Toon posts:

MSIK7T266Pro troubles, overweging andere mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn MSIK7T 266 Pro nu ongeveer 6 week, en diegene die mijn andere topics hierover eventueel gelezen hebben weten dat ik er nog niet echt tevreden mee ben.

Mijn huidige WinME install draait nu ongeveer 2 weken, maar het gaat al weer helemaal mis, systeem blijft constant hangen zodra ik wat meer applicaties open heb. Na bijvoorbeeld Urban Terror gespeelt te hebben heeft ie er helemaal geen zin meer in.

En ik heb er ook geen zin meer in! :( Ik loop nu al 6 week te kloten met drivers, biossettings alles wat ik maar kan verzinnen. Ook heb ik zowat alle opstart shit uitstaan onder msconfig, maar niks helpt het blijft onstabiel. Ik heb werkelijk alle via 4 in 1 drivers en detonators geprobeerd, ALLES wat er is. Ik heb werkelijk alle site die hier iets nuttigs over te zeggen hebben wel bekeken (lees: MSIHardware, ViaHardware en verschillende AMD sites. En uiteraard THG en Anandtech).

Volgens Perfect Systems is er niks mis met mijn mobo maar ik weet zeker dat er wel iets mis is.

Bijvoorbeeld, als ik mijn SBLive erin plug doet niets het meer, windows hangt na een kwartier, muis hangt om de minuut 1 of 2 seconden. Nog vager is wanneer ik die SbLive erin heb wil de computer niet opstarten met WinME bootdisk en met de optie cdrom ondersteuning, zodra ie klaar is met scannen van de PCI bus en dan verder gaat met de ASPI ofzo blijft ie hangen.

Mijn nieuwe 3Com kaart gaat ook niet werken, de bootfunctie roept ie niet aan, dit werkt overigens prima op mijn P3500 met Abit BX6 2.0

Verder vindt ik het gewoon slecht dat de RAM prestaties niet zonder extra input de volledige performance geeft, ik moet eerst met WPCRSET de registers goed zetten. Je hebt de neiging om te denken dat het wel goed is omdat je hoopt dat de boel nu eindelijk eens gaat werken niet dus :(

Nu zoek ik een vervangen mobo, ik heb al voldoende reviews gelezen van DDR mobo's behalve de nieuwe KG7, ja eentje ofzo.

Probleem is, er bestaat geen andere mobo die aan mijn eisen voldoet:

AMD 760 chipset en een Promise Raid controller. Alle overige borden zijn uitgerust met die Hightpoint. Waar ik niet zulke goede verhalen over heb gehoord.

Ik krijg hopelijk volgende week ofzo me geld terug van die doorgefikte processor van mij dan heb ik geld voor een andere mobo. Uiteraard probeer ik wel het geld terug te krijgen van mijn MSI mobo.

Maargoed ik wil van jullie weten wat jullie ervaringen zijn met die Highpoint raid controller. En het liefst iemand die er ook twee GXP60 schijven aan heeft hangen in een RAID0 condig.

En ander alternatief is die Epox, verder zou ik niets weten.

Thx

Verwijderd

Heb je de patch ook gedownload voor de sblive?

En de pci latency patch?

Misschien dat je de site wel kent het is www.viahardware.com

Ik heb zelf de msi k7t turbo en het werkt perfect.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
dit is nou de reden waar mijn computer onderdelen leverancier mij voor waarschuwde en mij een k7t turbo verkocht, toch aardig van hem.

ik heb begrepen van verschillende mensen dat Highpoint niet de makkelijkste is en dat als je van een promise raid 0 config afkomt dat nogwel eens kan leiden tot niet werkende raid 0 configs

