Game PC kopen via Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitsj91
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-06-2020
Hallo allemaal,

ik zit de laatste tijd te kijken naar een Game PC. Hoe is jullie ervaring met het kopen van een Game PC via Marktplaats? Raden jullie dit aan of raad je dit helemaal niet aan? Ik hoor graag jullie mening. Ik heb de volgende advertentie gezien voor de prijs van € 560,-.

Specificaties:

Processor: Intel i7 2600
Geheugen: 16GB DDR3 - Hyper X (2 x 8GB)
Videokaart: Gigabyte - GeForce GTX 1060 3GB OC Edition
SSD: Sandisk - 128GB SSD
Voeding: Sharkoon - WPN 700 (80+ brons) modulair
Behuizing: Thermaltake Core V21
Scherm: LG - 24MP47HQ-P (1920 x 1080).

Groeten,

Justin

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:17

Detmer

Professioneel prutser

Je kunt denk ik beter via Tweakers V&A kijken naar wat leuks. Het systeem lijkt me wat prijzig, maar echt veel verstand heb ik niet van dit soort systemen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:54

Tribits

Onkruid vergaat niet

Stokoud systeem dat zo te zien een paar updates heeft gehad. Die i7 2600 was ooit een top processor maar is zo langzamerhand toch wel door de tijd achterhaald. Veel van deze systemen beginnen na een kleine 10 jaar toch wat problemen te vertonen. Ietwat dubieuze voeding. Goedkope uitvoering van de GTX1060. Monitor is wel ok, maar verder ook niets bijzonders. Al met al niet echt een aantrekkelijk systeem. Kijk ook eens naar het budget systeem uit de BBG van januari. Zal met monitor en OS wel wat duurder uitpakken, maar dan heb je ook een volledig nieuw systeem.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hij gaat weg omdat ie niet meer snel genoeg is voor de nieuwste games. Dan is 560 euro best een hoop geld. Om de PC wel weer snel genoeg te maken moet moederbord, CPU, RAM, voeding en GPU vervangen worden, dus vrijwel de hele PC. Ik zou er niet dat bedrag meer aan uitgeven. Als je wat net wat meer uitgeeft kan je een nieuwe PC kopen, of een 2e hands die flink langer mee zal gaan en niet nu al te oud is geworden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Zou het niet doen. Koop losse onderdelen, en mits je Flevoland woont wil ik wel een middagje de pc voor je in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524929

Tribits schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:40:
Stokoud systeem dat zo te zien een paar updates heeft gehad. Die i7 2600 was ooit een top processor maar is zo langzamerhand toch wel door de tijd achterhaald. Veel van deze systemen beginnen na een kleine 10 jaar toch wat problemen te vertonen. Ietwat dubieuze voeding. Goedkope uitvoering van de GTX1060. Monitor is wel ok, maar verder ook niets bijzonders. Al met al niet echt een aantrekkelijk systeem. Kijk ook eens naar het budget systeem uit de BBG van januari. Zal met monitor en OS wel wat duurder uitpakken, maar dan heb je ook een volledig nieuw systeem.
Compleet mee eens! Prima BBG budget-systeem en over het algemeen sneller dan een i7 2600.

Mocht Justin toch graag een krachtigere CPU willen, dan is dit een optie (wel een stuk duurder en optioneel):
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed

Ik denk dat het systeem in de BBG al voldoet aan de eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 15:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Anoniem: 524929 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 06:27:
[...]

Compleet mee eens! Prima BBG budget-systeem en over het algemeen sneller dan een i7 2600.

Mocht Justin toch graag een krachtigere CPU willen, dan is dit een optie (wel een stuk duurder en optioneel):
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed

Ik denk dat het systeem in de BBG al voldoet aan de eisen.
mag je er gelijk een andere moederbord bij kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524929

Luchtbakker schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 06:43:
[...]
mag je er gelijk een andere moederbord bij kopen. :)
Tja, gewoon aan de winkel vragen of ze het moederbord vooraf willen updaten. Is gewoon compatible.
https://www.asrock.com/mb/AMD/A320M-DGS/index.asp#CPU

Wel handig om vooraf te vermelden ja :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 30-01-2019 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:54

Tribits

Onkruid vergaat niet

Budget BBG moederbord is inderdaad wat verouderd. De pricewatch: ASRock A320M-HDV R3.0 is een nieuwere versie.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitsj91
Goedemorgen,

Bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken! Ik zal is even verder rondkijken.

Mvg,

Justin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 12:29
Het systeem is "prima" als in, je gaat er weinig problemen qua performance ondervinden.
Je kunt proberen 400 tot 450 te bieden, dat zou een meer realistisch bod wezen imo.
Misschien ergens een 3770k op de kop tikken voor een prikkie en die erin doen voor wat prestatie winst.

Verder moet er bijgezegt worden, zoals anderen al gezegt hebben, het is een aardig oud systeempje.

Mocht je zoeken naar een systeem, kijk of je een PC kunt vinden met een i5/i7 6xxx (of hoger) processor van intel of een AMD ryzen 5/7. Dan kan het systeem nooit heel erg oud wezen en heb je wat meer betrouwbaarheid.

