hoe groot zijn de verschillende projecten?

Pagina: 1
Acties:

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 21:02
Zijn de verschillende distributed projecten wel eens vergeleken qua grootte?

Ik heb zelf een beetje zitten rekenen: bij seti http://setiathome.ssl.berkeley.edu/totals.html is er gister 1029 jaar aan cpu-tijd binnengekomen, dat is 1029*365=375.585 pc's die een dag draaien.
Dnet heeft voor rc5 http://www.distributed.net/index.html.en ongeveer 160.000 PII 266Mhz draaien, dus seti is ruwweg 2 keer zo groot als rc-5?

andersom heeft seti gister maar van 1799 users een result binnengekregen, en rc-5 van 30,150 :?

En de andere projecten zijn allemaal van een veel kleinere schaal? :?

heeft iemand anders een betere berekening? :?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

andersom heeft seti gister maar van 1799 users een result binnengekregen, en rc-5 van 30,150
Mjah, houd je er rekening mee dat een Seti-WU véél langer duurt dan een RC5-WU? (7-10 uur is voor een normale PC heel normaal, voor de tragere bakjes soms wel 24 uur...

Maar ik denk dat SETI wel meer dan 2x zo groot is als RC5.

Virussen? Scan ze hier!

• Dijkhuis
houd je er rekening mee dat een Seti-WU véél langer duurt dan een RC5-WU?
tsja, en dan zou rc-5 ook nog veel gefragmenteerder kunnen zijn, met veel meer kleine, zelfstandige users, en seti met meer 'subteams'. Maar dan nog 10* meer users per dag is wel veel om zo te kunnen verklaren. Voorlopig toch een puntje in het voordeel van rc-5.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 23 juli 2001 20:29 schreef Dijkhuis het volgende:

[..]

tsja, en dan zou rc-5 ook nog veel gefragmenteerder kunnen zijn, met veel meer kleine, zelfstandige users, en seti met meer 'subteams'. Maar dan nog 10* meer users per dag is wel veel om zo te kunnen verklaren. Voorlopig toch een puntje in het voordeel van rc-5.
Mwah, je kan ook stellen dat veel mensen die ooit Seti hebben gedaan (het is immers al een project wat 2 jaar loopt) inmiddels iets anders doen (RC5, OGR, UD, whatever).

Dan staan ze dus nog in het aantal members, maar zijn ze niet meer actief.

Virussen? Scan ze hier!

• Dijkhuis
Het aantal unieke deelnemers aan seti is ook veel groter dan aan rc5: seti zit op meer dan 3 miljoen en rc-5 heeft er maar 300.000 gehad, dus daarin is seti 10* zo groot.

Geeft wel aan dat de rc-5 members veel trouwer zijn, van hen heeft 10% gister geflushed, van seti maar 0.05%.

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Misschien zijn er wel meer mensen zoals ik: ik doe beiden. Als ik druk aan het werk ben moet ik geen Seti op de achtergrond hebben, van een koetje heb je nl. minder last. Als ik geen Seti aan heb, draait het koetje. Op die manier flush ik elke dag wel enkele tientallen RC5-blokjes, maar niet elke dag een Seti-WU. Als de heren programmeurs van Seti er nou eens voor zouden kunnen zorgen dat je van Seti net zo weinig last hebt als van }:O, zou ik meer Seti-en.

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op maandag 23 juli 2001 20:40 schreef Dijkhuis het volgende:
Geeft wel aan dat de rc-5 members veel trouwer zijn, van hen heeft 10% gister geflushed, van seti maar 0.05%.
In mijn beleving heeft SETI ook veel meer problemen gehad dan D.net. SETI heeft december vorig jaar grote serverproblemen gehad waardoor het niet meer mogelijk was om WU's te flushen/fetchen. Ik ben toen zelf overgestapt naar D.net en dat bevalt een stuk beter }:O

With the light in our eyes, it's hard to see.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 24 juli 2001 10:28 schreef Bobco het volgende:

[..]

In mijn beleving heeft SETI ook veel meer problemen gehad dan D.net. SETI heeft december vorig jaar grote serverproblemen gehad waardoor het niet meer mogelijk was om WU's te flushen/fetchen. Ik ben toen zelf overgestapt naar D.net en dat bevalt een stuk beter }:O
Weet niet of SETI meer problemen gehad heeft, d.net ook enorme serverproblemen gekend (en soms nog wel, met name capaciteitsproblemen), en ik weet niet of jij de 8012-problemen nog kunt herinneren? En al die cheaters (het Konijn, het Schildpad etc). Verder ligt OGR (ook d.net) zwaar onder vuur omdat de core niet schijnt te deugen.

Virussen? Scan ze hier!

• sharky_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Ik weet niet hoeveel members distributed.net heeftmaar ik weet wel dat seti er naar mijn weten ongeveer 2.5 miljoen heeft en dat dat dus wel meer als 2x zoveel is als distributed.net ongeacht hoeveel ze er dan wel mogen hebben.

Ik meen zelfs een keer uitgerekend te hebben dat wanneer iedereen van seti een week of een maand ik weet het niet meer precies RC5 zou doen dat hij dan opgelost was.

[AbC]

• Dijkhuis
Ik meen zelfs een keer uitgerekend te hebben dat wanneer iedereen van seti een week of een maand ik weet het niet meer precies RC5 zou doen dat hij dan opgelost was.
hoe had je dat (ongeveer) berekend?
Pagina: 1