Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• RazerB
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 18-04 18:49
Hallo,

Heb een voor de eerste keer exchange server opgezet.
Ik kan nu mails versturen en ontvangen.
Maar het probleem is dat alle mail die ik verstuur in de spambox komt.
Dit gebeurt bij Gmail en outlook.
Heb ook al een SPF record gemaakt, deze ziet er zo uit:
txt record: v=spf1 ptr ip4:externe ip mailserver mx:mail.domain.nl -all
En heb deze getest met:https://toolbox.googleapps.com/apps/checkmx/

Zie screenshot:

Nu loop ik helemaal stuk en heb geen idee waar ik veder moet zoeken.
Iemand een idee :) ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
HP ML350 G6
Microsoft Windows Server 2016 Standard
Microsoft Exchange Server 2016

Alle reacties

• brtk
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18:34
De vier meldingen met uitroepteken zal je moeten oplossen, relaying, SPF, DKIM, DMARC. Heb je de hulpartikelen al gelezen?

• RazerB
brtk schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:14:
De vier meldingen met uitroepteken zal je moeten oplossen, relaying, SPF, DKIM, DMARC. Heb je de hulpartikelen al gelezen?
Ja, maar daarmee wil het mij helaas niet lukken
Heb ook nog nooit iets gedaan met mailserver en het is dus allemaal nieuw voor mij.

RazerB wijzigde deze reactie 29-01-2019 20:29 (13%)

• brtk
Dan kan het inderdaad vrij lastig zijn om dit op te lossen. Outlook, bedoel je daarmee de Outlook mail client, of @outlook.*** adressen?

• RazerB
brtk schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:37:
Dan kan het inderdaad vrij lastig zijn om dit op te lossen. Outlook, bedoel je daarmee de Outlook mail client, of @outlook.*** adressen?
Bedoel @outlook.*** adressen & @gmail.***

• brtk
Denk dat je dan moet beginnen de Gmail en Outlook servers toe te voegen als geaccepteerde relaying servers.

Misschien heb je hier wat aan:

https://support.google.com/a/answer/2956491?hl=nl

https://practical365.com/...016-smtp-relay-connector/

• mrdemc
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:55
Microsoft en Google zijn vrij heftig in hun blokkades. Om mail te kunnen versturen naar deze bedrijven moet je vaak voldoen aan een aantal voorwaarden. Deze kun je hier vinden:

https://sendersupport.olc...look.com/pm/services.aspx

https://support.google.com/mail/answer/81126?hl=en

En gebruik ook de postmaster tools van Google en deze service van Microsoft:
https://sendersupport.olc.protection.outlook.com/snds/

Met wat geduld zul je zien dat mails uiteindelijk goed terecht komen.

• RazerB
brtk schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:45:
Denk dat je dan moet beginnen de Gmail en Outlook servers toe te voegen als geaccepteerde relaying servers.

Misschien heb je hier wat aan:

https://support.google.com/a/answer/2956491?hl=nl

https://practical365.com/...016-smtp-relay-connector/
Klopt het dat ik hiervoor een G Suite account nodig heb?, en dat kost 8 euro per maand kost?
mrdemc schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:58:
Microsoft en Google zijn vrij heftig in hun blokkades. Om mail te kunnen versturen naar deze bedrijven moet je vaak voldoen aan een aantal voorwaarden. Deze kun je hier vinden:

Thanks, kijk hier even na!

• RazerB
mrdemc schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:58:

Dit bedoel je?

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

En wat geeft MXtoolbox voor resultaten als je de mail test?

• RazerB
KRGT schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:16:
Blacklist Reason TTL ResponseTime

