Hi!
Situatie; ik probeer met de VPN (L2TP op een Ubiquiti USG) op kantoor te verbinden vanaf een Windows 10 laptop. In dit geval versie 1809. Vorige week werkte dit nog, nu ineens niet meer.
Ook heb ik een andere laptop geprobeerd met een iets oudere Windows 10 versie, daarmee ook geen verbinding te maken.
Echter, het werkt wel als:
- Ik met mijn iPhone verbind via 4G
- Ik met mijn iPhone verbind via WiFi
- Ik met mijn laptop verbind met de hotspot van mijn iPhone en dan met de VPN verbind op die laptop
Vooral die laatste vind ik vreemd.
Met bovenstaande tests kan ik concluderen dat:
- De VPN server wel functioneert
- Mijn credentials kloppen
- De instellingen van het VPN profiel op mijn laptop in orde zijn (via hotspot werkt het dus wel)
Dan zou je bijna denken dat het aan mijn thuisnetwerk ligt. Maar dan kan ik niet verklaren waarom het op de iPhone wel werkt als die met WiFi verbonden is.
KPN (glasvezel lijn) geeft in ieder geval aan dat er niets veranderd is aan hun kant.
Al met al kom ik geen stap verder en hoop dat iemand hier nog suggesties heeft?
Extra info:
- AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule staat op 2
- Firewall staat uit
- Killer network service staat uit
Situatie; ik probeer met de VPN (L2TP op een Ubiquiti USG) op kantoor te verbinden vanaf een Windows 10 laptop. In dit geval versie 1809. Vorige week werkte dit nog, nu ineens niet meer.
Ook heb ik een andere laptop geprobeerd met een iets oudere Windows 10 versie, daarmee ook geen verbinding te maken.
Echter, het werkt wel als:
- Ik met mijn iPhone verbind via 4G
- Ik met mijn iPhone verbind via WiFi
- Ik met mijn laptop verbind met de hotspot van mijn iPhone en dan met de VPN verbind op die laptop
Vooral die laatste vind ik vreemd.
Met bovenstaande tests kan ik concluderen dat:
- De VPN server wel functioneert
- Mijn credentials kloppen
- De instellingen van het VPN profiel op mijn laptop in orde zijn (via hotspot werkt het dus wel)
Dan zou je bijna denken dat het aan mijn thuisnetwerk ligt. Maar dan kan ik niet verklaren waarom het op de iPhone wel werkt als die met WiFi verbonden is.
KPN (glasvezel lijn) geeft in ieder geval aan dat er niets veranderd is aan hun kant.
Al met al kom ik geen stap verder en hoop dat iemand hier nog suggesties heeft?
Extra info:
- AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule staat op 2
- Firewall staat uit
- Killer network service staat uit
[ Voor 9% gewijzigd door plofkip op 30-01-2019 11:41 ]