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de patch ook gedownload voor de sblive? En de pci latency patch?
Ja en ja, uiteindelijk een nieuwe kaart gekocht zie sig.
Misschien dat je de site wel kent het is viaardware.com
* Mannekino schreef het volgende: Ik heb werkelijk alle site die hier iets nuttigs over te zeggen hebben wel bekeken (lees: MSIHardware, ViaHardware en verschillende AMD sites. En uiteraard THG en Anandtech).
dit is nou de reden waar mijn computer onderdelen leverancier mij voor waarschuwde en mij een k7t turbo verkocht, toch aardig van hem.
Ik moet wel een DDR mobo hebben.
ik heb begrepen van verschillende mensen dat Highpoint niet de makkelijkste is en dat als je van een promise raid 0 config afkomt dat nogwel eens kan leiden tot niet werkende raid 0 configs
Geen probleem ik brand al me dat wel op cd, of ik zet het over via netwerk, punt waar ik me echt niet over druk kan maken. Als ik maar goed mobo heb.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Heb hetzelfde mobo met 2x256 pqi ddr, sbliveplayer, tb1333, adatec 19160 scsi, msi geforce 3, 3com 905b, ide zipdisk, plex 8/4/32, ultraplex 40. Loopt goed, enige nadeel is dat je de irq's niet per pci slot/kanaal kunt instellen daardoor zitten bijna alle kaarten op hetzelfde irq. Ben voor de rest wel tevreden.

Draai overigens win2k.

Do as I say, don't do as I do.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Gigabyte 7DXR 8-)

Verwijderd

ehhh....volgens mij heb je het verkeerd, er zit geen Promise op de KG7 maar een highpoint.

"The KG7-RAID makes use of the Highpoint RAID/ATA100 controller...."

Ik zit ook op de KG7 te wachten en heb al besloten om hem maar meteen te kopen wanneer hij er EINDELIJK is. Ik vind het alleen wel jammer dat er een highpoint ipv een promise op zit.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op maandag 23 juli 2001 21:55 schreef Bart-01 het volgende:
Loopt goed, enige nadeel is dat je de irq's niet per pci slot/kanaal kunt instellen daardoor zitten bijna alle kaarten op hetzelfde irq. Ben voor de rest wel tevreden.

Draai overigens win2k.
Dat is normaal voor w2k. Het heet ACPI. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ha een lotgenoot. Ik heb een beetje dezelfde problemen. Ik heb vorige week zo'n msi k7t266pro mer raid gekocht samen met een tb 1,2 en 128 MB ddr. Na een windows insatllatie was de TB al doorgebrand op normale snelheid en bij een temp van ongeveer 45 graden. Mijn leverancier comptechworld wil hem niet eens opsturen, omdat een stukje van de core is afgeproken bij het verwijderen van de koeler, en er uiteraard brandvlkejes zijn. Maar goed nu een nieuwe TB 1,2 en alles heel voorzichtig in elkaar gezet, en weer bij de windows 98 se installatie geeft mijn asus v6800 geforce ddr er de brui aan. Nu even tijdelijk een 4 mb pci vga kaartje en alles op default in het bios en met een vulcano II koeler en een 120mm sunon draait alles idle op 42 en stressed op 46 graden. Bij enig overklokken waarbij de temp richting de 50 graden gaat vliegt alles vast zoals jij beschrijft, dus ik denk een koeling probleem. Wat mij echter is opgevallen, dat wanneer ik een hot reset moet doen de 4 leds rood gaan branden op het bord en ik de pc alleen nog kan uitzetten bij de voeding, het bios met de jumper resetten en dan pas weer opnieuw kan booten. Of alles met elkaar samenhangt weet ik niet, maar volgende keer ga ik toch maar weer voor het A merk Asus, waar ik nog nooit wat mee heb gehad.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 22:19 schreef Xanadu01 het volgende:
ehhh....volgens mij heb je het verkeerd, er zit geen Promise op de KG7 maar een highpoint.

"The KG7-RAID makes use of the Highpoint RAID/ATA100 controller...."
Als dit aan mij geadresseerd is, moet je even beter lezen, ik zoek een mobo met Promise controller en AMD chipset. Ik zei niet dat de KG7 een promise had.

Anders had ik hm al wel gekocht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 23:47 schreef marco899 het volgende:
Bij enig overklokken waarbij de temp richting de 50 graden gaat vliegt alles vast zoals jij beschrijft, dus ik denk een koeling probleem
Mijn AMD proc was een productie fout, door AMD zelf onderzocht.

Ik heb 3 sunon fans @ 220 Volt in me kast samen goed voor bijna 300 CFM + WBK38 + Koeling van me voeding.