OK 0SPAM 62
OK Abuse.ro 141
OK Anonmails DNSBL 94
OK BACKSCATTERER 0
OK BARRACUDA 31
OK BBFHL1 250
OK BBFHL2 250
OK BLOCKLIST.DE 0
OK BSB 109
OK CALIVENT 16
OK CASA CBL 16
OK CBL 0
OK CYMRU BOGONS 0
OK DAN TOR 78
OK DAN TOREXIT 78
OK DNS Realtime Blackhole List 16
OK DNS SERVICIOS 94
OK DRMX 203
OK DRONE BL 16
OK DULRU 141
OK FABELSOURCES 78
OK HIL 16
OK HIL2 16
OK Hostkarma Black 62
OK IBM DNS Blacklist 94
OK ICMFORBIDDEN 125
OK IMP SPAM 0
OK IMP WORM 0
OK INTERSERVER 0
OK IPrange RBL Project 94
OK ivmSIP 0
OK ivmSIP24 0
OK JIPPG 188
OK KEMPTBL 0
OK KISA 188
OK Konstant 172
OK LASHBACK 0
OK LNSGBLOCK 0
OK LNSGBULK 0
OK LNSGMULTI 0
OK LNSGOR 0
OK LNSGSRC 0
OK MADAVI 94
OK MailBlacklist 0
OK MAILSPIKE BL 62
OK MAILSPIKE Z 78
OK MEGARBL 78
OK MSRBL Phishing 16
OK MSRBL Spam 78
OK mxtoolbox_sms 0
OK NETHERRELAYS 0
OK NETHERUNSURE 0
OK NIXSPAM 203
OK Nordspam BL 31
OK Nordspam DBL 31
OK NoSolicitado 31
OK ORVEDB 156
OK PSBL 0
OK RATS Dyna 62
OK RATS NoPtr 62
OK RATS Spam 62
OK RBL JP 0
OK RSBL 156
OK SCHULTE 16
OK SEM BACKSCATTER 16
OK SEM BLACK 16
OK Sender Score Reputation Network 0
OK SERVICESNET 31
OK SORBS BLOCK 0
OK SORBS DUHL 0
OK SORBS HTTP 0
OK SORBS MISC 0
OK SORBS NEW 0
OK SORBS SMTP 0
OK SORBS SOCKS 0
OK SORBS SPAM 0
OK SORBS WEB 0
OK SORBS ZOMBIE 0
OK SPAMCOP 0
OK Spamhaus ZEN 0
OK SPFBL DNSBL 86400 156
OK Suomispam Reputation 94
OK SWINOG 16
OK TRIUMF 16
OK TRUNCATE 31
OK UCEPROTECTL1 16
OK UCEPROTECTL2 0
OK UCEPROTECTL3 0
OK Woodys SMTP Blacklist 0
OK WPBL 0
OK ZapBL 78
TIMEOUT ASPEWS 0 Ignore
TIMEOUT CASA CDL 0 Ignore
TIMEOUT SPEWS1 0 Ignore
TIMEOUT SPEWS2 0 Ignore

Test Result

DMARC Record Published No DMARC Record found More Info
DMARC Policy Not Enabled DMARC Quarantine/Reject policy not enabled More Info

DNS Record Published DNS Record found

Dit bedoel je?

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Je mailserver heeft nog geen reputatie opgebouwd en Google/MS zijn echt vrij streng.
Slimste wat je kan doen in Exchange is relayen naar de smarthost van je provider dan is de kans een stuk groter dat de mail aankomt.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• RazerB
KRGT schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:16:
Oogje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:26:
Je mailserver heeft nog geen reputatie opgebouwd en Google/MS zijn echt vrij streng.
Slimste wat je kan doen in Exchange is relayen naar de smarthost van je provider dan is de kans een stuk groter dat de mail aankomt.
Kan het misschien hier ook nog inzitten?

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

@RazerB

Waarom:
https://mxtoolbox.com/Sup...amydomain.nl&run=toolpage
een localhost als MX record?

Als dit inderdaad je domein is staat deze nog niet goed.

Heb je wel een vast IP adres en een goeie PTR?

• RazerB
KRGT schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:32:
@RazerB

Waarom:
https://mxtoolbox.com/Sup...amydomain.nl&run=toolpage
een localhost als MX record?

Als dit inderdaad je domein is staat deze nog niet goed.

Heb je wel een vast IP adres en een goeie PTR?
Dat is mijn domein niet :).
Heb op mijn server een static IP adres en mijn externe IP is heb ik ook al een jaar of 4.

PTR heb ik geen idee van.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RazerB schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:36:
[...]

Dat is mijn domein niet :)..
Tenzij je constant zit te Photoshoppen, je mailt toch echt weg als razerb@mydomain.nl in je vorige screenshot?

