?

• stencok
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 30-01 17:12
Via Outlook weet ik dat het op mijn werk wel kan. We werken allemaal via een centrale mailbox, die we openen via de browser. Berichten blijven automatisch op ongelezen staan, wanneer iemand met een mail aan de gang gaat, kun je deze categoriseren op kleur (elke werknemer heeft zijn eigen kleur).

• Neozin
stencok schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:52:
Via Outlook weet ik dat het op mijn werk wel kan. We werken allemaal via een centrale mailbox, die we openen via de browser. Berichten blijven automatisch op ongelezen staan, wanneer iemand met een mail aan de gang gaat, kun je deze categoriseren op kleur (elke werknemer heeft zijn eigen kleur).
Is het dan mogelijk om de bestaande e-mails en mappen te importeren?

• stencok
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 30-01 17:12
Dat denk ik niet, gaat echt om de businessomgeving van outlook, wellicht kun je het proberen met testmailtjes?

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:03
Niet het antwoord op je vraag, maar je zou ook je werkmethode kunnen wijzigen. Verdiep je dan eens in GTD (getting things done).

Emails als ongelezen markeren is een beetje hetzelfde als post uit je brievenbus halen, lezen en weer terug in je brievenbus stoppen.

https://www.google.nl/sea...g+things+done+inbox+empty

Kees_B wijzigde deze reactie 30-01-2019 16:09 (10%)

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:50

H_H

'Tis but a scratch!

Wat @Kees_B ook zegt: je werkwijze is niet juist (althans: naar mijn bescheiden mening). Nieuwe mail zou je moeten verplaatsen naar een map "Afgehandeld", "Nog te doen" etc. En als je echt wilt dat iedereen dezelfde mail leest, forwarden naar ieders mailbox of eigen submap. Ook simpel te doen met regels.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True