Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:22
Ik heb een MSI GTX 1080 kaart waar de fan van de koeler los gaat.

De kaart hangt in een big tower onderste boven. D.w.z. de fans wijzen naar beneden. Een van de fans is gestopt met draaien. De eerste keer kon ik de fan nog omhoog drukken waardoor hij ging draaien. Dat lukt nu niet meer. Hij blijft niet meer vastzitten.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en is dit nog wel te fixen, of moet ik er een nieuwe fan op gaan zetten?
(garantie moet ik nog checken, zou ook een optie kunnen zijn)

Inmiddels een filmpje gevonden van exact mijn probleem:
https://youtu.be/0-XY3ycXhq8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:04
Volgens mij hebben de meeste 1080 gtx kaarten 3 jaar garantie, wat waarschijnlijk je beste kans is. Als je eenmaal zelf aan de slag gaat met het vervangen van een fan ben je vrij zeker de garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Zit nog wel garantie op maar kan niet direct ermee naar MSI. Moet terug naar de verkoper maar dat is geen optie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:06
Akemi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:29:
Zit nog wel garantie op maar kan niet direct ermee naar MSI. Moet terug naar de verkoper maar dat is geen optie......
Want?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Akemi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:37:
Ik heb een MSI GTX 1080 kaart waar de fan van de koeler los gaat.

De kaart hangt in een big tower onderste boven. D.w.z. de fans wijzen naar beneden. Een van de fans is gestopt met draaien. De eerste keer kon ik de fan nog omhoog drukken waardoor hij ging draaien. Dat lukt nu niet meer. Hij blijft niet meer vastzitten.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en is dit nog wel te fixen, of moet ik er een nieuwe fan op gaan zetten?
(garantie moet ik nog checken, zou ook een optie kunnen zijn)

Inmiddels een filmpje gevonden van exact mijn probleem:
https://youtu.be/0-XY3ycXhq8
Ik heb nu precies hetzelfde met een gtx1070 ti

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-08 13:08

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik heb precies hetzelfde gehad met een Asus 290x, fan hield na 3 jaar op met draaien. Contact opgenomen met Asus die mij verwees naar de verkoper, in mijn geval Paradigit. Kaart werd teruggenomen en mocht voor het originele aankoopbedrag een andere videokaart uitzoeken. Dus na 3 jaar gratis upgrade van 290x naar GTX1070.

Wat garantie betreft zul je dus echt bij de verkopende partij moeten zijn, als dat geen mogelijkheid is zou je op Ali op zoek kunnen gaan naar een vergelijkbare fan. Vervangen is geen rocket science.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Van een tweaker gekocht.... dat wordt dus zelf fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Akemi schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:05:
[...]

Als die Tweaker het bonnetje nog heeft (wat best wel eens een email kan zijn geweest), dan kan je daar prima terug mee naar de winkel :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Akemi schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:05:
[...]

Zie eigenlijk ook niet het probleem. Tenzij de verkoper je echt niet wilt helpen. Maar vaak is het niet veel meer moeite dan op een paar knoppen rammen een leuk tekstje typen en klaar. Dus kan me haast niet voorstellen dat garantie geen oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:06
hoi1234 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:44:
[...]

Zie eigenlijk ook niet het probleem. Tenzij de verkoper je echt niet wilt helpen. Maar vaak is het niet veel meer moeite dan op een paar knoppen rammen een leuk tekstje typen en klaar. Dus kan me haast niet voorstellen dat garantie geen oplossing is.
Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat de RMA zonder enig probleem ging zonder bon. In de winkel duidelijk kunnen aan tonen dat mijn router de WAN poort echt kapot is. Dit getest en de winkel (MM in dit geval) deed niet eens moeilijk en ik mocht ter plekke gelijk een nieuwe uitzoeken zonder extra kosten.

Dus ik zou het zeker melden bij de winkel waar de tweaker hem gekocht zou hebben en anders direct bij de leverancier.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Inmiddels de bon gevonden. Hij had het nagezonden via e-mail na de koop. Retour aangevraagd bij de winkel.
Enig nadeel, ben mijn kaart weken kwijt. Op Aliexpress koop ik vervangende fans voor 11 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Akemi op 01-02-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
Kan je doen maar van Ali moet je ook enkele weken wachten. Kan je de fan vervangen zonder de volledige koeler te demonteren?
Wat doen je temperaturen nu in-game?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik heb hetzelfde met een MSI GTX1060. De ventilator is helemaal uit z'n lagers gelopen. Ook via een Tweaker gekocht. Het stomme was dat ik de bon een half jaar niet heb kunnen vinden en toen ik deze eindelijk weer vond was de garantie 1 maand voorbij :(

Op MSI kaarten zit volgens mij 24 maanden garantie. Dat staat in ieder geval op mijn bon.

Van oudere TWIN FROZR koelers kun je de fans los kopen en monteren. Ik ben ook al een poos op zoek naar vervangende exemplaren voor deze koeler

Mijn GTX460 van MSI heeft hetzelfde gehad, evenals mijn GTX560ti in een andere PC.

Niet zo best hoor die Twin FROZR koelers.

https://sale.aliexpress.c...116414114b47d93a1a9202791

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Akemi schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:14:
Inmiddels de bon gevonden. Hij had het nagezonden via e-mail na de koop. Retour aangevraagd bij de winkel.
Enig nadeel, ben mijn kaart weken kwijt. Op Aliexpress koop ik vervangende fans voor 11 euro.
Let er wel op dat men de herstelde kaart aan jou terug stuurt en niet aan de persoon in hun administratie.