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• RazerB
MAX3400 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:40:
[...]

Tenzij je constant zit te Photoshoppen, je mailt toch echt weg als razerb@mydomain.nl in je vorige screenshot?
Photoshoppen niet >:) , heb het aangepast met element inspecteren.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RazerB schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:42:
[...]

Photoshoppen niet >:) , heb het aangepast met element inspecteren.
Sorry maar wat verwacht je nu dan? Dat we tips gaan geven zonder inhoudelijke / grijpbare info?

Ik snap wel dat je niet je domeinnaam wil vermelden (want spam alhoewel je dat ook op je Exchange-server moet inrichten om af te vangen) maar de tips/termen tot zover lijk je niet allemaal te kennen/snappen. Maar wij kunnen dus ook niet "extern" testen zoals @KRGT probeerde om een ander / duidelijker "extern" resultaat aan je voor te schotelen voor verdere troubleshooting.

Voor mijn beeldvorming; hoe lang is de mail-server al in de lucht, hoe lang geleden heb je je laatste aanpassing gedaan op je publieke records en welke TTL hangt er aan bepaalde records? Allicht staat alles al goed ingesteld maar is de propagation nog niet voltooid en ben je nu voor Jan met de korte achternaam aan het testen/troubleshooten.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• mrdemc
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:55
Ja, maar dan voor het IP van je mailserver en je eigen domein. De sites zijn vrij vanzelfsprekend :)

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-04 14:57

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Wat je ook kunt doen, compleet andere weg, is ipv de smarthost van je ISP te gebruiken (als die er is), je mail te relayen via een dienst als Solarwinds MSP: https://www.solarwindsmsp.com/products/mail

Dat kost geld, dus als het privé is is het misschien minder interessant, zakelijk is het een heerlijke oplossing. Een beter spamfilter krijg je ongeveer niet én je mail komt in principe gegarandeerd aan. :)
(Zij zorgen er wel voor dat ze niet op allerlei blacklists terecht komen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• RazerB
unezra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:54:
Wat je ook kunt doen, compleet andere weg, is ipv de smarthost van je ISP te gebruiken (als die er is), je mail te relayen via een dienst als Solarwinds MSP: https://www.solarwindsmsp.com/products/mail

Dat kost geld, dus als het privé is is het misschien minder interessant, zakelijk is het een heerlijke oplossing. Een beter spamfilter krijg je ongeveer niet én je mail komt in principe gegarandeerd aan. :)
(Zij zorgen er wel voor dat ze niet op allerlei blacklists terecht komen.)
Bedankt voor de tip!
Maar ben dit gewoon aan het opzetten voor de hobby en wil er niet maandelijks voor gaan betalen.

• Operations
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Ik heb hier heel veel over geschreven o.a. hier:

Emails belanden in spam zonder duidelijke reden

Dit is een "probleem" wat veel vaker voor komt. Lees het rustig door zou ik zeggen. Voor nu is het idd zo dat je reputatie moet opbouwen en je MOET je rDNS/PTR record goed zetten (is hetzelfde). Als je een Ziggo verbinding hebt dan moet je het aan Ziggo vragen.

Als je voor de hobby bezig bent wordt het lastig dit op te lossen en opgelost te houden. Voor de controle programma's(o.a. SNDS) die ik noem moet je namelijk 100+ emails naar Microsoft adressen sturen (per dag). En Nee 100 mails in een keer naar 1 adres sturen helpt niet helaas.

Operations wijzigde deze reactie 29-01-2019 22:02 (38%)

PC1: ASUS X99-A -- 5820K -- 32GB PC4-21300 Vengeance LPX-- Optane 900P 480GB -- DELL U2713MH x 2 | Server1: Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 128GB PC3-12800 -- Areca 1882ix 4GB -- 4x3TB RAID5 -- 10x4TB RAID6 -- 4x1,92TB SSD RAID10 -- 2x Fusion 1,65TB

• RazerB
Operations schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:58:
Ik heb hier heel veel over geschreven o.a. hier:

Emails belanden in spam zonder duidelijke reden

Dit is een "probleem" wat veel vaker voor komt. Lees het rustig door zou ik zeggen. Voor nu is het idd zo dat je reputatie moet opbouwen en je MOET je rDNS/PTR record goed zetten (is hetzelfde). Als je een Ziggo verbinding hebt dan moet je het aan Ziggo vragen.