Een temperatuur probleem is niet bij mij het geval.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:12
Hoewel ik er nog niemand over gehoord heb en ik daar geen verstand van heb :(, verbaast het mij dat nog niemand is begonnen over incompatible geheugen.
Kan het me ook haast niet voorstellen gezien het feit dat alles wat erop zit van toppie-kwaliteit is :9.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 01:47 schreef Aziona het volgende:
Hoewel ik er nog niemand over gehoord heb en ik daar geen verstand van heb :(, verbaast het mij dat nog niemand is begonnen over incompatible geheugen.
Kan het me ook haast niet voorstellen gezien het feit dat alles wat erop zit van toppie-kwaliteit is :9.
Nee precies, alles is A-merk, Corsair geheugen, komt overal als een van de beste uit de testen. Verder op geen enkel stukje hardware bezuinigd.

Ik wordt er gewoon zat van, windows loopt constant vast. Kan morgen denk ik wel weer een clean install gaan doen ofzo. Pfff kan ik hier echt moe van worden. Ik ga eerst maar er vragen aan Perfect Systems, (Als ze terug zijn van vakantie :( ) Of ik de mogelijkheid heb om mijn geld terug te krijgen van het moederbord. Of dat zij hem anders willen omruilen voor een KG7 met bijbetaling.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog mensen met ervaring met die highpoint raid controller?

Verwijderd

Ach altijd jammer om te zien dat er nog mensen worden genaaid met 't foute bord.
Beide MSI k7t 266 pro waar hier over gepraat wordt, zijn van de eerste foute levering van mobo's. DWZ jullie hebben op postitie R127 een resistor zitten (vlak naast de southbridge richting bios-chip). MSI weet dat deze borden niet goed zijn, maar weigert ze terug te nemen, er is inderdaad maar 1 oplossing: de vuilnisbak!!!

Overigens zijn de nieuwe borden wel goed en snel (volgens ZDnet, Hardwareinfo, Chiponline).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 13:02 schreef dds het volgende:
Ach altijd jammer om te zien dat er nog mensen worden genaaid met 't foute bord.
Beide MSI k7t 266 pro waar hier over gepraat wordt, zijn van de eerste foute levering van mobo's. DWZ jullie hebben op postitie R127 een resistor zitten (vlak naast de southbridge richting bios-chip). MSI weet dat deze borden niet goed zijn, maar weigert ze terug te nemen, er is inderdaad maar 1 oplossing: de vuilnisbak!!!

Overigens zijn de nieuwe borden wel goed en snel (volgens ZDnet, Hardwareinfo, Chiponline).
Ik heb een nieuwe mobo, ik heb hm nog maar 5 week. Maar ik ga het ff controleren, tussen de southbridge en bios.

<edit>
Ik gekeken:

R126 met een weerstand ertussen.
R127 alleen met twee zilveren soldeer bolletjes, niets ertussen.

Dus heb ik volgens mij wel een goede versie.
</edit>

Ben overigens nou Win2K aan het instaleren, kijken of dat iets stabieler loopt, maar dat is natuurlijk geen oplossing, gewoon ontwijken van het probleem.

Ik wil dus alleen even weten, of ik de KG7 moet laten staan omdat die Highpoint mogelijk niet goed is.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 01:35 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Als dit aan mij geadresseerd is, moet je even beter lezen, ik zoek een mobo met Promise controller en AMD chipset. Ik zei niet dat de KG7 een promise had.

Anders had ik hm al wel gekocht ;)
Ow, zoals het daar staat zou ik toch durven zweren dat je denkt dat de KG7 een promise heeft....maar nevermind. Als je hem zou willen hebben had je hem toch niet kunnen kopen want hij ligt nog niet in de winkel :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 20:00 schreef Xanadu01 het volgende:

[..]

want hij ligt nog niet in de winkel :P
http://www.tweakers.net/pricewatch/19156

Of bedoel je nu dat ik die KG7 had willen kopen toen ik mijn MSI K7T266 Pro had gekocht want dat kon natuurlijk niet.

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Gelukkig heb ik ook het goede moederbord zonder de resistor op r127.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 22:45 schreef marco899 het volgende:
Gelukkig heb ik ook het goede moederbord zonder de resistor op r127.
Ik heb ook geen resistor op R127.'

Maar goed om weer ontopic te komen.

