Speakers makend krakend geluid als PC is aangesloten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb hier een Logitech 5.1 setje staan dat altijd een krakend geluid maakt als ik het volume van de speakers laag heb staan. Als ik de volume halverwege doe is het krakende geluid weg. Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met mijn servertje dat in de inloopkast staat. Toen ik de stekker van de server uit het stopcontact trok verdween het krakende geluid uit mijn speakers. Heeft iemand enig idee hoe dit wordt veroorzaakt, en beter nog hoe ik dit kan oplossen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zijn de computers en de randapparatuur (die het nodig is) wel aangesloten op geaarde wandcontactdozen? Slechte aarding kan dit namelijk veroorzaken.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 29-01-2019 23:27 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hmm dat weet ik zo niet. Huis komt uit de jaren 70, is er een makkelijke manier om daar achter te komen? Of moet ik daarvoor dingen los gaan schroeven?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
MrVegeta schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:50:
Hmm dat weet ik zo niet. Huis komt uit de jaren 70, is er een makkelijke manier om daar achter te komen? Of moet ik daarvoor dingen los gaan schroeven?
Eerste link via Google geeft een duidelijke uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Het is inderdaad zo'n ongeaarde stopcontact.

https://vimeo.com/24820187

Nou, dat ziet er uit als gedoe. Heb het filmpje net gekeken. Toch even een vraagje. De centraal doos is waar de lamp (vaak) is aangesloten. Daar loopt een kabel die geaard is. Vanuit die centraal doos lopen de kabels naar het stopcontact bij mijn pc, deze kabels lopen via een buis?

Dus het idee is om de geaarde kabel vast te maken aan de huidige stroomkabels om vervolgens de stroomkabels uit de muur te trekken via de centraal doos. Zodoende zijn alle nieuwe kabels inclusief aarde kabel beschikbaar in de centraal doos. Vervolgens alles aansluiten en klaar is kees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Ik zou het door een gecertificeerde elektricien laten doen. Het klinkt niet er niet echt naar dat je weet waar je mee bezig bent. In geval van brand krijg je helemaal niks vergoed en mag je lappen voor eventuele schade bij buren ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Yes. Opdracht staat al op Werkspot om electricien te regelen. Was gewoon even benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Zit het spul nu aan dezelfde stekkerdoos? Dit kan ook problemen veroorzaken omdat ze dan dan elkaars lekstroom over het hele blok laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

MrVegeta schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:54:
Yes. Opdracht staat al op Werkspot om electricien te regelen. Was gewoon even benieuwd.
niet de meest elegante oplossing maar een verwarming hoort ge-aard te zijn, een elektra draad tussen de pc-kast en verwarming lost in iedergeval tijdelijk je probleem op ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Mikayu schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:59:
Zit het spul nu aan dezelfde stekkerdoos? Dit kan ook problemen veroorzaken omdat ze dan dan elkaars lekstroom over het hele blok laten lopen.
Ik heb mijn PC en mijn geluidsset in een stekkerdoos zitten en die is aangesloten op een stopcontact in de slaapkamer. De slaapkamer heeft ook een inloopkast, daar is ook een stopcontact. Als ik in dat stopcontact de stekker van de server-pc aansluit begint de geluidsset in de slaapkamer te brommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dan zal het nu over je netwerkkabels lopen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MrVegeta schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:54:
Pas maar op welke figuren je hiermee in huis haalt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Pas maar op welke figuren je hiermee in huis haalt.
Hoezo? Al best vaak gebruik van gemaakt voor klussen in en rondom het huis. Altijd professioneel en vriendelijk. Het is ook niet echt voor Jan de Klusser, maar voor bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mikayu schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:59:
Mits gebruik makende van een geaarde wandcontactdoos, is het huist slim om dergelijke apparatuur op één en dezelfde wandcontactdoos aan te sluiten, het zij middels een contactblok. Er kan nu juist een brom ontstaan, als je verschillende wandcontactdozen gebruikt, als de eletrische installatie van een woning of pand kwalitatief niet op orde is.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 30-01-2019 15:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1