Als je voor de hobby bezig bent wordt het lastig dit op te lossen en opgelost te houden. Voor de controle programma's(o.a. SNDS) die ik noem moet je namelijk 100+ emails naar Microsoft adressen sturen (per dag). En Nee 100 mails in een keer naar 1 adres sturen helpt niet helaas.
Ben er bij Gmail ondertussen al uit :)
Nu nog bij Microsoft.

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20-04 23:12
Ik denk dat ik zo'n 5-10 keer per jaar een startende onderneming help aan een mailaccount op hun nieuwe eigen domein. Of verhuizen, is nog leuker. Wordt opeens alles geweigerd omdat het IP adres onbekend is bij dit domein....

Ik stel SPF, DKIM en DMARC in, en heb eigenlijk op de eerste dagen na nooit problemen. Wel moet ik soms het formulier van Microsoft invullen. Dat merk je snelgenoeg, want sommige(?) office365 servers bouncen de mail met daarin wat je moet doen om niet meer als spam gezien te worden.

DKIM is de lastigste, maar ook die kan in twee minuten als je weet hoe. Helaas ben ik zo'n Plesk-watje, dus ik kan het ook alleen maar door het vinkje te plaatsen, en dan met SSH (Plesk is niet volmaakt) het sleutelpaar op te zoeken en zelf een record aan te maken... (Geen DNS via Plesk)

En DMARC is tot slot weer heel makkelijk. Ik kan ons stappenplannetje (de baas wil het ook kunnen) wel plaatsen, maar daar heb je alleen iets aan met Plesk Onyx.

SPF instellen is makkelijk. Dat had je al uitgevonden.
DKIM is lastiger. Ik werk met PLESK en SSH toegang, want ook met plesk komt er handwerk bij (het sleutelpaar...)

• RazerB
TomsDiner schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:09:
Ik denk dat ik zo'n 5-10 keer per jaar een startende onderneming help aan een mailaccount op hun nieuwe eigen domein. Of verhuizen, is nog leuker. Wordt opeens alles geweigerd omdat het IP adres onbekend is bij dit domein....

Ik stel SPF, DKIM en DMARC in, en heb eigenlijk op de eerste dagen na nooit problemen. Wel moet ik soms het formulier van Microsoft invullen. Dat merk je snelgenoeg, want sommige(?) office365 servers bouncen de mail met daarin wat je moet doen om niet meer als spam gezien te worden.

DKIM is de lastigste, maar ook die kan in twee minuten als je weet hoe. Helaas ben ik zo'n Plesk-watje, dus ik kan het ook alleen maar door het vinkje te plaatsen, en dan met SSH (Plesk is niet volmaakt) het sleutelpaar op te zoeken en zelf een record aan te maken... (Geen DNS via Plesk)

En DMARC is tot slot weer heel makkelijk. Ik kan ons stappenplannetje (de baas wil het ook kunnen) wel plaatsen, maar daar heb je alleen iets aan met Plesk Onyx.

DKIM is lastiger. Ik werk met PLESK en SSH toegang, want ook met plesk komt er handwerk bij (het sleutelpaar...)
DKIM is ondertussen ook gelukt. SPF was inderdaad al gelukt. Nu alleen nog DMARC uitzoeken.

• Operations
  • Nu online
TomsDiner schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:09:

@TomsDiner, welk formulier bedoel je precies?

Er is overigens wel een verschil tussen bouncen en mail die als spam gezien wordt. Bij bouncen komt de mail NIET aan. Wanneer de email als spam aangemerkt wordt, is de mail WEL aangekomen maar meestal verplaatst naar Ongewenste items / SPAM folder.

Nu kan het inderdaad zo zijn dat een email door de SPAM waarde ook kan bouncen. Maar dan is je spam waarde veel hoger (BCL waarde)dan wat er normaal gesproken gebeurd in dit soort situaties. In deze situaties zit de BCL meestal rond de 5. Als de waarde 8 of hoger is (even uit mijn hoofd) dan zal de email bouncen ipv in de SPAM box terecht komen.