En... waarom zou het zo lang duren? Weet je dat nu al?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

rdejongjr

Gnome

rickyy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:33:
Op MSI kaarten zit volgens mij 24 maanden garantie. Dat staat in ieder geval op mijn bon.
Toen ik nog retouren deed kon het bij mid/high-end kaarten van msi tot 3 jaar aangemeld worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:24
Akemi schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:14:
Het is Chinees nieuwjaar dus heel China ligt 2 weken plat!
Dus wachten moet je sowieso ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Ik heb een GTX1070 waarvan 1 fan ratelde, vervolgens fan eraf geschroefd en twee 120mm fans op het koelblok gezet met tie wraps. Aangesloten op een fanheader op het moederbord met een splitter en gaan met die banaan. Moet ik een keer garantie claimen om iets anders schroef ik de originele er weer op.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
_Dune_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:38:
[...]
Let er wel op dat men de herstelde kaart aan jou terug stuurt en niet aan de persoon in hun administratie.

En... waarom zou het zo lang duren? Weet je dat nu al?
Ja op mijn account is een RMA aangevraagd. Dat zou wel goed moeten gaan.
Dichtstbijzijnde service center van MSI zit in polen. Ervaringen van anderen gelezen en die zeggen rond de 6 weken.

Niet zo best hoor die Twin FROZR koelers.
Nee dat lees ik al meer helaas. De vraag is of het probleem na reparatie opgelost is en ik na 6 maanden niet weer hetzelfde probleem heb.
ramon89 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:09:
[...]

Het is Chinees nieuwjaar dus heel China ligt 2 weken plat!
Dus wachten moet je sowieso ;)
Ja maar als ik op mijn onderdelen moet wachten kan ik nog wat doen met de kaart. Als ik em op stuur zit ik tegen een leeg gat aan te kijken. :)
rdejongjr schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:03:
[...]
Toen ik nog retouren deed kon het bij mid/high-end kaarten van msi tot 3 jaar aangemeld worden....
Dat klopt er zit 3 jaar garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Heb ook even mijn winkel gebeld. Hij vertelde dat het alleen 3 jaar is als je binnen 2 weken na aankoop de kaart registreerd op de MSI website. Nou weet ik niet of dat het geval is geweest bij deze kaart. Kan ik dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Ik heb hetzelfde met een MSI GTX1060. Op MSI kaarten zit volgens mij 24 maanden garantie. Dat staat in ieder geval op mijn bon.

Van oudere TWIN FROZR koelers kun je de fans los kopen en monteren. Ik ben ook al een poos op zoek naar vervangende exemplaren voor deze koeler.
Volgens mij hebben de lagere modellen 2 jaar garantie en de topmodellen 3 jaar als je registreert.
Ik heb wel vervangers voor de fans gevonden:

https://nl.aliexpress.com...e3rcX4UB&isOrigTitle=true

https://nl.aliexpress.com...6bOlCltb&isOrigTitle=true
rickyy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:09:
Heb ook even mijn winkel gebeld. Hij vertelde dat het alleen 3 jaar is als je binnen 2 weken na aankoop de kaart registreerd op de MSI website. Nou weet ik niet of dat het geval is geweest bij deze kaart. Kan ik dat checken?
Je zou kunnen proberen de kaart nog een keer te registeren. Wellicht dat er dan iets van een melding wordt gegeven.

[ Voor 60% gewijzigd door Akemi op 04-02-2019 11:24 ]

• Akemi
Nog even een terugkoppeling. Kaart is inmiddels terug van reparatie. Fans zijn vervangen en werkt inmiddels weer naar behoren. Heeft iets meer dan 2 weken geduurd.

Netjes afgehandeld door de winkel. Die zelf geconstateerd hadden dat de kaart is overgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioslaaf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 10:43
@Akemi en @rickyy , kunnen jullie misschien wat foto's van dit probleem delen? Dit heb ik nog nooit eerder gezien/gehoord, dus ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
audioslaaf schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:07:
@Akemi en @rickyy , kunnen jullie misschien wat foto's van dit probleem delen? Dit heb ik nog nooit eerder gezien/gehoord, dus ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet!
Boven in de post staat een link naar een you tube filmpje waarin het probleem is te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ik heb de fans van Aliexpress gekocht. Echter, ik zat zo met het idee in mijn hoofd dat ik MSI twin frozr koeler had, dat ik net pas realiseerde dat ik de AERO uitvoering heb.

Bij deze verkoop ik de fans: V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 1060 FANS

Mocht iemand dit topic met dit probleem bezoeken: zolang de advertentie online is heb ik ze nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09
Verkoop doe je beter via de V&A, dit is niet de meest handige/gelezen plek voor verkoop/reclame ;)

Daarnaast.. Als je geen bon hebt voor garantie.. Vaak worden componenten online verkocht. Dit levert over het algemeen een bank-overschrijving op. Deze overschrijving kan ook dienen als aankoop-bewijs en geeft gelijk de datum van aankoop.

[ Voor 58% gewijzigd door lotje1 op 10-04-2019 22:33 ]

Pagina: 1