Ik heb vandaag maar weer een dag er voor uit getrokken.

Ik heb alles opnieuwe ingedeeld allemaal nieuwe partities gemaakt. Nu heb ik Dual boot met Win2K en Me.

Maar ik heb net ff Urban Terror geinstalleerd, maar weer nisk hoor. Kut computer loopt constant vast. Is traag. Ik kan me hier zo aan ergeren.

Ik gebruik alleen maar officiele drivers en bios versies.

Bios versie is nou de 1.4
Via 4 in 1 4.32 zonder INF drivers, dan doet helemaal niets het meer.
Detonator 12.41 WHQL
Bijgeleverde promise driver voor me raid.
DirectX 8.0a

Zelfde voor Win2K

Ik weet het nou ook niet meer hoor, ik heb het bord al eens teruggestuurd naar Perfect Systems volgens hun doet alles het prima, maar daar geloof ik niet in, ik bedoel als ze even een SBLive erin hadden gedaan konden ze zo zien of ze dezelfde problemen hadden.

Maargoed, ik denk dat ik die Highpoint controller maar voor lief moet nemen, anders koop ik wel de KG7 zonder Raid en een losse Promise Fasttrack ;( .... Via zuigt echt, ik snap ook niet waarom Abit er nog voor gekozen heeft om der Southbridge van Via te nemen, waarom niet de volledige chipset. Zeker weer business deals die dat belemmeren.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Wordt ook een beetje ziek van dat mobo. En goede service dat ze hebben.
Ligt aan voeding. Zo nee, ga maar terug. Ben al terug naar winkel geweest. En toen op weg naar winkel ook nog onder uit gegaan met motor. :( (ps ik zat achter op :))
Lekker duur grapje.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is denk ik wel ok.. ik heb een Lite-On 300 PSU.

Kijk he tis natuurlijk verrot dat dit mobo niet goed functioneerd. Maar dat is niet mijn grootste zorg.

Ik wil gewoon zeker dat ik niet weer een miskoop bega!

Ik wil gewoon een goed mobo hebben, en niet het zelfde gedoe als nou, zijn we ong 5 week verder, en dan nog niet tevreden. Je wilt niet eens weten hoeveel Windows installs ik la meegemaakt met deze pc. Komt aardig in de van 50 denk ik.<edit niet overdrijven, maar 30 zit je wel goed.>

* Mannekino wil een review zien waar de Epox en Abit eens flink door de bagger heen gehaald worden. En dan kijken welke van de twee toppers nou de echte topper is.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Zelf heb ik al met wat van deze mob's mogen stoeien met of zonder raid. Allemaal met de resistor op de juiste plek. Toen ben ik erachter gekomen dat er onderling nog verschillende versies waren. Ik bedoel hiermee dat bijvoorbeeld het ene raid mobo perfect over te klokken was en dat het andere moeilijk ging lopen doen. Daarnaast had ik als eerste er een zonder Raid werkte super. Terwijl de persoon aan wie ik het later verkocht constant problemen had softwarematig rebooten en dat het systeem ook bleef hangen nadat hij in de bios was geweest. Dat er verschillende borden zijn is ook bevestigd door iemand van een computerzaak. Het feit dat bijvoorbeeld de computer traag opstart heeft volgens mij te maken met het feit dat het bord problemen heeft met het toewijzen van irq's. Bij mij draait nu alles goed maar zodra ik mijn netwerkkaart installeer of een usb poort enable gaat hij lopen kloten met irq's. Heb ik meestal geen ide controllers meer, geen cd-rom en brander dus. Moet nog even kijken hoe dat op te lossen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op maandag 23 juli 2001 20:19 schreef Mannekino het volgende:
Ik heb mijn MSIK7T 266 Pro nu ongeveer 6 van mij dan heb ik geld.......... voor een andere mobo. Uiteraard probeer ik wel het geld twee GXP60 schijven aan heeft hangen in een RAID0 condig......................