Hetzelfde voor de videokaart. Een AMD 580 / gtx 10xx is aan te raden gezien dat ook redelijk "recent" is. Al zou ik niet voor AMD gaan gezien op dit moment die enorm achter gaan lopen op de mid-range market omdat Nvidia binnenkort een nieuwe mid-range GPU uit gaan brengen. Totdat er nieuwe GPU's van hun kant uitkomen zou ik het niet kunnen aanraden, de 580 is immers een overgeclockte 480, welke weer erg oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 17:58
Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:52:
Het systeem is "prima" als in, je gaat er weinig problemen qua performance ondervinden.
Je kunt proberen 400 tot 450 te bieden, dat zou een meer realistisch bod wezen imo.
Misschien ergens een 3770k op de kop tikken voor een prikkie en die erin doen voor wat prestatie winst.

Verder moet er bijgezegt worden, zoals anderen al gezegt hebben, het is een aardig oud systeempje.

Mocht je zoeken naar een systeem, kijk of je een PC kunt vinden met een i5/i7 6xxx (of hoger) processor van intel of een AMD ryzen 5/7. Dan kan het systeem nooit heel erg oud wezen en heb je wat meer betrouwbaarheid.

Hetzelfde voor de videokaart. Een AMD 580 / gtx 10xx is aan te raden gezien dat ook redelijk "recent" is. Al zou ik niet voor AMD gaan gezien op dit moment die enorm achter gaan lopen op de mid-range market omdat Nvidia binnenkort een nieuwe mid-range GPU uit gaan brengen. Totdat er nieuwe GPU's van hun kant uitkomen zou ik het niet kunnen aanraden, de 580 is immers een overgeclockte 480, welke weer erg oud is.
Voor 90% mee eens, Alleen de laatste alinea klopt niet.

Wat maakt het uit of er nieuwe kaarten uit komen voor de perormance van de huidige generatie?

Een rx580 presteert gewoon hetzelfde als een 1060 dus allebei zijn ze een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Philip Ross schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:56:
[...]

Voor 90% mee eens, Alleen de laatste alinea klopt niet.

Wat maakt het uit of er nieuwe kaarten uit komen voor de perormance van de huidige generatie?

Een rx580 presteert gewoon hetzelfde als een 1060 dus allebei zijn ze een prima keuze.
Ik heb het dan ook niet over de 580 vs 1060, maar over de aankomende kaart 1660, die vele malen sneller zal zijn. Daarom zeg ik ook dat Nvidia een nieuwe midrange GPU gaat uitbrengen en AMD enorm achter gaat lopen. Dit is gewoon een feit, geen mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:53:
[...]

Ik heb het dan ook niet over de 580 vs 1060, maar over de aankomende kaart 1660, die vele malen sneller zal zijn. Daarom zeg ik ook dat Nvidia een nieuwe midrange GPU gaat uitbrengen en AMD enorm achter gaat lopen. Dit is gewoon een feit, geen mening.
Dat klopt voor een deel, de 580 gaat achter lopen op de 1660 maar daarmee lopen niet alle Nvidia kaarten voor op alle AMD kaarten. Dus dat heeft toch 0 effect op het kopen van een tweedehands kaart? Want een nieuwe 1660 valt toch buiten budget.

Dus om iemand aan te raden een tweedehands Nvidia kaart te kopen i.p.v. een tweedehands AMD omdat in de toekomst er een snellere Nvidia kaart aankomt is natuurlijk onzin.

Daarnaast gaat AMD na de 1660 natuurlijk weer een nieuwe kaart uitbrengen die weer sneller dan die is (Navi) dus dan loopt Nvidia weer achter.

[ Voor 8% gewijzigd door Philip Ross op 30-01-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Philip Ross schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:13:
[...]

Dat klopt voor een deel, de 580 gaat achter lopen op de 1660 maar daarmee lopen niet alle Nvidia kaarten voor op alle AMD kaarten. Dus dat heeft toch 0 effect op het kopen van een tweedehands kaart? Want een nieuwe 1660 valt toch buiten budget.

Dus om iemand aan te raden een tweedehands Nvidia kaart te kopen i.p.v. een tweedehands AMD omdat in de toekomst er een snellere Nvidia kaart aankomt is natuurlijk onzin.

Daarnaast gaat AMD na de 1660 natuurlijk weer een nieuwe kaart uitbrengen die weer sneller dan die is (Navi) dus dan loopt Nvidia weer achter.
*weg* discussieer aub normaal

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 30-01-2019 13:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

leesvoer https://videocardz.com/79...uce-radeon-rx-3000-series

Beetje normaal reageren kan ook nog ?

[ Voor 45% gewijzigd door br00ky op 30-01-2019 13:47 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:24
( typische reactie van een Nvidia fanboy/girl :Y) )

On-topic:
Sneller dan wat ?
Als ik moest kiezen tussen een 2de hands gtx 1050ti of RX570 4GB dan pak ik de AMD kaart omdat die +30% sneller is voor het zelfde geld.

