ATI Radeon HD6950 upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 13:33
ik heb heel lang mijn desktop niet gebruikt omdat ik game op de console, echter wil ik weer een beetje gaan gamen op de pc.
Denk aan games als World of warcraft, Battlefield, call of duty voor singeplayer etc. andere huidige shooters, survival horror games (denk outlast), resident evil games.

Ik ben ook echt al heel lang niet meer actief in de zelfbouw scene, ik heb ook echt niet de ontwikkeling dus bijgehouden van videokaarten dus ik kan niet meer direct zeggen dit zou een mooie upgrade zijn

Ik zoek een?
Leuke videokaart upgrade voor mijn huidige ATI HD6950, de kaart is al een paar jaar oud en ik zoek een leuke upgrade waarmee ik even voort kan, ik hoef echt niet alles op ultra high settings qua graphics te kunnen draaien

Wat is je budget?
Zit te denken aan tussen 100-200 euro, mag een tweedehands zijn via vraag en aanbod

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, ik heb altijd ATI kaarten gehad maar Nvidia is ook geen probleem

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD X6 T1055
8GB Ram
Alleen maar SSD's in systeem

Ik weet dat de CPU ook outdated is echter wil ik niet direct een nieuwe moederbord/cpu hoeven kopen.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Alle reacties

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je huidige videokaart is waarschijnlijk al te snel voor die CPU, upgraden lijkt mij niet heel zinvol. Als je een spel speelt, zit je dan op 100% CPU belasting?

edit: Voor 200e kom je een heel eind als je eens kijkt naar een socket 1150 platform in V&A (dan kun je je DDR3 geheugen hergebruiken, 100-150e), icm een wat recentere videokaart (~75-100e).

[ Voor 37% gewijzigd door wagenveld op 30-01-2019 11:38 ]

• Jeroenzer
Ik heb de kaart met verschillende games gedraaid, denk aan GTA5, World of warcraft, Battlefield 4, Outlast, Amnesia machine for pigs.

Kan niet zeggen dat ik last heb gehad met cpu belasting anders kan ik de games ook niet normaal spelen als die 100% CPU belasting heeft toch ?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Meten=weten :)

• Jeroenzer
Ik heb sinds gister weer toegang tot mijn steam account gekregen, wachtwoord vergeten en inlog, zolang is het dus geleden dat ik weer op de PC ben gaan gamen, wat een gedoe om dat te herstellen.

Maargoed, gister dus even de Tomb raider demo geinstalleerd en CPU was meteen 90-99 %.
Dus wat is aan te raden ? eerst maar mobo en cpu ?

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-01 16:19
Jeroenzer schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:07:
Ik heb sinds gister weer toegang tot mijn steam account gekregen, wachtwoord vergeten en inlog, zolang is het dus geleden dat ik weer op de PC ben gaan gamen, wat een gedoe om dat te herstellen.

Maargoed, gister dus even de Tomb raider demo geinstalleerd en CPU was meteen 90-99 %.
Dus wat is aan te raden ? eerst maar mobo en cpu ?
Wat is je gpu usage (eventueel ram?)? Het is namelijk erg handig om te weten, zodra je het weet kunnen we spreken van een bottleneck.
Pagina: 1