mijn telefoon staat ingesteld op automtisch tijd (network time) die tijd verschilt 25 seconden van de utc tijd, waarom dat verschil? ik neem aan dat de internet provider de tijd doorgeeft dat is Telfort/KPN, als die UTC doorgeven dan zou er toch geen verschil in moeten zitten.
Vraag
Beste antwoord (via robgru op 30-01-2019 10:42)
@robgru dat zou dan inderdaad niet moeten kunnen, maar wellicht staat de tijd bij KPN/Telfort niet goed. o.i.d.
Maar ik kan nu eigenlijk niet zien wat je zelf al gevonden, uitgezocht en geprobeerd hebt. Kun je dat toevoegen aan de openingspost?
Maar ik kan nu eigenlijk niet zien wat je zelf al gevonden, uitgezocht en geprobeerd hebt. Kun je dat toevoegen aan de openingspost?
Alle reacties
@robgru dat zou dan inderdaad niet moeten kunnen, maar wellicht staat de tijd bij KPN/Telfort niet goed. o.i.d.
het gekke is ik heb nu weer gekeken en nu is het weer correct, je hebt gelijk denk ik er zat iets niet goed bij KPN, ik denk dat het "probleem" is opgelost dank
kreeg volgend antwoord van een kennis via mail
vaak worden grote sprongen in de tijd (en dat is 25 sec.) niet
overgenomen van een ntp server. Probeer eens je "automatic date % time"
uit te zetten, en daarna weer aan. Dat laatste zou een initialisatie
kunnen forceren zodat het wel goed komt. ntp heeft een nauwkeurigheid
van ongeveer 1 ms dus moet genoeg zijn.
ik had die knop al een keer uit en aan gezet... .... waardoor hij nu weer gelijk loopt
vaak worden grote sprongen in de tijd (en dat is 25 sec.) niet
overgenomen van een ntp server. Probeer eens je "automatic date % time"
uit te zetten, en daarna weer aan. Dat laatste zou een initialisatie
kunnen forceren zodat het wel goed komt. ntp heeft een nauwkeurigheid
van ongeveer 1 ms dus moet genoeg zijn.
ik had die knop al een keer uit en aan gezet... .... waardoor hij nu weer gelijk loopt
het verschil is nu weer zichtbaar dit is een oplossing maar werkt alleen als rooted, ik wil mijn telefoon nu nog niet rooten pas na de garantie periode (is net nieuw)
https://android.gadgethac...tly-synced-clock-0170500/
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.
https://android.gadgethac...tly-synced-clock-0170500/
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.
[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 30-01-2019 11:38 ]
Misschien moet je thuis "even" een PTPv2 netwerk uitrollen of een White Rabbit netwerk.
Dan loopt alles tot op de nano seconden gelijk.
Dan loopt alles tot op de nano seconden gelijk.
Pagina: 1