gopro hero 7 4k t.o.v hero 4 hevc bestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vfrene
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik had tot voor kort een hero 4 black waarmee ik ook in 4k filmde op de motor. Deze filmpjes kon ik gewoon binnenhalen met gopro quik en dan bewerken in studio of direct afspelen met de VLC player.

Heb me nu zelf getrakteerd op een hero 7 black waarmee ik ook in 4k wil filmen, echter zegt mijn pc al bij binnenhalen dat er geen hevc bestanden gebruikt kunnen worden.
Wat is denken jullie het hoogste haalbare waarmee ik kan filmen en bekijken op mijn pc van een jaartje of 4 oud.

Kan het ook nog een instelling zijn op de hero 7?

mvgr VFRené, die niet kan wachten tot het beter weer wordt om de hero 7 op de motor uit te proberen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

vfrene schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:48:
Wat is denken jullie het hoogste haalbare waarmee ik kan filmen en bekijken op mijn pc van een jaartje of 4 oud.
Zonder system-specs wordt het erg lastig. Maar er zijn zat PC's van enkele jaren oud die je met een kleine upgrade alsnog geschikt kan maken voor HEVC.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 14:41
vfrene schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:48:
Ik had tot voor kort een hero 4 black waarmee ik ook in 4k filmde op de motor. Deze filmpjes kon ik gewoon binnenhalen met gopro quik en dan bewerken in studio of direct afspelen met de VLC player.

Heb me nu zelf getrakteerd op een hero 7 black waarmee ik ook in 4k wil filmen, echter zegt mijn pc al bij binnenhalen dat er geen hevc bestanden gebruikt kunnen worden.

Kan het ook nog een instelling zijn op de hero 7?

mvgr VFRené, die niet kan wachten tot het beter weer wordt om de hero 7 op de motor uit te proberen.
Gopro 7 black kan alleen 4k opnemen in hevc. Ik geloof ook bij andere veel ruimte vragende resoluties (2k-120fps). Volgens mij kun je wel hevc forcen, maar dat was je niet van plan geloof ik niet. Mijn tip; neem voor motororrijden op met 2k60. Beetje spelen met de instellingen is ook aan te raden, zeker zo snel als mogelijk inlezen in het protune verhaal en spelen met de verschillende opties.

Voor het afspelen zou je ook https://mpc-hc.org/ eens kunnen proberen. Werkt bij mij ook iets soepeler dan vlc voor hevc-bestanden.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
champain schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:51:
[...]

Gopro 7 black kan alleen 4k opnemen in hevc.
4k 60fps is alleen HEVC. Bij 4k 30fps kan je kiezen.

Ik heb ook het probleem dat ik niet normaal kan editten. Mijn laptop (Dell XPS 15 CNX95604) kan het wel aan, maar het verloopt zo schokkerig dat het onwerkbaar is. Gopro's eigen software kan er dus niet eens normaal mee overweg. Het converteren met Handbrake via Gopro's eigen instructies ging ook niet (versie Handbrake waarschijnlijk al veel verder). Ik zou natuurlijk kunnen gaan opnemen in H.264 maar dat is dan weer jammer van de 60 fps.

Dus als iemand tips heeft voor enigzins betaalbare video software die dit wel kan bewerken en afspelen, dan hou ik me aanbevolen. Ik heb al heel wat forums en sites bezocht, maar nog geen oplossing gevonden. Of ik moet Adobe gaan gebruiken maar dat wordt wel erg prijzig voor een paar filmpjes die ik af en toe maak.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Marselaar schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:43:
[...]

4k 60fps is alleen HEVC. Bij 4k 30fps kan je kiezen.

Ik heb ook het probleem dat ik niet normaal kan editten. Mijn laptop (Dell XPS 15 CNX95604) kan het wel aan, maar het verloopt zo schokkerig dat het onwerkbaar is. Gopro's eigen software kan er dus niet eens normaal mee overweg. Het converteren met Handbrake via Gopro's eigen instructies ging ook niet (versie Handbrake waarschijnlijk al veel verder). Ik zou natuurlijk kunnen gaan opnemen in H.264 maar dat is dan weer jammer van de 60 fps.

Dus als iemand tips heeft voor enigzins betaalbare video software die dit wel kan bewerken en afspelen, dan hou ik me aanbevolen. Ik heb al heel wat forums en sites bezocht, maar nog geen oplossing gevonden. Of ik moet Adobe gaan gebruiken maar dat wordt wel erg prijzig voor een paar filmpjes die ik af en toe maak.
Weet je zeker dat je laptop het aan kan? Zeker op 60fps is het erg zwaar en gezien je specs zit je echt op het randje. Je zou best 4K 30fps kunnen editen maar meer dan dat wordt lastig ben ik bang.

Misschien dat een externe GPU kan helpen, als dat ondersteund wordt?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 30-07 14:36
Je kan de files ook converteen via Handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Queenfanmichel schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:51:
Je kan de files ook converteen via Handbrake.
Dat ging dus niet:
Het converteren met Handbrake via Gopro's eigen instructies ging ook niet (versie Handbrake waarschijnlijk al veel verder).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik reageerde op de TS, maar misschien werkt dit.

https://www.videoconverte...tips/handbrake-h.265.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen idee welke edit software je gebruikt maar ik laat Première altijd eerst proxies maken (ook van de Phantom 4Pro/Advanced trouwens).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ventieldopje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:52:
[...]
Weet je zeker dat je laptop het aan kan? Zeker op 60fps is het erg zwaar en gezien je specs zit je echt op het randje. Je zou best 4K 30fps kunnen editen maar meer dan dat wordt lastig ben ik bang.
Als ik de specs die gegeven worden voor H.265 bekijk, dan voldoet hij er wel aan. Maar blijkbaar is er weer eens een verschil tussen werkbaar en mogelijk.
De instructies van Gopro kwamen niet overeen met hoe Handbrake er uit zag. Settings kwamen niet overeen, dus weet ik niet hoe ik zo lossless mogelijk kan converteren. Uiteraard is converteren ook best een vervelende workaround, maar een nieuwe laptop is ook weer zo wat ;-)
Gutteguttegut schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 02:12:
Geen idee welke edit software je gebruikt maar ik laat Première altijd eerst proxies maken (ook van de Phantom 4Pro/Advanced trouwens).
Ik ben dus op zoek naar software die ook met proxies kan werken maar dan betaalbaar voor de consument.

PSN: Marselaar

Pagina: 1