Waar je ook rekening mee moet houden, is dat de Microsoft Smartscreen Filter (Dit is meestal de filter die hiervoor verantwoordelijk is) om de 30 dagen de reputatie waarde van een IP adres naar beneden/boven bij stelt. Let op: GEEN reputatie staat gelijk aan een slechte (dus dan komen je e-mails in spam box) reputatie.

Dit voor elkaar krijgen kost daardoor meestal enkele maanden. En is lastig vol te houden als je geen 100+ emails richting Microsoft adressen stuurt (per dag).

Via deze link kan je achterhalen of het inderdaad het Smartscreen filter is wat je dwars zit:

https://support.microsoft...&ccsid=636513622303743368

Let wel dit zijn mijn eigen ervaringen, als blijkt dat @TomsDiner een magisch formulier heeft gevonden ziet de wereld er misschien ineens heel anders uit. Ik laat mij graag verrassen in dit geval :)

@RazerB , met betrekking tot DMARC, dat is vrij eenvoudig in te stellen. Kwestie van TXT record in de DNS zetten.
Dit is wat ik meestal als DMARC TXT regel aan maak in de DNS:

_dmarc
TXT
TTL3600
v=DMARC1; p=quarantine; rua=mailto:abuse@domein.nl

(je kan ook even googlen en een andere p= opgeven. Dan krijg je minder mails binnen)

Moet dat abuse adres uiteraard wel bestaan. Kleine tip ik zou niet je reguliere adres gebruiken. Er komt namelijk best veel mail op binnen.

Heb je rDNS / PTR record ook inmiddels al goed gezet?
Heb je tevens de MX record TTL (en spf en alle andere records die met mail te maken hebben) op 3600 gezet? Lager dan 3600 levert ook een aantal negatieve punten op het Microsoft Smartscreen Filter.

Operations wijzigde deze reactie 30-01-2019 10:44 (42%)

PC1: ASUS X99-A -- 5820K -- 32GB PC4-21300 Vengeance LPX-- Optane 900P 480GB -- DELL U2713MH x 2 | Server1: Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 128GB PC3-12800 -- Areca 1882ix 4GB -- 4x3TB RAID5 -- 10x4TB RAID6 -- 4x1,92TB SSD RAID10 -- 2x Fusion 1,65TB

• RazerB
Operations schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Er is overigens wel een verschil tussen bouncen en mail die als spam gezien wordt. Bij bouncen komt de mail NIET aan. Wanneer de email als spam aangemerkt wordt, is de mail WEL aangekomen maar meestal verplaatst naar Ongewenste items / SPAM folder.

Nu kan het inderdaad zo zijn dat een email door de SPAM waarde ook kan bouncen. Maar dan is je spam waarde veel hoger (BCL waarde)dan wat er normaal gesproken gebeurd in dit soort situaties. In deze situaties zit de BCL meestal rond de 5. Als de waarde 8 of hoger is (even uit mijn hoofd) dan zal de email bouncen ipv in de SPAM box terecht komen.

Waar je ook rekening mee moet houden, is dat de Microsoft Smartscreen Filter (Dit is meestal de filter die hiervoor verantwoordelijk is) om de 30 dagen de reputatie waarde van een IP adres naar beneden/boven bij stelt. Let op: GEEN reputatie staat gelijk aan een slechte (dus dan komen je e-mails in spam box) reputatie.

Dit voor elkaar krijgen kost daardoor meestal enkele maanden. En is lastig vol te houden als je geen 100+ emails richting Microsoft adressen stuurt (per dag).

Via deze link kan je achterhalen of het inderdaad het Smartscreen filter is wat je dwars zit:

https://support.microsoft...&ccsid=636513622303743368

Let wel dit zijn mijn eigen ervaringen, als blijkt dat @TomsDiner een magisch formulier heeft gevonden ziet de wereld er misschien ineens heel anders uit. Ik laat mij graag verrassen in dit geval :)

@RazerB , met betrekking tot DMARC, dat is vrij eenvoudig in te stellen. Kwestie van TXT record in de DNS zetten.
Dit is wat ik meestal als DMARC TXT regel aan maak in de DNS:

_dmarc
TXT
TTL3600
v=DMARC1; p=quarantine; rua=mailto:abuse@domein.nl

(je kan ook even googlen en een andere p= opgeven. Dan krijg je minder mails binnen)

Moet dat abuse adres uiteraard wel bestaan. Kleine tip ik zou niet je reguliere adres gebruiken. Er komt namelijk best veel mail op binnen.