En ander alternatief is die Epox, verder zou ik niets we..............ten.

blabla
temp's to high OC'ed mijn bak crashte ook continu op bep. drijvers toen ge format en op defualt speed win+ drivers erop en toen weer OCed

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 00:47 schreef Daacuso het volgende:
de resistor op de juiste plek.
Bij mij ook
het ene raid mobo perfect over te klokken was en dat het andere moeilijk ging lopen doen.
Van mij loopt moeilijk te doen.
problemen had softwarematig rebooten en dat het systeem ook bleef hangen nadat hij in de bios was geweest.
Ik heb precies hetzelfde.
Het feit dat bijvoorbeeld de computer traag opstart heeft volgens mij te maken met het feit dat het bord problemen heeft met het toewijzen van irq's. Bij mij draait nu alles goed maar zodra ik mijn netwerkkaart installeer of een usb poort enable gaat hij lopen kloten met irq's
Ik hier versteld van, ik heb precies hetzelfde. Irq worden raar toegewezen met netwerkkaart erin 3Com. Gaat rare IRQ sharen. Gooit AGP van 11 af.

Dit heb ik gedeeltelijk weten op te lossen met een 'tweaked' bios van MSIHardware.com waarbij IRQ toewijzing aan de eerste 4 pci sloten enabled is, maar nog gaat het niet helemaal lekker.

Ik ga deze posten gewoon doormailen naar Perfect Systems, en hun verzoeken mij een andere exemplaar te leveren, zodat ik mijn veronderstelling kan testen.

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
hmmm een vriend heeft ook problemen met dit bord zijn cpu wil maar niet op 133 (266) lopen
zelfde bord enzo
ram crucial ddr 2400
en zelfs op 100 issie nog aardig onstabiel
of zou dit aan de vid card liggen (asus v8200 deluxe )
de voeding is gewoon een 300 (merk niks mee aan de hand )
nu looptie dus op 1050 Mhz en nog niet echt stabiel

iemand ideen of tips?

ook gekocht bij perfect systems trouwens

Verwijderd

Topicstarter
Nou lijkt erop dat perfect systems niet helemaal goede revisies levert.

Die FSB probs kunnen misschien gefixed worden door de 1.4 Bios heb je die al geprobeerd?

• happy3736
ja 1.4 bios zit erop

cooler is een chrome mini orb
temp wordt niet hoger dan 55 graden (volgens bios)
de cpu is zeker een amd 1,4 Ghz
maar wil niet op 133 draaien (266 )
dan start hij gewoon niet
of hij start en loopt bijna gelijk vast

zou dit mischien aan de video kaarten liggen
de starten van de topic heeft haast dezelfde

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de starter van dit topic
maar ik heb dezelfde vid kaart en geen problemen met de 133 FSB setting.

Lijkt op een hardmatig probleem, ik zou het zo ook niet weten, zeggen die D-Ledjes nog iets?

Ik zal ook nog ff mijn vraag herhalen.

Zou ik de KG7 moeten later staan vanwege de Highpoint raid controller?

Ik moet raid hebben en ik heb geen zin om 250 piek extra op tafel te leggen voor de Fasttrack

• happy3736
kan je mischien online gaan op ICQ

nee de LEDS zeggen niks

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 24 juli 2001 11:06 schreef Mannekino het volgende:
Zijn er nog mensen met ervaring met die highpoint raid controller?
Mja.. ikke.. en ik :r op dat ding :(

Maar heb wel wat onderzoek gedaan en ik weet wat bij mij de oorzaak is...

Ik heb er nu 2 schijven op aangesloten in RAID0, deze staan ingesteld als master en slave op de 1e IDE poort... zodra ik die 2e IDE poort gebruik is windows instabiel...

De oorzaak/oplossing: een IRQ conflict met PCI slot nr. 5... als je dat slot niet gebruikt werkt het namelijk wel goed.. (afgezien van de matige prestaties)

En het erge... Highpoint weet van dit probleem af, ze erkennen het ook... en ze doen er gewoon NIETS aan... :(

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 01:41 schreef Mannekino het volgende:
Ik ben de starter van dit topic
maar ik heb dezelfde vid kaart en geen problemen met de 133 FSB setting.

Lijkt op een hardmatig probleem, ik zou het zo ook niet weten, zeggen die D-Ledjes nog iets?

Ik zal ook nog ff mijn vraag herhalen.

Zou ik de KG7 moeten later staan vanwege de Highpoint raid controller?

