Halverwege dit jaar wordt onze woning nieuwbouwwoning opgeleverd. Er liggen standaard 3 panelen op, maar gezien ik liever zoveel mogelijk energie zelf wil opbrengen heb ik een offerte opgevraagd bij een bedrijf. Kwaliteit is vind ik belangrijk, mijn mening hierin is vaak, als je het doet, doe het goed. Ik kies dan vaak voor producten met betere kwaliteit, nadeel hiervan is dat door deze mindset ik af en toe een beslissing kan maken die duurder uitvalt omdat ik het gevoel heb dat dit ook daadwerkelijk beter is. Ik ben daarom op zoek naar jullie mening en voor welke offerte jullie zouden kiezen. Offerte 1 & 2 zijn opgebouwd uit 16 panelen, waarvan offerte 1 met glas op folie panelen zijn(heb ik me laten vertellen) en offerte 2 glas op glas wat een veel langere levensduur en garantieperiode heeft. Offerte 1 heeft 10 jaar garantie en offerte 2 heeft 30 jaar garantie.
Omdat er al een omvormer in de woning hangt voor de 3 panelen hebben ze ook nog 2 extrra offertes gemaakt, Offerte 3 en 4. Offerte 3 is gebaseerd op gebruik van huidige omvormer en 10 panelen van glas op folie. Offerte 4 is 10 panelen met daarbij wel andere omvormers omdat anders de volledige potentie uit deze panelen niet gehaald kunnen worden(wederom dat is wat ik me heb laten vertellen).
• Is de keuze om 16 panelen te laten leggen verstandig of is het 'to much'?
• Heeft de meerwaarde van ongeveer 300 a 400KW op jaarbasis nut om voor de glas op glaspanelen te gaan. Het rendement na 10 jaar ligt wel een stuk hoger.
• Welke keuze zouden jullie maken en wat zijn jullie beweegredenen?
• zijn de prijzen marktconform
P.S. Mijn voorkeur gaat uit naar de 16 panelen van glas op glas. Dat heeft te maken met de kwaliteit die mijn voorkeur heeft. Maar ik sta open voor andermans argumenten in de beslissing.
Alle meningen zijn welkom
.
Edit; Extra informatie:
• Huis wordt zonder CV ketel verwarmd.
• Koken zal gebeuren op inductie
• Warm water zal beneden verwarmd worden door een Quooker(electrisch)
• 1 of 3 fase stroom is onbekend, maar ik dacht te lezen op de site van de liander dat ze standaard 3 fasen aanleggen tegenwoordig
Omdat er al een omvormer in de woning hangt voor de 3 panelen hebben ze ook nog 2 extrra offertes gemaakt, Offerte 3 en 4. Offerte 3 is gebaseerd op gebruik van huidige omvormer en 10 panelen van glas op folie. Offerte 4 is 10 panelen met daarbij wel andere omvormers omdat anders de volledige potentie uit deze panelen niet gehaald kunnen worden(wederom dat is wat ik me heb laten vertellen).
- Offerte 1
16x REC N Peak 300 Wp Black Frame. Omvormer: 8 x YC 600 Microinverter 1 fase. Maximaal rendement van 95,5 %. Beschermingsniveau IP67. Wifi monitoring per paneel. Montagemateriaal: Solar construct panelen portrat 2 rijen van 5 panelen pannendak Montage: zonnepanelen, omvormer een aansluiten. exclusief aanpassen meterkast en bedrading naar omvormer.
1 x indien nodig aanpassen meterkast groep verzwaring en bekabeling naar omvormer.
€ 175,00 € 175,00 21%
Subtotaal € 6.214,96 21% btw € 1.305,14
Totaal € 7.520,10 - Offerte2
1 x zonnepanelen set: 16 x Solarwatt 60M Style 300wp mono perc zwart. Tolerantie O% 3 bus bar systeem waarmee u in de ochtend sneller de opstartspanning hebt. Hierdoor heeft u minderlast van reststroom die een verhoogde kans op veroudering geeft. PID hoogrendement cellen. 30 jaar product garantie 30 jaar lineaire vermogensgarantie. Zelf reinigend glas Montage systeem: Easymount montagesysteem, pannendak. Omvormer: 8 x YC 600 Microinverter 1 fase. Maximaal rendement van 95,5 %. Beschermingsniveau IP67. Wifi monitoring per paneel. Montage DC zijden
Monteren click fit montage systeem. Monteren en aansluiten zonnepanelen. Aanleg solar kabel. Aanbrengen dak doorvoer en waterdicht maken. AC Zijden Aanleg YMVK kabel inpandig van meterkast naar omvormer Monteren zekering(en) automaten Monteren omvormer(s). Aansluiten AC en DC zijden omvormer(s). In bedrijf stellen zonnepanelen installatie.
Subtotaal € 7.407,70
21% btw € 1.555,62
Totaal € 8.963,32 - Offerte 3
zonnepanelen set: 10 x Solarwatt 60M Style 300wp mono perc zwart. Tolerantie O% 3 bus bar systeem waarmee u in de ochtend sneller de opstartspanning hebt. Hierdoor heeft u minderlast van reststroom die een verhoogde kans op veroudering geeft. PID hoogrendement cellen. 30 jaar product garantie 30 jaar lineaire vermogensgarantie. Zelf reinigend glas Montage systeem: Easymount montagesysteem, pannendak, 2 rijen van 5 panelen portrait Omvormer: 5 x YC 600 Microinverter 1 fase. Maximaal rendement van 95,5 %. Beschermingsniveau IP67. Wifi monitoring per paneel. Montage DC zijden Monteren click fit montage systeem. Monteren en aansluiten zonnepanelen. Aanleg solar kabel. Aanbrengen dak doorvoer en waterdicht maken. AC Zijden Aanleg YMVK kabel inpandig van meterkast naar omvormer Monteren zekering(en) automaten Monteren omvormer(s). Aansluiten AC en DC zijden omvormer(s). In bedrijf stellen zonnepanelen installatie.
Subtotaal € 4.943,11
21% btw € 1.038,05
Totaal € 5.981,1 - Oferrte 4
10x REC N Peak 300 Wp Black Frame. Montagemateriaal: Solar construct 2 rijen van 5 panelen Portait pannendak Montage: zonnepanelen montage en aan sluiten op bestaande Growatt 3000 omvormer.
€ 3.058,60
3 x Demontage en inruil huidige zonnepanelen € -49,58 = € -148,74
Subtotaal € 2.909,86
21% btw € 611,07
Totaal € 3.520,93
• Is de keuze om 16 panelen te laten leggen verstandig of is het 'to much'?
• Heeft de meerwaarde van ongeveer 300 a 400KW op jaarbasis nut om voor de glas op glaspanelen te gaan. Het rendement na 10 jaar ligt wel een stuk hoger.
• Welke keuze zouden jullie maken en wat zijn jullie beweegredenen?
• zijn de prijzen marktconform
P.S. Mijn voorkeur gaat uit naar de 16 panelen van glas op glas. Dat heeft te maken met de kwaliteit die mijn voorkeur heeft. Maar ik sta open voor andermans argumenten in de beslissing.
Alle meningen zijn welkom
Edit; Extra informatie:
• Huis wordt zonder CV ketel verwarmd.
• Koken zal gebeuren op inductie
• Warm water zal beneden verwarmd worden door een Quooker(electrisch)
• 1 of 3 fase stroom is onbekend, maar ik dacht te lezen op de site van de liander dat ze standaard 3 fasen aanleggen tegenwoordig
[ Voor 84% gewijzigd door SirMemeAlot op 08-02-2019 11:34 ]