Heb je rDNS / PTR record ook inmiddels al goed gezet?
Heb je tevens de MX record TTL (en spf en alle andere records die met mail te maken hebben) op 3600 gezet? Lager dan 3600 levert ook een aantal negatieve punten op het Microsoft Smartscreen Filter.
Bedankt voor de info!
Kom er nu bij Gmail & Outlook door :) .
EDIT Hmm, toch niet :(
EDIT 2 Op mijn Office 365 account komen ze wel binnen.

Nu alleen nog rDNS / PTR en een paar kleine andere dingen.

Maar ben al weer een stap veder.

• Operations
  • Nu online
Je HELO en rDNS komen niet overeen. En je moet een A record aan maken met als naam "WIN-SRV" en die verwijzen naar het externe server IP.

Ik zou ook even je HELO aanpassen naar iets anders, iets als:
mx.domein.nl
Exch.domein.nl
mail.domein.nl

ETC.

(hoe dit te doen is wel te googlen)

Maar de naam is niet fout nu, staat alleen wat netter als je het anders doet.

Helaas is het overigens zo dat mail-tester.com geen enkele garantie is dat de Microsoft Smartscreen Filter je ook accepteert. Ik heb vaak zat 10/10 gehaald op de mail-tester site en toch nog steeds dit zelfde probleem. Wat ik eerder zei, je zit met jouw reputatie en de 30 dagen waarop de filter mutaties doorvoert.

Operations wijzigde deze reactie 30-01-2019 12:07 (77%)

• TomsDiner
Operations schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Een formulier van Microsoft.

Nieuwe en verhuisde domeinen worden door ons ingeregeld en gecontroleerd. En dan opeens na 24-36 uur gebruikt iemand een mailadres van dat domein, en deze wordt gelijk gebounced door Microsoft met een heel kort mailtje. Daar zit ook de link naar het formulier in.

Uit mijn hoofd is de strekking van Microsoft's bouncemail dat het domein te weinig credits heeft opgebouwd, en dat er een verzoek tot whitelisten mag worden ingediend. Als het Microsoft dan behaagt, bestaat de kans dat je mail na 24 uur gewhitelist gaat worden. Tot die tijd wordt alle mail in spam geplaatst (of geweigerd, dit weet ik niet zeker).

Voor mij was de laatste keer oktober, en ik ben bang dat ik de mail niet meer in mijn prullenbak ga vinden.

• Operations
  • Nu online
TomsDiner schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:15:
[...]

Een formulier van Microsoft.

Nieuwe en verhuisde domeinen worden door ons ingeregeld en gecontroleerd. En dan opeens na 24-36 uur gebruikt iemand een mailadres van dat domein, en deze wordt gelijk gebounced door Microsoft met een heel kort mailtje. Daar zit ook de link naar het formulier in.

Uit mijn hoofd is de strekking van Microsoft's bouncemail dat het domein te weinig credits heeft opgebouwd, en dat er een verzoek tot whitelisten mag worden ingediend. Als het Microsoft dan behaagt, bestaat de kans dat je mail na 24 uur gewhitelist gaat worden. Tot die tijd wordt alle mail in spam geplaatst (of geweigerd, dit weet ik niet zeker).

Voor mij was de laatste keer oktober, en ik ben bang dat ik de mail niet meer in mijn prullenbak ga vinden.
Ah dat verhaal. Helaas heeft dat tot nu toe nooit gewerkt in mijn geval(len). Ik voldoe aan alle eisen en blijf dan toch steeds diezelfde mail krijgen.

Jammer, ik had even hoop dat er een magisch formulier bestond :)

• TomsDiner
Bij ons werkt het in principe altijd, alleen vaak niet binnen de 24 uur, maar binnen enkele dagen. Volgens mij is alles wat ik doe de juiste DNS records (SPF /DMARC/DKIM) en ik test meestal even met https://www.mail-tester.com/. Daar moet een hoge score uitkomen.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True