Ik moet raid hebben en ik heb geen zin om 250 piek extra op tafel te leggen voor de Fasttrack
Heb persoonlijk een spuughekel aan highpoint: Twee highpoint's van klanten hebben er bij ons eens de brui aan gegeven, en daar wordt je niet blij van :(

Zweer zelf bij promise (wat betreft cheapo RAID)...Twee controllers zelf gehad, sindsdien het merk wat we voeren...

Mijn tip: Laat de KT266 eerst nog ff volwassen worden, of sla hem helemaal over :)
Ga voor bijv. een Asus A7M266 + losse promise RAID (of soldeer een Promise ATA100 controller om naar RAID :P)...

Weet het...veel duurder, maar bespaart je gok ik een hoop ergernis...

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 01:17 schreef happy3736 het volgende:
ja 1.4 bios zit erop

cooler is een chrome mini orb
temp wordt niet hoger dan 55 graden (volgens bios)
de cpu is zeker een amd 1,4 Ghz
maar wil niet op 133 draaien (266 )
dan start hij gewoon niet
of hij start en loopt bijna gelijk vast

zou dit mischien aan de video kaarten liggen
de starten van de topic heeft haast dezelfde
Weet je heel zeker dat het geen warmteprobleem is? Een chrome mini Orb is nu niet echt een koeler voor een AMD1400 :?

Als ie 55 graden in de BIOS wordt op 1050Mhz, dan kan ie best tot de 65 komen op 1400 (we hebben het dan over idle :))...
Dus dat zou kunnen betekenen dat zodra die iets moet doen, hij boven de 70 schiet, en dat is meestal BAK :(

• happy3736
Op woensdag 25 juli 2001 02:02 schreef werty het volgende:

[..]

Weet je heel zeker dat het geen warmteprobleem is? Een chrome mini Orb is nu niet echt een koeler voor een AMD1400 :?

Als ie 55 graden in de BIOS wordt op 1050Mhz, dan kan ie best tot de 65 komen op 1400 (we hebben het dan over idle :))...
Dus dat zou kunnen betekenen dat zodra die iets moet doen, hij boven de 70 schiet, en dat is meestal BAK :(
maar dan zou ie toch ook wel op de 110 bus kunnen lopen?
de temp valt nog wel mee die is nu zo'n 45 a 50 idle op 1050
maar op 1400 boot ie soms kom net bij de bios
en loopt vast

• happy3736
ik weet niet of het zo'n verkeerde build is van dat MSI bord kan namelijk nu niet kijken
vriend woont 6 km verderop en slaapt denk ik nu ook al
maar als je een verkeerde build hebt
wat zijn dan synthomen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 01:42 schreef happy3736 het volgende:
kan je mischien online gaan op ICQ

nee de LEDS zeggen niks
Ik heb net me Windows en alles opnieuw geinstalleerd. ICQ nog niet enzo, maar ik ga eerst ff slapen. ;) Aangezien in een rare aandoening heb, ik kan niet uitslapen, morgen tussen 9 en half tien ben ik weer wakker. :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:34

ken

Mijn vorige bord was een asus a7v133 met promise raid icm met 2, 30 gig HD (raid 0)
Draaide zonder problemen

Nu ben ik dus ook overgestapt naar DDR en heb nu dus een epox 8k7a+ moederbord met highpoint controller

Was ook bang dat het een bagger raid controller is, maar ik heb er geen problemen mee.
De prestaties zijn er zelfs nog beter op geworden :), dus ik denk niet dat die dingen zo slecht zijn zoals sommige dat beweren.

Wel kon de highointcontroller mijn HD niet meer zien :( en moest ik opnieuw een Raid 0 instelling maken zadat alles op mijn HD verloren was :(

Gelukkig kon ik nog een backup maken :), dus ik denk dat ze niet combatble zijn :?

Nu ben er er erg happy mee en absoluut geen spijt van gehad

Hopelijk heb je hier wat aan.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:34

ken

Ik heb dus 2, 30 gig IBM HD

Allebij master

1 op 1ste IDE poort en 1 op 2de IDE poort

Verder nog 2 pci slots in gebruik (op PCI slot 2 en 4)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Hoi Mannekino

Heb ergens gelezen dat die problemen veroorzaakt worden door een hotspot achterop het mobo.
Die stabiliteits problemen kan je verhelpen door een fan op de ahterkant van je mobo te richten ter hoogte van de cpu.
Maak desnoods een gat in de grondplaat.

