Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

gopro hero 7 4k t.o.v hero 4 hevc bestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• vfrene
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 30-01 08:11
Ik had tot voor kort een hero 4 black waarmee ik ook in 4k filmde op de motor. Deze filmpjes kon ik gewoon binnenhalen met gopro quik en dan bewerken in studio of direct afspelen met de VLC player.

Heb me nu zelf getrakteerd op een hero 7 black waarmee ik ook in 4k wil filmen, echter zegt mijn pc al bij binnenhalen dat er geen hevc bestanden gebruikt kunnen worden.
Wat is denken jullie het hoogste haalbare waarmee ik kan filmen en bekijken op mijn pc van een jaartje of 4 oud.

Kan het ook nog een instelling zijn op de hero 7?

mvgr VFRené, die niet kan wachten tot het beter weer wordt om de hero 7 op de motor uit te proberen.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

vfrene schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:48:
Wat is denken jullie het hoogste haalbare waarmee ik kan filmen en bekijken op mijn pc van een jaartje of 4 oud.
Zonder system-specs wordt het erg lastig. Maar er zijn zat PC's van enkele jaren oud die je met een kleine upgrade alsnog geschikt kan maken voor HEVC.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• champain
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-04 23:24
vfrene schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:48:
Ik had tot voor kort een hero 4 black waarmee ik ook in 4k filmde op de motor. Deze filmpjes kon ik gewoon binnenhalen met gopro quik en dan bewerken in studio of direct afspelen met de VLC player.

Heb me nu zelf getrakteerd op een hero 7 black waarmee ik ook in 4k wil filmen, echter zegt mijn pc al bij binnenhalen dat er geen hevc bestanden gebruikt kunnen worden.

Kan het ook nog een instelling zijn op de hero 7?

mvgr VFRené, die niet kan wachten tot het beter weer wordt om de hero 7 op de motor uit te proberen.
Gopro 7 black kan alleen 4k opnemen in hevc. Ik geloof ook bij andere veel ruimte vragende resoluties (2k-120fps). Volgens mij kun je wel hevc forcen, maar dat was je niet van plan geloof ik niet. Mijn tip; neem voor motororrijden op met 2k60. Beetje spelen met de instellingen is ook aan te raden, zeker zo snel als mogelijk inlezen in het protune verhaal en spelen met de verschillende opties.

Voor het afspelen zou je ook https://mpc-hc.org/ eens kunnen proberen. Werkt bij mij ook iets soepeler dan vlc voor hevc-bestanden.

Succes!

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True