Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!

Ik heb geprobeerd het antwoord online te vinden, maar ik krijg tegenstrijdige berichten.

Ik heb een jas verkocht aan iemand in de USA en moet deze dus versturen.
Nu worstel ik met hoe ik dit het beste kan doen.
Ik kan bij verzending aangeven dat het ‘handelsgoederen’ zijn, maar dan moet ik allerlei douanepapieren regelen. Of ik kan aangeven dat het een ‘gift’ is, maar dan moet ik wel aangeven wat de waarde is. Nu las ik dat je tot $100 vrij mag invoeren, maar erboven zijn dan ook weer douankosten en invoerrechten verschuldigd? De jas heb ik verkocht voor $300.
Weet iemand hoe het zit en wat ik in deze situatie het beste kan doen? Ervaringen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:11

InFamous

excommunicado

Gewoon versturen zoals het hoort?

Het is handelswaar met een hogere waarde als de drempel. Dus gewoon alle formulieren regelen, invullen en op het pakket plakken.

Eventuele invoerrechten of BTW is voor de ontvanger, maar zo werkt het nou eenmaal.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:04:
Goedenavond!

Ik heb geprobeerd het antwoord online te vinden, maar ik krijg tegenstrijdige berichten.

Ik kan bij verzending aangeven dat het ‘handelsgoederen’ zijn, maar dan moet ik allerlei douanepapieren regelen. Of ik kan aangeven dat het een ‘gift’ is, maar dan moet ik wel aangeven wat de waarde is. Nu las ik dat je tot $100 vrij mag invoeren, maar erboven zijn dan ook weer douankosten en invoerrechten verschuldigd? De jas heb ik verkocht voor $300.
Weet iemand hoe het zit en wat ik in deze situatie het beste kan doen? Ervaringen?

Alvast bedankt!
Ik zie nog niets tegenstrijdigs in de dingen die je gevonden en gepost hebt. Het is geen gift (want er is $300 voor betaald), dus zoals @InFamous zegt zul je die douanepapieren in moeten vullen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 22:54

Mimiix

Professioneel Prutser

Als medewerker werkzaam bij een PostNL punt, weet ik dat de medewerkers opgeleid zijn om je te helpen met die formulieren. Die formulieren kun je gewoon in de winkel invullen.
Daarnaast staat het ook op de site:
https://www.postnl.nl/ver...itenland/douaneformulier/

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:04:
Goedenavond!

Alvast bedankt!
Versturen met CN22 formulier(sticker) ingevuld. sticker kun je afhalen bij PostNL servicepunt.
Wat je aan waarde invult moet je zelf bepalen hoe de verkoop is besproken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.