Greetz Newbie.

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
ga weg man,

waar heb je dat gelezen

(ik ben trouwens die vriend van happy) :)

hap, je was vergeten te zeggen dat de vcore schommelt, tis maar een beetje, maar het schommelt wel..

en ik heb 6 (6 ja) casefans, dus warmte is niet het eerste waar ik denk dat het aan ligt...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op maandag 23 juli 2001 20:19 schreef Mannekino het volgende:
Verder vindt ik het gewoon slecht dat de RAM prestaties niet zonder extra input de volledige performance geeft, ik moet eerst met WPCRSET de registers goed zetten. Je hebt de neiging om te denken dat het wel goed is omdat je hoopt dat de boel nu eindelijk eens gaat werken niet dus :(
misschien moet je dat eens ongedaan maken? gewoon ffe niewste bios installen en defaults laden. het geheugen niet zo snel laten lopen...

hij is best stabiel te krijgen, kost alleen wat moeite

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 08:57 schreef weareborg het volgende:

[..]

misschien moet je dat eens ongedaan maken? gewoon ffe niewste bios installen en defaults laden. het geheugen niet zo snel laten lopen...

hij is best stabiel te krijgen, kost alleen wat moeite
Allemaal al geprobeerd, die register setting heb ik ook hele tijd niet geactiveerd gehad, maar dat mocht ook niet helpen. Ik ben al 5 week bezig, dus enige moeite heb ik er wel ingestopt.

Ik zit er toch flink over na te denken om die KG7 met raid te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
*Kick*

Ik zoek nog een beetje meer mensen met ervaring met de highpoint 370 raid.

Verwijderd

Na wat gedoe is het een perfect bord. Snel, stabiel en van alle gemakken voorzien. Net zo als de Abit KT7 is hij niet 100% bugfree out of the box maar elke goede tweaker lost dat zo op.

Punt 1: Zorg voor een nieuwe revisie, zo niet dan soldeer je de weerstand om. Bij alle grote Nederlandse groothandels zijn sinds een maand al geen oude revisies meer te vinden dus dat moet lukken.

Punt 2: Goed ddr geheugen kopen samen met een goede koeler voor je AMD kachel

Punt 3: Bios 1.4 erin flashen. Voor de mensen met raid, meteen de niet officiele MSI bios met de full version raid bios flashen. Is bij msihardware te vinden.

Punt 4: Bios goed instellen en meteen high performance settings laden.

Punt 5: Via 4in1 4.32 downloaden, helpt echt voor een goede 3Dmark en dito stabiliteit.

Punt 6: Aan het werk...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 19:23 schreef Simmetje het volgende:
Na wat gedoe is het een perfect bord. Snel, stabiel en van alle gemakken voorzien. Net zo als de Abit KT7 is hij niet 100% bugfree out of the box maar elke goede tweaker lost dat zo op.

Punt 1: Zorg voor een nieuwe revisie, zo niet dan soldeer je de weerstand om. Bij alle grote Nederlandse groothandels zijn sinds een maand al geen oude revisies meer te vinden dus dat moet lukken.

Punt 2: Goed ddr geheugen kopen samen met een goede koeler voor je AMD kachel

Punt 3: Bios 1.4 erin flashen. Voor de mensen met raid, meteen de niet officiele MSI bios met de full version raid bios flashen. Is bij msihardware te vinden.

Punt 4: Bios goed instellen en meteen high performance settings laden.

Punt 5: Via 4in1 4.32 downloaden, helpt echt voor een goede 3Dmark en dito stabiliteit.

Punt 6: Aan het werk...
Alles gedaan wat jij zegt behalve het punt waar je zegt dat ik met de soldeer bout in me mobo moet raggen ;)

BTW, ik heb een van de laatste revisies, die is ok.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb perfect systems gebeld.

Na allemaal problemen is het toch nog redelijk goed gekomen, ik heb het geld teruggekregen van mij doorgefikt processor.

En ook heb ik gevraagd of ik mijn mobo kon ruilen op een andere.

Nu zou ik graag jullie advies willen.