Geen RX580 kopen (2de hands) omdat er een nieuwe Gtx kaart aan komt die waarschijnlijk toch buiten budget gaat vallen is niet handig.

Of een RX580 4/8GB kopen verstandiger is dan een 1060 6GB staat daar los van.

[ Voor 26% gewijzigd door br00ky op 30-01-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06 11:14

LankHoar

Langharig tuig

Ivysaur schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 01:43:
Zou het niet doen. Koop losse onderdelen, en mits je Flevoland woont wil ik wel een middagje de pc voor je in elkaar zetten.
Van dit soor tweakers word ik echt blij. Draagt zeker bij aan een community gevoel. Top hoor :)

Wat TS ook nog kan overwegen indien het budget niet al te ruim is: een aantal onderdelen tweedehands maar met garantie aan schaffen in de V&A. Zou wel alles uit de buurt halen zodat je het zelf kunt bekijken en eventueel testen waar mogelijk. SSD en geheugenreepjes bijvoorbeeld.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 19:19
Ik zou in dit geval voor een leuk v&a Intel i7 upgrade kitje gaan met moederbord en werkgeheugen. Daarnaast kan je kijken voor een RX580 in de v&a, deze staan erin voor een prikkie ten opzichte van de performance. Moet je alleen zelf nog even een kast, storage en een degelijke voeding(zou ik sowieso nieuw doen) regelen.

Kan in regio Utrecht altijd het een en ander regelen en eventueel in elkaar schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 18:05
De pc heeft een vreemde samenstelling, In mijn ogen daardoor ook veel te duur .
Beetje bij leggen en je hebt een veel betere en als nieuw.

Er zit een elcheapo videokaart in waar je weinig mee kan, dat beestje had nog wel meer power in zich.
Wil je de processor upgraden zit je meteen vast aan nieuw moederbord+geheugen(DDR4), oftewel zo beetje een compleet nieuwe pc, en dan zit je weer met een verrotte videokaart.

Oftewel flink dat aankoopbedrag naar beneden of niet doen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitsj91
En wat zeggen jullie van de onderstaande opzet qua nieuwe pc:

Cooler Master Masterbox Lite 5
600W Ultra Stille Power Supply
MSI B350M Gaming Pro
AMD Ryzen 5 2400
CoolerMaster Hyper TX3
Crucial 12GB DDR4 2400MHZ
Kingston 240 GB SSD
DVD / Brander
nvidia GTX 1050 2 GB
Windows 10

Is dat wat? Ik heb dit ergens online gezien voor de prijs van € 688,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zdevam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-05 08:23
Nee, los van de prijs slaat dat systeem al nergens op, en daarbij het is veel te duur.

Het is een beetje moeilijk adviseren, omdat je niet echt een budget hebt opgegeven en wat je ervan verwacht. Het gaat moeilijk zijn om beter te doen dan de best buy guide echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitsj91
En waarom slaat dit systeem nergens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een 2400(G?) icm 12!GB traag geheugen plus een brakke 1050? En dan hebben we het maar niet over de voeding. Ver weg blijven van dit soort prutswerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

12GB geheugen is een zeer onlogische keuze; je wilt 2 of 4 modules gebruiken (2x8GB is met dit budget het meet logische). AMD heeft behoorlijk profijt bij snel geheugen (3000 of sneller). Het is onlogisch om een 2400G te kiezen met onboard GPU, als je een externe GPU gaat gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 31-01-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
I zou je willen aanraden eens een topic te openen voor het bouwen van een nieuwe PC met daarin je budget en de in de template invullen. Dan krijg je een stuk gerichter advies denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nitsj91 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 00:00:
En wat zeggen jullie van de onderstaande opzet qua nieuwe pc:

Cooler Master Masterbox Lite 5
600W Ultra Stille Power Supply
MSI B350M Gaming Pro
AMD Ryzen 5 2400
CoolerMaster Hyper TX3
Crucial 12GB DDR4 2400MHZ
Kingston 240 GB SSD
DVD / Brander
nvidia GTX 1050 2 GB
Windows 10

Is dat wat? Ik heb dit ergens online gezien voor de prijs van € 688,-
Ryzen5 2400G behoeft geen videokaart, die heeft een krachtige interne videochip.
Rare keuze om daar dan een 1050 bij te steken. Lijkt me beetje bij elkaar geraapt spul. voeding weet je ook niet, kan net zo mank zijn als de Sharkoon. 2400MT/s RAM is niet zo snel voor 2400G, liever 3000.
Hier zie je een aantal builds in jr prijsklasse die nieuw zijn.
https://gathering.tweaker...5B%5D=121&keyword=600-700

Verder is het hier geen taxatie sectie, om telkens te beoordelen of 2e hands gear wat waard is. Beter vraag je advies voor een nieuw systeem zoals eerder al is aangegeven. in de link hierboven is genoeg info te vinden. voor +- €700,- is wel een leuk setje samen te stellen. evt 2e hands videokaart
categorie: Videokaarten

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 31-01-2019 09:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1