Ik heb wel een mobo met raid nodig, geen zin op nog weer es 250 piek neer te leggen voor een Promise controller.

En het moet een amd chipset zijn, No more KT266 for me

Nu zijn mijn opties ongeveer dit.

Abit KG7 (raid)
En de Epox 8K7A+

Ik heb van bijde al een aantal reviews gelezen maar ik heb mijn keuze nog niet kunnen maken.

Graag wil ik weten wat jullie zouden doen + argumenten.

Ik wil een zo stabiel mogelijk systeem.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 23:16 schreef Mannekino het volgende:

Ik gebruik alleen maar officiele drivers en bios versies.

Bios versie is nou de 1.4
Via 4 in 1 4.32 zonder INF drivers, dan doet helemaal niets het meer.
Detonator 12.41 WHQL
Bijgeleverde promise driver voor me raid.
DirectX 8.0a

:( Volgens mij gooit DirectX 8.0a roet in je eten. Ik heb ook zo'n moederbord, multiboot, propvol nieuwste bios en drivers en zo, maar nooit problemen. Toen ik een keer directx8 installeerde ging 'ie hangen.

Gelukkig had ik van een kale winME en kale win2k een image gemaakt. Kon ik zo weer verder :)

• Albinoraptor
Op dinsdag 07 augustus 2001 18:05 schreef Mannekino het volgende:
BLABLABLABLABLA

Nu zijn mijn opties ongeveer dit.

Abit KG7 (raid)
En de Epox 8K7A+
Ik kan mijn KT266 ook ruilen en ik ga voor de Abit. Mijn vorige moederbord was ook een Abit en ik was daar zeer tevreden over. Over de Epox kan ik niets zggen. Wel gehoord dat het ook een goed mobo is.

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:22

porn*

...take on the world!

Misschien hebben jullie dit al wel gedaan, maar hebben jullie eraan gedacht om de PC even te draaien zonder kaarten? Dus alleen AGP kaart? Vervolgens even standaard BIOS settings loaden en vervolgens IO voltage en core voltage 0.1v omhoog gooien, voor de zekerheid. Zet zeker even de Fast write support af, geeft vaak problemen. Eventueel AGP driving aanpassen?

Mijn Abit gaf ook problemen (geen 266, kt133a maar toch...) en ik was bijna in staat een ander te kopen, maar na een mailtje en telefoontje naar Abit heb ik mijn PC stabiel en snel gekregen.

Bnet pindle#2913

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Nog even mijn reaktie: Na 3 weken knoeien aan dit bord met een hoop gevloek en getier, moet ik bekennen dat het toch een fijn bordje is. Ik had ook problemen zoals eerder gemeld, maar met een zwaardere voeding een hele goede koeling en niet te veel willen, krijg je toch een perfect stabiel systeem.
Wat betreft de koeling: ik heb met drie verschillende TB gemerkt dat je de cpu stressed niet boven de 52 graden moet laten komen, anders krijg je problemen. Mijn systeem draait nu met 384MB van samsung (cas 2,5) op 11x133, terwijl het een TB 1,2 200fsb is. Met een goede 300 Watt had ik standaard al problemen, en zodra ik de fsb is verhoog, dan word het bord ook instabiel. Het systeem wil zelf booten op 12x133 maar dan loopt de temperatuur boven die 52 graden. Dit alles zonder voltage mod en met een Vcore van 1,75.

• Albinoraptor
Het is een relaxt bordjes ALS je geen USB gebruikt.
Maar aangezien ik dat echt nodig heb en met FSB wil kloten niet zo'n fijn mobo.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 17:43 schreef Albinoraptor het volgende:
Het is een relaxt bordjes ALS je geen USB gebruikt.
Maar aangezien ik dat echt nodig heb en met FSB wil kloten niet zo'n fijn mobo.
Klopt, Als ik mijn FSB op 135 zet werkt mijn USB muis niet eens meer, en als ik zo'n logitec usb->ps/2 geval gebruik gaat mn muis vaag doen....
verder is het wel n goed mobotje

Verwijderd

40º met waterkoeling. ?
litle hot aint it ....
bij mij issie 40º met luchtkoeling ?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kun je nog een oud topic van mij omhoog kicken :)
Pagina: 1